۷۲۴۳۳۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

وجود ۶ هزار مبتلا به اوتیسم شدید در کشور

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از وجود ۶ هزار فرد مبتلا به اوتیسم در کشور خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: حسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: بر اساس آخرین آمارهای جهانی، در هر ۶۵ تولد نوزاد در دنیا، یک مورد با اختلال طیف اوتیسم به دنیا می آید.

وی در ادامه تصریح کرد: از آمار یک میلیون و ۳۰۰ هزار تولد در کشور، ۲۰ هزار نفر در طیف اختلال اوتیسم قرار دارند، البته این آمار به مفهوم مشکلات حاد این افراد به دلیل اختلال اوتیسم نیست.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که در طیف اوتیسم قرار می‌گیرند، مانند سایر افراد جامعه زندگی عادی دارند و فقط در برخی از موارد درخودماندگی‌هایی دارند که قابل کنترل بوده و با درمان به هنگام تا حد زیادی مرتفع می‌شود.

نحوی نژاد در ادامه یادآور شد: از آمار ۲۰ هزار نفری طیف اوتیسم، تعداد کسانی که به آموزش دقیق و تخصصی ویژه کودکان مبتلا به اوتیسم شدید نیازمند هستند و کارشان به آموزش و پرورش استثنایی و همچنین حمایت‌های سازمان بهزیستی کشور کشیده می‌شود، آماری در حدود ۶ هزار نفر است.

وی اضافه کرد: جامعه مبتلا به اختلال اوتیسم با شدت بالا نیازمند دریافت خدماتی چون کار درمانی، گفتار درمانی و خدماتی از این دست هستند و در مراکز ارائه خدمات سازمان بهزیستی کشور این خدمات را دریافت می کنند و تحت پوشش قرار دارند.

اوتیسمی‌ها به زودی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: هزینه درمانی کودکان مبتلا به اوتیسم بسیار زیاد است و متاسفانه تاکنون این بیماری تحت پوشش هیچ یک از بیمه ها نبوده است.

نحوی نژاد تاکید کرد: در حال حاضر نامه ای به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نوشته ایم که بودجه مورد نیاز برای تحت پوشش بیمه قرار دادن مبتلایان به اوتیسم را تعیین و به هیئت وزیران تقدیم کند تا در بودجه سال آینده این مبلغ را نیز در نظر بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچ کس نميگه اوتيسم از کجا میاد فقط بلد هستید بودجه درمان زیاد کنید و کشور رو به فلاکت بکشونيد آقایون بیسواد وزارت بهداشت بدونند عامل اوتيسم ترکیبات جیوه حلال موجود در واکسنهاست که عوامل شما کورکورانه دارند به بچه ها تزریق ميکنند عامل همه بیماریها همین وزارت بهداشت هست،آقای وزارت بهداشت در نوشابه ها سم بنزوات سديم بعنوان نگهدارنده اضافه میشه که عامل سرطان کبد هست، نمک ید دار که کلی تبلیغ میکنید عامل خرابی تیروئید هست و کلی چیزهای دیگه که مردم خبر ندارن .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج