۷۲۴۷۵۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

بازگشت رشد به بازار تلفن‌های هوشمند در ۲۰۱۸

سال گذشته، بازار تلفن های هوشمند برای اولین بار از زمان پیدایش خود با افت فروش بین المللی مواجه شد. این اتفاق باعث شد کارشناسان این طور پیش بینی کنند که رقابت در دنیای تلفن های هوشمند در حال پایان یافتن است و شرکت های تولید کننده این گجت ها توانایی لازم برای تشویق کاربران به خرید گوشی های جدیدتر در سال های آینده را نخواهند داشت.

وبسایت سخت افزار: سال گذشته، بازار تلفن های هوشمند برای اولین بار از زمان پیدایش خود با افت فروش بین المللی مواجه شد. این اتفاق باعث شد کارشناسان این طور پیش بینی کنند که رقابت در دنیای تلفن های هوشمند در حال پایان یافتن است و شرکت های تولید کننده این گجت ها توانایی لازم برای تشویق کاربران به خرید گوشی های جدیدتر در سال های آینده را نخواهند داشت. هر چند به نظر می رسد این پیش بینی با در نظر گرفتن روند کنونی بازار در آینده ای نه چندان دور به حقیقت می پیوندد، اما اپل و شیائومی باعث شده اند حداقل در اولین گزارش سه ماهه سال ۲۰۱۸، بازار تلفن های هوشمند جهان بار دیگر رشد را تجربه کند.

بر اساس گزارش تحلیلی منتشر شده توسط موسسه آماری گارتنر، فروش تلفن های هوشمند در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۸ میلادی با افزایش ۱.۳ درصدی نسبت به یک سال گذشته از ۳۸۳ میلیون به ۴۵۵ میلیون دستگاه رسیده است. به گفته این موسسه، تمایل کمتر کاربران به بروزرسانی گوشی های رده بالا فروش این دستگاه ها را با مشکل مواجه کرده اما بازار تلفن های هوشمند میان رده بخش اصلی سوددهی شرکت ها را تشکیل داده است.

این گزارش فروش گوشی های دارای قیمت کمتر از ۱۰۰ و کمتر از ۱۵۰ دلار را درخشان ترین عملکرد شرکت های تولید کننده تلفن هوشمند معرفی کرده است. در این شرایط سامسونگ همچنان بزرگترین فروشنده گوشی های موبایل در جهان است و در سه ماهه مورد اشاره ۷۸.۶ میلیون دستگاه اسمارتفون به فروش رسانده تا بیش از ۲۰ درصد بازار این محصول را در اختیار داشته باشد. پس از این شرکت اپل قرار دارد که با فروش ۵۵ میلیون گوشی موبایل ۱۴ درصد از بازار را به خود اختصاص داده و به لطف سود مناسب به دست آمده از iPhone X وضعیت مناسبی را به دست آورده است.

با این وجود گارتنر اعتقاد دارد اپل می بایست فکری برای تشویق کاربران خود به خرید گوشی های جدیدتر داشته باشد زیرا کاربران این کمپانی تمایل چندانی به ارتقای گوشی های رده بالا و گران قیمت خود ندارند. بخش دیگری از موفقیت بازار تلفن های هوشمند به دلیل عملکرد مثبت دو شرکت چینی شیائومی و هواوی حاصل شده است. هواوی در حال حاضر در جایگاه سوم تولید کنندگان بزرگ گوشی موبایل قرار دارد و ۱۰.۵ درصد از بازار را به خود اختصاص داده و در طرف دیگر شیائومی نیز رشد خیره کننده ۱۲۴ درصدی را به لطف گسترش بازارهای خود به اروپا تجربه کرده تا سهم خود از بازار را به ۷.۴ درصد برساند. شیائومی به زودی فروش تلفن های هوشمند خود را با همکاری سه اپراتور انگلیسی در بریتانیا آغاز خواهد کرد و پیش بینی می شود بتواند روند رو به رشد خود را ادامه دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج