۷۲۴۱۸۵
۱۸ نظر
۵۰۰۲
۱۸ نظر
۵۰۰۲
پ

توهم قیمتی در بازار آپارتمان‌های نوساز

با افزایش بیش از ۳۳ درصدی میانگین قیمت مسکن در اردیبهشت نسبت به سال گذشته و وقوع یک تشنج قیمتی در بازار معاملات، انتظار افزایش قیمت در بازار مسکن نه تنها پایان نگرفته بلکه بیشتر شده است.

روزنامه دنیای اقتصاد: با افزایش بیش از ۳۳ درصدی میانگین قیمت مسکن در اردیبهشت نسبت به سال گذشته و وقوع یک تشنج قیمتی در بازار معاملات، انتظار افزایش قیمت در بازار مسکن نه تنها پایان نگرفته بلکه بیشتر شده است.

با وجود اینکه روند افزایش پرشیب قیمت مسکن می‌تواند در ماه‌های اخیر به‌عنوان عامل ضد رونق در بازار عمل کرده و به انصراف متقاضیان و حتی وقوع رکود تورمی در بخش مسکن منجر شود، اما عده زیادی از سازنده‌ها و مالکان پس از چند ماه پیاپی افزایش قیمت محسوس مسکن، همچنان به دنبال کسب سود بیشتر از فروش واحدهای خود هستند و به همین خاطر قیمت‌های پیشنهادی را هفته به هفته تغییر می‌دهند.

در این میان قیمت پیشنهادی واحدهای نوساز که به تازگی عرضه شده، به شکل سرسام‌آوری نسبت به آخرین معاملات ثبت‌شده در اردیبهشت افزایش یافته است. این در حالی است که به اذعان کارشناسان، بازار مسکن کشش افزایش قیمت محسوس بیش از آنچه تاکنون رخ داده را ندارد و بعید به نظر می‌رسد توهم قیمتی مالکان در بازار به انجام معامله قطعی منجر شود.

این وضعیت در هر دو منطقه ۴ و ۵ مصداق دارد. به‌عنوان مثال در حالی که قیمت آخرین معاملات نوساز در جنت‌آباد جنوبی، حدود ۱۰ میلیون تومان به ازای هر مترمربع بوده است، قیمت‌های پیشنهادی عرضه جدید نوساز این منطقه اکنون بین ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان است. در منطقه شمس‌آباد نیز حداکثر قیمت آخرین معاملات نوساز حدود ۹ میلیون تومان بوده است در حالی که فایل‌های جدید در روزهای اخیر بین ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان به ازای هر مترمربع قیمت‌گذاری شده است.

توهم قیمتی در بازار آپارتمان‌های نوساز

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس این دولت بی عرزه و بی خاصیت چه غلطی میکند؟

    • بدون نام

      حرومه هر کس بخواد به این قیمتها پولی بابت خرید پرداخت کنه، تا پوزه این سازندگان و طمع کاران به خاک مالیده بشه، آخه چرا باید این ملکهای بساز بندازی رو با این قیمتهای کذاف و غیر واقعی به مردم بفروشن، البته خود خریدار باید عاقل باشه، تجربه نشون داده که آخر این گرونفروشی رکود و التماس فروشندگان هستش، هر کس با این مبلغ ها خرید کنه مثل سالهای گذشته ضرر کرده، خرید فقط در رکود و با مبلغی که خریدار تعیین میکنه

    • بدون نام

      این توهمات قیمتی را، امارهای دروغ و تبلیغاتی و منفعتی بانک مرکزی و بعضی از مسعولان مربوطه مسکن به وجود اورده اند که معاملات مسکن را با تشنج و رکود مواجه ساختند که همین خبر دروغ رونق مسکن و امارهای ساختگی که در شان و متناسب جمعیت ۸۰ میلیونی نیست، باعث دوری و غفلت از معضل بزرگ اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و .... و راه حل ان گشته که خود به نوبه خود میتواند باعث کاهش ازدواج و افزایش بیکاری و طلاق و فساد و جرم و جنایت گردد که گریبان خود مسببان را هم خواهد گرفت. که مثلی است که، «خودمان کردیم که لعنت بر خودمان.»

    • م س

      فقط و فقط نخرید و نخرید بهترین راهکار همینه . نه گفتن به خرید مسکن . در همه جای دنیا این روش جواب داده.

    • شهروند

      حیف، حیف شد... این کشور دیگه جای زندگی نیست... هر روز فقیر، فقیرتر و دارا ثروتمندتر میشه...

    • بدون نام

      البته کلا فروشندگان مسکن چه نوساز چه ساختمانهای فسیل شده دچار توهم قیمتی شده اند و میخوان جبران سالهای رکود و پرکردن کیسه زندگی و خرج و مخارج زندگیشون با پیشنهاد قیمتهای غیر واقعی از جیب خریدار و مصرف کننده بیچاره بکشن بیرون، البته خریدار باید عاقل باشه، آخر عاقبت طمع کار هم ته چاهه، این وسط نقش مشاوران املاک هم با دروغ و دونگ خیلی پر رنگ و کارشون شده دروغ و تحریک کردن مشتری نگون بخت

    • بدون نام

      دولت باید یکی از دو کار مهم و سرنوشت ساز و افتخار امیز را بابت مستاجران فعلی و مستاجران احتمالی جوانانی که تازه وقت ازدواجشان رسیده است، انجام بدهد، راه کار اول اینکه حقوق و در امد را چند برابر به بیش از ۳۰۰ در صد اضافه کند تا جوانان بتوانند خانه بخرند و طلاق کمتر و ازدواج بیشتر گردد، و اگر هم نمیتواند این کار را انجام دهد حداقل باید قیمت مسکن را کمتر از یک سوم کاهش دهد تا باز هم ازدواج بیشتر گردد و طلاق و فساد و جرم و جنایت کمتر گردد. این راه ممکنه دولت پسندانه نباشه ولی خداپسندانه است،

    • بدون نام

      در زمان رکود قبل که قیمت مسکن خیلی نسبت به الان پایین تر بود باز هم جوانان نمیتوانستند به امیدخانه دار شدن ازدواج کنند و از پدر و مادرشان جدا نمیشدند و حتی ازدواج کرده ها از مشکل اجاره خانه طلاق گرفتند و پیش پدر و مادرشان برگشتند، حالا چطور با این اوضاع مسعولان مربوطه نه تنها قیمت کاذب مسکن را پایین نمی اورند بلکه باعث گرانی ان هم میشوند ؟

    • بدون نام

      دلالهای مسکن با بالابردن بی دلیل قیمت , خریداران را بیچاره کردند و هیچ کسی هم فریادرس نیست واقها قیمتهای مسکن در برخی از مناطق تهران مضحک و تعجب آوره !!!!

    • کارشناس

      عامل اصلی گرانی کاذب و مصنوعی مسکن مشاوران کلاش مسکن و اتحادیه املاک و آمارهای کذب آنان است و جواب نخواهد داد و نیز متأثر از هیچ بازار و کاهش سود بانکی نبوده است و بشدت معکوس شده و قیمت ها نزولی خواهد شد. ارزیابی میدانی نشان می دهد عده ای از متقاضیان مسکن در اثر فشارهای روانی مشاوران املاک کلاش اقدام به خرید ملک با قدمت بالا و قیمت گزاف نموده اند که بعنوان سرپناه محسوب شده و با افت قیمتی شدیدی مواجه خواهند شد! البته خود مشاوران املاک کلاش اقدام به تنظیم مبایعه نامه های ساختگی نموده اند تا نشان دهند آمار معامله بالا رفته است! در هر صورت واحدهای نوساز و کم قدمت با قیمتهای کنونی فروش نرفته و ضرر زیادی را به مالکان آن تحمیل خواهد نمود. وضع کنونی مسکن در کما بودن آنست و منجر به انفجار معکوس خواهد شد!

    • بدون نام

      خانه های گران قیمت فروش نخواهند رفت و ضرر زیادی را به مالکان آنها تحمیل خواهد نمود! مشاوران املاک کلاش مسکن تنها می توانستند عده معدوی ساده دل را غول بزنند و بدوشند و دیگر نمی توانند اینکار را انجام بدهند و مجبورند در حجره های خود را ببندند چون مسکن همچنان در کما خواهد ماند تا وقتی که قیمتها بشدت کاهش یابد!

    • بدون نام

      چوپانان دروغگو خیال می کردن با آمارهای کاذب میتوانند به مسکن رونق بکارند ولی کما درو کردند!!!!
      فروشنده گان هر چه میتوانند مسکن را گران کنند خریداری جز خودشان پیدا نخواهد کرد! البته آنهم با ضررهای هنگفت!!!

    • بدون نام

      آمارهای کاذب ارائه شده چند روز اخیر ثابت نمود که دیگر هیچ سرمایه داری حاضر نیست برای حفظ سرمایه و ارزش پول خود رو به خرید آپارتمان بیاورد زیرا که خرید آپارتمان جز ضرر و پرداخت هزینه های متعدد برای آن سودی نداشته و ارز سرمایه شان را پائین می آورد!!!

    • بدون نام

      مسکن تنها کالایی است در ایران که با افزیش قیمت آن مردم برای خرید آن هجوم نمی آوردن و آنرا نمیخرند!

    • بدون نام

      خریداری یافت می نشود! آنم آرزو ست!

    • Gهادی نوریان

      فعلاکه دوردوردلالان واملاکیهاست برج نه خونه فروختم که مبلغی روش بذارم خونه بهتربخرم امادیگه خونه قبلیمم با۳۰درصدبالاتربهم ندادن خودموشرمنده خانوادم کردم شش ماهه که فکروخیال دیونم کرده من قرون قرون درآوردم حالامیلیون میلیون بدلیل بی ثباتی اقتصادوبی کفایتی دولتمردان بایدازدست بدم هیچ چیزوهیچکس جوابگوامسال من نخواهدشدخون امسال من دراین جدال مکیده میشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ناراحت نباش قیمت مسکن بشدت پائین میاد منم مثه توام. فقط غول این املاکیای کلاش رو نخور که سرکیسه نکنن.

    • خادم زینب

      ریاست جمهور محترم وقت ایران ومسئولین محترم"
      صراحتا اینجانب اعلام میکنم که صاحب خانه اینجانب خانه اش را برای فروش گذاشته و مارو جواب کرده
      الان یه هفته س دنبال رهن کردن خونه ولی پولی که بنده دارم حتی یک بیستم پول رهن یا اجاره خانه هم نمیشه. الان بنده باخانواده بیچارم چیکار کنم وکجا برم وتا ده روز دیگه باید تخلیه کنم خونه رو.درخواست بنده این است که قیمت نجومی مسکن سریعا شکسته شود یعنی 60درصد قیمتها بیاد پایین تا بنده وامثال من بتونیم خانه رهن کنیم.درغیر اینصورت بخاطرهراس ازآبرو یمان چون نمیتوانیم خیابون خواب بشیم پس درنتیجه مرگ بهترین گزینه برای بنده وخانواده م میباشد.
      رسیدگی جدی وسریع و السیردراین امر مهم مورد استدعاست. تاحق وحقوق زندگی وخونمان در این مملکت مذهبی ازبین نرود و حفظ گردد.
      سپاسگذارم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج