جاباما
۷۲۴۶۶۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آیا طاهری به تنهایی اشتباه می‌کرد؟

بیش از شش ماه از حضور گرشاسبی در پست سرپرستی باشگاه پرسپولیس می گذرد و او هر روز تاکید می کند که مشکلات فعلی ممحصول مدیریت او نیست اما حالا سه سال از حضورش در هیات مدیره این باشگاه می گذرد.

ایران ورزشی: از وقتی یادمان می‌آید باشگاه پرسپولیس مشکل داشته؛ با بازیکن خودی، با بازیکن غیرخودی، با مربی خودی و غیرخودی. خارجی و غیر خارجی‌اش هم فرق نمی‌کند. همه آنهایی که روزی در این باشگاه بوده‌اند با باشگاه محبوب‌شان مشکل دارند. سرچشمه مشکلات ظاهرا پول است اما این«چرک کف دست دوست داشتنی» خودش کاری نکرده که به خاطر مشکل ساز بودنش شماتتش کنیم. مشکل از خود آدم‌هاست. از مدیرانی که خیلی بیشتر از سابقه و اعتبارشان در صندلی اول مدیریت این باشگاه، برای پرسپولیس مشکل آفریدند و بعد از مدتی همه آنها را رها کردند و رفتند. حتی اگر فرض بگیریم که همه این مدیران فوتبالی، انسان‌های صادق و عاشق خدمت به فوتبال و پرسپولیس بوده‌اند در کارنامه هر کدام مشکلات، سوء مدیریت‌ها و مسائلی پیدا خواهید کرد که بعد از جدایی‌شان از این باشگاه لطماتی جبران ناپذیر برای پرسپولیس به دنبال داشته که بیا و ببین.


امروز شش ماه و یک هفته است که حمیدرضا گرشاسبی به‌عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس حکم گرفته در نقش نفر اول این باشگاه خدمت می‌کند. شش ماه زمان زیادی برای قضاوت درباره مدیریت گرشاسبی نیست. در واقع این بازه زمانی برای سامان دادن به کوهی از مشکلات عدیده باشگاه مناسب به نظر نمی‌رسد. باشگاهی که همیشه تراز مالی منفی داشته و با وجود به خدمت گرفتن حامیان مالی گردن کلفت، همواره از تعدد شاکیان و طلبکاران می‌نالد. به اینها اضافه کنید رتق و فتق امور جاری باشگاه و تیمی که بودجه میلیاردی را مثل اژدها می‌بلعد. مشکلاتی که شاید داشتن چند تا از این حامیان مالی هم جوابگویش نباشد. البته قضاوت زمانی سخت‌تر می‌شود که یادمان بیاید وقتی مشکلات اینقدر پررنگ می‌شود همیشه پای یک یا چند انسان در میان است و باید رد نشانه‌ها و آثار سوء مدیریت یا ناتوانی مدیریتی در شکل گیری این مشکلات را گرفت.

اینجاست که همه دنبال مقصر می‌گردند و معمولا هم جواب‌ها در دسترس است. حمیدرضا گرشاسبی مدیری ورزشی است با سابقه سال‌ها حضور در عرصه کشتی و ورزش. او مدیریت در اشل کلی از استان تا وزارتخانه را تجربه کرده و راه و رسم کار در این حوزه را خوب می‌داند اما مثل خلف خویش بازی در عرصه مدیریتی را بلد نیست و اشتباه بزرگ طاهری در مقصر دانستن مدیران قبلی را به ارث برده است. یادمان می‌آید وقتی عرصه برعلی اکبر طاهری تنگ می‌شد او با چه حرارتی به مدیران پیشین از جمله محمد رویانیان می‌تاخت اما حالا که شش ماه از جدایی این مدیر غیر ورزشی می‌گذرد کم کم ابعاد لطمات و ماجراهایی که او و مشاورانش برای باشگاه به ارمغان آورده‌اند، روشن و شفاف می‌شود. مشکلاتی که خود گرشاسبی هر روز به آن اعتراف می‌کند و البته تاکید دارد که مربوط به او نیست.

اتفاقا گیر ماجرا همین جاست. گرشاسبی تاکید دارد تمام ماجراهای فعلی مثل داستان محرومیت ناشی از خرابکاری طارمی و باشگاه، پرونده گولچ، گابریل و ... مرتبط به دوره او نیست و به ناچار باید اینها را مدیریت کند و به جایی برساند اما یکی نیست از سرپرست باشگاه پرسپولیس بپرسد مگر شما در هیات مدیره پرسپولیس نزدیک‌ترین فرد به طاهری نبودید؟ مگر شما نباید امور اصلی و مهم باشگاه را تصویب می‌کردید و برای اجرا به طاهری می‌سپردید؟ مگر شما آن زمان حق امضا نداشتید؟ مگر شما با مدیر وقت باشگاه در جلسات مهم و اساسی، از دیدار با وزیر گرفته تا جلسه با حامیان مالی و ... شرکت نمی‌کردید و در جریان تمام جزییات باشگاه نبودید؟ چرا آن زمان به‌عنوان عضوی از هیات مدیره جلوی کارهای اشتباه طاهری را نگرفتید یا مشاوره درستی برای جلوگیری از این همه اشتباه ندادید؟

امروز شش ماه از دوران سرپرستی گرشاسبی در باشگاه پرسپولیس می‌گذرد اما کمتر از سه هفته دیگر حضور این مدیر در باشگاه پرسپولیس سه ساله خواهد شد. بله، سه سال از حضور گرشاسبی در پرسپولیس می‌گذرد و او ضمن چشم پوشی به حضور دو سال و نیم ابتدایی مدیریتش در این باشگاه مدام اشتباهات مدیر قبلی را به صورت غیر مستقیم بازگو می‌کند. اشتباهاتی که خودش و تمام آن اعضای هیات مدیره‌ای که حاضر شدند بدون سوال و جواب از طاهری خواسته‌های او را امضا کنند در آن سهیم و شریک هستند و نمی‌توانند همه آن تقصیرات را به پای مدیر پیشین و معاون اجرایی اش بنویسند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج