جاباما
۷۲۴۲۷۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

یک زن، رئیس جمهور موقت پاراگوئه می‌شود

پاراگوئه برای اولین بار در طول تاریخش شاهد روی کار آمدن اولین رئیس‌جمهوری زن خواهد بود. این اقدام موقتی است و پس از استعفای هوراسیو کارتس، رهبر پاراگوئه پیش از موعد رخ می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: پاراگوئه برای اولین بار در طول تاریخش شاهد روی کار آمدن اولین رئیس‌جمهوری زن خواهد بود. این اقدام موقتی است و پس از استعفای هوراسیو کارتس، رهبر پاراگوئه پیش از موعد رخ می‌دهد.

آلیسیا پوچتا معاون ۶۸ ساله رئیس‌جمهوری پاراگوئه کار "کارتس" را که برای سناتور شدن استعفا داده است، تکمیل خواهد کرد.

در همین حال "ماریو آبدو بنیتز"، سیاستمدار محافظه‌کار پاراگوئه که در انتخابات ۲۲ آوریل پیروز شد، در تاریخ ۱۵ اوت دوره پنج ساله ریاست جمهوری خودش را در یکی از فقیرترین کشورهای آمریکای لاتین آغاز می‌کند. پارلمان پاراگوئه قرار است فردا چهارشنبه استعفای کارتس را تایید کرده و پوچتا را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت اعلام کند.

پوچتا از حزب راستگرای کلورادو پارتی است که چندین دهه است در آسونسیون، پایتخت پاراگوئه قدرت را در دست دارد. در همین حال یکی از سناتورهای اپوزیسیون معتقد است که نمی‌توان از ریاست موقت پوچتا به عنوان پیشرفتی برای زنان در پاراگوئه یاد کرد. پاراگوئه تنها هشت زن در میان ۴۵ سناتورش دارد و تعداد آنها در بین ۸۰ عضو پارلمان ۱۱ تن است.

استعفای هوراسیو کارتس دور از انتظار نبود چرا که او در انتخابات آوریل برای پست سناتوری انتخاب شد. سناتورهای جدید ۳۰ ژوئن سوگند یاد می‌کنند. پاراگوئه که بین کشورهای آرژانتین، بولیوی و برزیل قرار دارد، در طول پنج سال حکومت کارتس که غول تنباکو بود، رشد کرد اما نتوانست آنچنان با فقر، فساد و قاچاق مواد مخدر مقابله کند. طبق شاخص فساد سال ۲۰۱۷ سازمان شفافیت بین‌الملل، پاراگوئه در میان ۱۸۰ کشور رتبه ۱۳۵ را در فساد دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج