۷۲۴۷۷۸
۱۳ نظر
۵۰۰۳
۱۳ نظر
۵۰۰۳
پ

دو میلیون سوری نیازمند کمک فوری هستند

رئیس امور بشر دوستانه سازمان ملل از دولت و شورشیان سوریه خواست اجازه دهند کمک‌های انسانی برای بیش از دو میلیون فردی که دسترسی به آنها سخت است، ارسال شود.

خبرگزاری ایسنا: رئیس امور بشر دوستانه سازمان ملل از دولت و شورشیان سوریه خواست اجازه دهند کمک‌های انسانی برای بیش از دو میلیون فردی که دسترسی به آنها سخت است، ارسال شود.

مارک لوکوک، رئیس امور بشردوستانه سازمان ملل متحد سه‌شنبه در شورای امنیت گفت شرایط در ادلب که از آخرین پایگاه‌های باقیمانده اپوزیسیون در سوریه است، با توجه به حملات هوایی، درگیری‌ میان گروه‌های مسلح، فشردگی جمعیت و کمبود اساسی خدمات اولیه "هشدار دهنده" شده است.

ادلب در ماه‌های اخیر همزمان با درگیری جناح‌های تروریست با گروه وابسته به القاعده موسوم به هیئت تحریر الشام با وخامت اوضاع امنیتی روبرو شده است و لوکوک می‌گوید بیش از ۸۰ هزار فردی که به تازگی آواره شدند از ماه مارس به این منطقه آمدند. به گفته او، اولین محموله بعد از دو ماه قرار است امروز چهارشنبه وارد شمال حمص شود که کمک‌هایی مختص به حدود ۹۳ هزار تن است.

فرانسوا دلاتر، سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد شرایط انسانی در کل سوریه را "هشدار دهنده" خواند و گفت دسترسی آژانس‌های سازمان ملل و سازمان‌های امدادرسان برای تحویل کمک‌های انسانی "همچنان بسیار محدود" است.

او گفت در استان ادلب، واقع در شمال غرب سوریه بیش از دو میلیون تن شامل صدها هزار سوری تخلیه شده از شهرها توسط دولت بازگردانده شدند و بیشتر آنها "بدون چیزی در کمپ‌های مملو از جمعیت زندگی می‌کنند."

سفیر فرانسه در بیانیه‌ای گفت: باید هر آنچه در توان داریم انجام دهیم، تا ادلب تبدیل به یک فاجعه انسانی جدید نشود.

مسئول امور بشردوستانه و کمک‌های فوق العاده سازمان ملل همچنین گفت دولت دمشق پس از آنکه غوطه شرقی در حومه دمشق را از کنترل شورشیان خارج کرد، خواستار دریافت کمک شد و او ۱۶ میلیون دلار از کمک‌ها را آزاد کرد. اما به ادعای این مقام، سازمان ملل از اواسط مارس تنها یکبار مجوز بازدید از آنجا را گرفته است.

این مقام ارشد سازمان ملل بر دیگر با تاکید بر خواسته این نهاد برای تسهیل امدادرسانی گفت، دولت سوریه یک محموله برای کمک‌رسانی به ۷۰ هزار تن را در شهر دوما واقع در غوطه شرقی تایید کرده است اما "نامه‌های تسهیل‌کننده هنوز ارائه نشده است."

به گفته لوکوک، حدود دو میلیون سوری در مناطقی که دسترسی به آنها سخت است مانند مناطق روستایی شمال حمص، دوما و جنوب دمشق نیازمندترین بخش‌ها در این کشور هستند.

او گفت، تاکنون تنها شش محموله به آن مناطق برای کمک به ۱۶۹ هزار تن رسیده است و "این کمتر از ۲۰ درصدی است که ما خواستار دسترسی به آنها بودیم."

لوکوک از شورای امنیت خواست تا از تلاش‌های دفتر او برای تضمین "دسترسی امن، بدون اخلال و مداوم" به سوری‌هایی که شدیدا نیازمند دریافت کمک هستند، اطمینان حاصل کند.

او همچنین از خشونت علیه امدادگران در طول هفت سال جنگ در سوریه انتقاد کرد.

به گفته این مقام سازمان ملل، در چهار ماه اول امسال ۹۲ حمله علیه امدادگران به ثبت رسیده است که ۸۹ کشته و ۱۳۵ زخمی داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هشتاد میلیون ایرانی بیشتر نیازمند کمک فوری هستن.

    • بدون نام

      البته این راهم بدانید که پنجاه میلیون ایرانی زیر خط فقر و نیازمند کمک فوری هستند ...

    • سعید

      ... ایران ۸۰میلیون نفر احتیاج به کمک دارن.

    • بدون نام

      دولت ایران بدو بدو

    • بدون نام

      پس صندوق توسعه ملی برای چیه برای همین کارهاست چندمیلیاردی که ظاهرامونده توش تقدیم كنیدانشاالله لطف می کنندومی پذیرند

    • شری

      به جهنم

      پاسخ ها

      • هادی

        دقیقا"

    • هموطن

      ما ملت ایران متاسفانا دیگه چیزی برای کمک نداریم نمونه آن زلزله زدگان هموطن سرپل ذهاب هستن پس لطفا تقاضای کمک نامتعارف نفرمایید ولی برای خلاص شدن شما ازاین وضع حتما دعا میکنیم.

    • بازنشسته فرهنگی

      البته منکرفقر احالی سوری نیستیم ولی مسؤلان بایدمدنظربدن کشورخودمون چندین برابر اونا فقیرداره چیزی که بخانه رواست بمسجدحرام شماها جیبتون پروسفرتون گسترد وهمین ملت ستم کشه که درهمه مراسم حاظره نکس دیگی

    • ای خدا

      شماره کارت بدن تا براشون کارت به کارت کنم چون حقوق من بازنشسته خیلی زیاده نميدونم چجوری خرجش کنم بانک ها هم جوابم کرده اند که صندوق شان جاه نداره مانده رو دستم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایول

    • خاسر

      ... چرا باید دو میلیون مسلمان سوری گرسنه بماندانوقت جواب خدا را دران دنیا چگونه باید بدهندخدا نمیگه اینهمه چا نفت به شماها دادم،مردم مظلوم به شما دادم انوقت .....

    • بدون نام

      خوبه که دو میلیونن...ما ایرانیها که 80 میلیون نیازمند کمک فوری هستیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج