۷۲۴۴۷۶
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

خوشمزه‌های تسکین دهنده سردرد‌های میگرنی

تغییرات هورمونی و نوسانات آن میتواند یکی از علل مهم سردرد و میگرن باشد؛ بنابراین با مصرف مواد غذایی تازهو طبیعی، همچون میوهها و سبزیجات، سردردهای خود را کاهش دهید. همچنین، از خوردن غذاهای بسیار چرب پرهیز کرده و میوهها و سبزیجات را جایگزین آنها کنید.

رکنا: سردردهای میگرنی ناشی از بهم خوردن تنظیم هورمونی است و این نوشیدنی ها تاثیر گذار هستند.

تغییرات هورمونی و نوسانات آن میتواند یکی از علل مهم سردرد و میگرن باشد؛ بنابراین با مصرف مواد غذایی تازهو طبیعی، همچون میوهها و سبزیجات، سردردهای خود را کاهش دهید. همچنین، از خوردن غذاهای بسیار چرب پرهیز کرده و میوهها و سبزیجات را جایگزین آنها کنید.

از محصولات شیرسویا و غذاهای حاوی فیبر فراوان نیز غافل نشوید. غلات کامل و سبوسدار، شیرسویا و مشتقات آن (ماست، پنیر و...) برای تهیه نوشیدنیهای تنظیمکننده هورمونهای بدن بسیار مناسبند.

مواد غذایی حاوی کلسیم و منیزیم، مانند جوانه گندم، انواع مغزها و دانهها، سبزیجات برگ پهن و سبز تیره، ماننده اسفناج و کاهو نیز از موادی هستند که میتوانند ترشح هورمونهای بدن را متعادل کنند و سردردها را تسکین دهند.

مواد غذایی که حاوی ترکیبات طبیعی مدر (ادرارآور) میباشند، میتوانند نوسانات هورمونی قبل از یائسگی را تنظیم کنند که انگور، هندوانه، خیار، کرفس، جعفری، و بولاغ اوتی (شاهی آبی) از این گروهند. سعی کنید آب هندوانه و همچنین آب انگور را با چیز دیگری مخلوط نکنید و آن را به صورت خالص بخورید.

البته در خوردن آب این دو میوه زیادهروی نکنید، زیرا حاوی قند فراوان هستند و اگر بیش از اندازه مصرف شوند، ممکن است ایجاد پفکردگی (آماس) کنند. آبِ میوهها و سبزیجات زیر برای تنظیم ترشحات هورمونی و رفع سردردهای ناشی از نوسانات هورمونی مفید است:

الف) روش تهیه آب سبزیجات (Green Goddess):

کرفس ۱۲۰ گرم

اسفناج یا کلم برگ ۱۰۰ گرم

آب لیموترش مقداری

آب کرفس و اسفناج را گرفته و با آب لیموترش تازه مخلوط کنید تا طعم و مزه بهتری بگیرد. از ترکیب این مواد با یکدیگر معجونی به دست میآید که سرشار از کلسیم

و آهن است و میتواند برای سردردهای ناشی از دوره یائسگی و یا قبل از آن مفید باشد.

ب) تهیه آبمیوه (Vanilla Balancer):

شیرسویا ۱۰۰ میلیلیتر

پودر وانیل کمی

دانه کنجد ۱ قاشق چایخوری

عسل کمی برای شیرین کردن

ابتدا کمی وانیل را در شیرسویا حل کرده و سپس همه مواد را با هم مخلوط کنید. این معجون خوشمزه برای صبحانه بسیار مناسب است. ایزوفلاون موجود در شیرسویا مانند هورمون استروژن طبیعی عمل کرده و ترشح این هورمون را تنظیم میکند.

نکته مهم: قارچ، کلم بروکلی و اسفناج حاوی ریبوفلاوین (B۲) هستند که برای تولید انرژی در بدن لازم است و از آنجا که کمبود انرژی در بدن میتواند یکی از دلایل بروز سردرد باشد، با خوردن این مواد از بروز و یا تشدید سردردها جلوگیری میگردد. در صورت مصرف قرصهای مکمل ویتامین B۲، روزانه ۴۰۰ میلیگرم از این مکمل توصیه میشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج