۷۲۴۲۸۹
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

سلیمی‌نمین: تندرو‌ها از رهبری هم حرف‌شنوی ندارند

عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا بحران سازی برای دولت را به صورت گسترده قبول ندارد و تاکید می‌کند که اگر گروهی هم دولت را تحت فشار قرار می‌دهند، قلیل هستند. او می‌گوید کسانی که علیه دولت موضع‌ می‌گیرند خیلی آدم‌های مطرحی نبوده، آنچنان از رهبری نظام حرف‌شنوی ندارند و آدم‌های تندرویی هستند.

اعتماد آنلاین: عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا بحران سازی برای دولت را به صورت گسترده قبول ندارد و تاکید می‌کند که اگر گروهی هم دولت را تحت فشار قرار می‌دهند، قلیل هستند. او می‌گوید کسانی که علیه دولت موضع‌ می‌گیرند خیلی آدم‌های مطرحی نبوده، آنچنان از رهبری نظام حرف‌شنوی ندارند و آدم‌های تندرویی هستند.

گفت‌وگوی عباس سلیمی‌نمین را در زیر می‌خوانید؛

*با توجه به وضعیت کشور در عرصه بین‌المللی به نظر می‌آید که برخی هم در کشور تلاش می‌کند شرایط را برای دولت سخت‌تر کنند. ارزیابی شما از این بحران‌سازی‌ها چیست؟

تصور من این نیست؛ دولت در شرایط کنونی به بهترین شکل ممکن می‌تواند از وحدت جامعه استفاده کند. همه نیروهای فعال دارای اطلاعات دقیقی از مسائل حوزه منطقه و بین‌‌الملل هستند و ضرورت هم‌آوازی و همراهی با دولت را هم درک و اعلام آمادگی هم می‌کنند که دولت را در شرایط کنونی تقویت کنند تا بتواند بهتر به وظایف خود جامع‌عمل بپوشاند.

*به هر حال اتفاقی که برای تلگرام روی داد با وجود قول دولت، فشاری که بعد از برجام وارد می‌شود مانند آتش زدن برجام در مجلس، بازداشت‌ها از جمله بازداشت محیط‌زیستی‌ها و ... نمونه‌هایی است که گویا تلاش می‌شود مردم را از رایی که به دولت داده‌اند، ناامید کنند...

اینها مستقیما به وظایف دولت ارتباط ندارد. ببینید درباره تلگرام یک دیدگاه عمومیت دارد و آن هم این است که حتما به گونه‌ای به انحصار تلگرام پایان داده شود. همچنین همه به این قضیه معتقدند که باید در کشور پیام‌رسان‌های بومی و ملی ایجاد شود. در کنار این عده‌ای معتقدند که هر دو با هم انجام شود و عده‌ای هم می‌گویند همزمان نباشد. همیشه این اختلاف دیدگاه‌ها وجود دارد. اینکه انحصار را بشکنیم به تضعیف دولت منجر نمی‌شود.

*به هر حال مردم این اتفاق را از چشم دولت می‌بینند و ابعاد پشت پرده قضیه یا مسئولیت‌های دیگر در این زمینه را به پای دولت می‌نویسند.

حتی اگر اینچنین هم ببینند منجر به این نمی‌شود که دولت در انجام وظایف مبرم خود تضعیف شود. به هر حال همان‌گونه که گفتم حاکمیت پیدا نکردن یک دیدگاه یعنی فیلتر نشدن تلگرام موجب تضعیف دولت نمی‌شود یا در ارتباط با بخش فعالان به ظاهر محیط‌زیست، برخی مسئولان امنیتی معتقدند اینها در کنار این موضوع کارهای دیگری هم می‌کردند. من این‌ها را تضعیف دولت نمی‌بینم. مگر اینکه دلایلی ارائه دهیم که بتوان به آن استناد کرد.

*یعنی به طور کلی اینکه مخالفان دولت تلاش دارند تا به مردم القاء کنند رایی که داده‌اند اشتباه بوده و بذر ناامیدی را گسترش دهند را قبول ندارید؟ چون به نظر می‌آید که مصداق‌ها روشن هستند. همین چند وقت قبل هم هشتکی در شبکه‌های اجتماعی به عنوان پشیمانیم فعال شد.

برخی از نیروهای تندرو که قلیل بودهو تعیین‌کننده هم نیستند، شاید تصور کنند که این فرصت مغتنمی است که به‌گونه‌ای تلافی و با رقیب برخورد کنند. اما آنها بسیار اندک هستند و اصلا حاکمیت ندارند. ضمن اینکه برخی نیروهای تندرو اصلاح‌طلب هم به‌گونه دیگری همین راه را می‌روند.

*اگر از نظر شما اندک هستند، پس چطور انقدر صدای آنها شنیده می‌شود؟

نه صدای آنها بلند نیست. تکرار این موضوع موجب می‌شود که صدای آنها شنیده شود و بازتاب داشته باشد، وگرنه خیلی تاثیرگذار نیستند. زمانی که رهبری نظام به صورت صریح در جمع مسئولان کشور گفته‌اند که آقایان در این مسیر قرار نگیرند که عیله دولت موضع‌ بگیرند و به صراحت در این زمینه انتقاد کردند یعنی اینها خیلی آدم‌های مطرحی نیستند. احتمالا آنچنان هم از رهبری نظام حرف‌شنوی ندارند و آدم‌های تندرویی هستند. اینها از نظر من تعداد قلیلی هستند، وگرنه همه کسانی که دارای یک بینش سیاسی معمولی هم هستند در این اعتقاد با هم متفق‌اند که در شرایط کنونی باید دولت را تقویت و حمایت کرد. قطعا در حال حاضر این نگاه بر اکثر کشور حاکم است؛ چراکه فشارهای بیرونی، تلاش آمریکا برای اینکه از برجام بیرون بیاید تا ملت ایران را تضعیف کند و جلوی ترقی و رشد ملت را بگیرد برای عامه جامعه محسوس است و به این جمع‌بندی رسیده‌اند.

چنین نگاهی که شما می‌گویید برعده محدودی قالب است که نگاه وسیعی ندارند و به شرایط فرصت‌طلبانه به مسائل سیاسی نگاه و فکر می‌کنند این شرایط، شرایط خوبی است که با رقیب سیاسی خود برخورد کنند.

*پس تصورتان بر این است که جریان‌های سیاسی در این شرایط با هم تعامل دارند و همفکر هستند؟

این تفکر را دارند و در رسانه‌ها هم این بحث را مطرح می‌کنند، اما هنوز راهکارهایی برای اینکه بتوانند با هم متفق عمل کنند، وجود ندارد. نه دولت خیلی این راهکارها را در پیش گرفته است و نه احزاب توانسته‌اند به صورت مناسب و شایسته روی این اشتراک کار کنند.

*لازمه اجرایی شدن این اتفاق را در چه می‌بینید؟

به نظر من این گروه‌ها به لحاظ نگاه و اعتقاد به این قضیه و ضرورت این موضوع رسیده‌اند. اما باید حتما راهکارهایی را برای تحقق این موضوع پیدا کنند و بیش از همه به نظر من دولت می‌تواند راهکار پیدا کند که امروز از همه صاحب‌نظران و نخبگان با سلایق مختلف دعوت کند تا او را یاری دهند.

این موضوع را هنوز دولت که بیشترین نقش را می‌تواند در این هم‌آوایی ایفا کند، درک نکرده و از گروه‌ها هم دعوت به عمل نیاورده است. باید در بخش‌های مختلف اقتصاد، سیاست، بین‌الملل و ... بیایند و درکنار هم هم‌آوایی خود را عملا پی بگیرند و در عرصه‌های عملی یا در موضوعات مشخص آن توانمندی، فهم و درک خود را با سایر درک و نظرات هم‌افزا کنند. یعنی بتوانی هم‌افزایی در عرصه فکر و اندیشه برای مواجه با دشمنی‌های بیگانه داشته باشیم. دولت بیش از همه دراین زمینه می‌تواند ایفای نقش کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از کار بر کنار بشن این تندروها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونها به دروغ دم از رهبری می زنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج