۷۲۴۷۸۸
۱۳ نظر
۵۰۶۳
۱۳ نظر
۵۰۶۳
پ

طنز؛ خبر تجاوز در یکی از مدارس تهران

خبر تجاوز در یکی از مدارس تهران و انتشار فیلمی که ناظم مدرسه به وقیحانه‌ترین شکل ممکن با بچه‌های مدرسه در دفتر مدرسه از امیال و افکار خود سخن می‌گوید، خانواده‌ها را نگران کرده است. اینکه این ناظم چه کرده به این قلم نمی‌آید.

پوریا عالمی در ستون طنز روزنامه شرق نوشت: امروز درِ ستون طنز داستان‌های عاشقی - سیاسی میدون و سوفیا را گِل می‌گیریم و به فاجعه‌ای اخلاقی - اجتماعی که متأسفانه کم‌کم شنیدن اخبار آن در جاهای مختلف و به شکل‌های متفاوت، دارد تبدیل به یک روال عادی می‌شود، می‌پردازیم:
...
خبر تجاوز در یکی از مدارس تهران و انتشار فیلمی که ناظم مدرسه به وقیحانه‌ترین شکل ممکن با بچه‌های مدرسه در دفتر مدرسه از امیال و افکار خود سخن می‌گوید، خانواده‌ها را نگران کرده است. اینکه این ناظم چه کرده به این قلم نمی‌آید. لطفا در اینترنت جست‌وجو کنید. بعد از خبر، حدس‌ها و گمانه‌زنی‌ها شروع شد. گفته شد: «مدرسه قرار است کلا بسته شود. مدیر عزل شده و ناظم گویا، با وثیقه آزاد شده است». بعد مردم اعتراض کردند و در نهایت طبق اظهارنظر آموزش‌وپرورش، این ناظم خطاکار بازداشت است و علاوه‌بر شکایت خانواده‌ها از او، خود آموزش‌وپرورش هم شکایتی را علیه ناظم تبهکار تنظیم کرده است.
...
عزیزان و دانشمندانی که آگاه‌سازی کودکان و افراد جامعه را ترویج بی‌بندوباری و آموزش بی‌حیایی به کودکان دانسته بودند، آیا می‌دانند اینکه کودکان حتی اگر از طرف افراد مورد وثوق؛ مثل افراد خانواده و اولیای مدرسه و آشنایان مورد تعرض قرار گرفتند، نیاز به آگاهی جنسی دارند تا دانا و آگاه باشند که تشخیص وضعیت دهند؟ و همچنین ترس از بازگوکردن نداشته باشند؟
...
چندوقت پیش هم موی دختری را کوتاه کردند که ناظم تحریک نشود. به نظر ما اگر قرار است چیزی کوتاه شود، حتما موي دختران نيست، چون کودکان که گناهی ندارند.
...
افکار عمومی می‌گویند از کجا معلوم که ناظم خطاکار که گفته می‌شود پرنفوذ بوده و از نفوذش بهره برده و منفذی ساخته تا با قید وثیقه وابرهد، به سزای اعمالش خواهد رسید؟ آنان افرادی را در طول تاریخ ممکن است گوشه ذهن خود داشته باشند که وارهیده‌اند. ازهمین‌رو این سؤال را می‌کنند. از این سؤال که بگذریم باید یادآوری کنیم همین چندی پیش گوسفنددزدی سخت مجازات شد تا درس عبرت دیگر گرسنگان باشد که گوسفند ندزدند. آیا ذبح‌شدن اخلاق همچون گوسفند نیاز به درس عبرتی ندارد که حساب کار به دست بیماران جنسی بیاید؟
...
درواقع خانواده‌ها برای اینکه آب در دل کودکانشان تکان نخورد، با خیال راحت بچه را به مدرسه می‌فرستند، اما وقتی پته این ناظم تبهکار روی آب افتاده، خانواده‌ها می‌پرسند اگر این اوصاف نظام آموزشی و ناظم آن است، عاقبت کودکان و مملکت جز حدیث چشم پرآب خواهد بود؟ درواقع وقتی امروز آب سربالا رفته، از کجا معلوم که قورباغه آینده جامعه ابوعطا نخواهد خواند؟
...
به نظر ما چنین خطاهای نابخشودنی اخلاقی‌ای که بین بزرگ‌سال و خردسال اتفاق می‌افتد - آن هم نه یک‌مرتبه و به صورت مستمر در طول چند سال و با چندین کودک - بیش از هرچیز حاصل پول بادآورده و زندگی بی‌زحمت و همچنین دل‌گرمی به پشت‌گرمی‌ای است که ما از آن بی‌خبریم وگرنه آدم عادی ممکن است یک‌بار پایش بلغزد؛ مثلا دزدی کند یا بی‌اخلاقی کند، اما ترس از آبرو و ترس از مجازات و بی‌همه‌چیزشدن او را میخکوب خواهد کرد. وقتی کسی ترس از آبرو و مجازات ندارد و مطمئن است بی‌همه‌چیز نخواهد شد، با خیال راحت می‌تواند با همه‌چیز دیگران بازی کند. وقتی ارزش‌های اخلاقی بی‌اعتبار شده باشند و قبح بی‌اخلاقی فردی و اجتماعی ریخته باشد، به‌سختی می‌توان با شعارهای نمادین اخلاقی و چهارتا بیلبورد و چهارتا سریال آبکی و شعارزده، بنیان جامعه را برپا نگه داشت. جامعه به‌جای ناظم تبهکار و مربی اخلاق بلندگوبه‌دست، نیاز به قوام فرهنگی و آگاه‌سازی و همچنین درونی‌شدن ارزش‌های اخلاقی و پذیرفتن برابری حقوق فردی و انسانی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      والا خیلی بی پول ها هم هستن که تجاوزگر هستن این چه تحلیل و طنز مسخره ای هست ......

      پاسخ ها

      • بی نام

        بچه ها دو تا عامل وجود داره که این کارها توی ایران رواج پیدا میکنه یکی تبلیغات و فروش فیلمهای ناجور توسط غربی ها در اکثر موارد که دولت هاشونم حمایت میکنند و یکی اینترنت و ماهواره و شبکه های اجتماعی مثل تلگرام که راحت از بچه ها تا بزرگ سالها میتونند بهش دسترسی داشته باشند بعد اگه تلگرام فیلتر شد داد مردم در میاد یکی اومد سوال پرسید که مگه در گذشته که قوم لوت وجود داشت و همجنس باز بودند تلگرام وجود داشت ولی در جواب باید بهش بگم اولا که قوم لوت فقط محدود میشدند به یک شهر و یک قوم نه تمام دنیا درگیرش باشند دوم اینکه قوم لوت اونهاییشون شون که اینطوری بودند جوان تا مسن بودند نه اینکه بچه ها و موجوانان ما حتی ذهنشون درگیر این فیلمهای ناجور باشه اصلا بنظرتون خانواده ها همشون میدونند که بچه هاشون با گوشی وتبلت یواشکی چه فیلمها و عکسهایی تماشا میکنند همینطور بچه هاشونو رها کردند

    • مهدی ن

      باید جدی با این افراد برخورد شود تا درس عبرت دیگران شود
      پول حرام منشاء همه این اتفاقات است
      جامعه ما فقر فرهنگی شدید دارد
      باید به داد این جامعه برسیم

    • بدون نام

      کسانی که ۲۰۳۰ رو تقبیح کردن جوابگو باشن.
      مگه این بچه ها دیگه میتونن زندگی سالمی داشته باشن؟ تو اوج هیجانات جنسی با مسائل و هیجانات کاذبی برخورد کردن که روشی برای تخلیه بهشون یاد داده. واقعا آموزش و پرورش بوده. دیگه بیچاره والدین با چه تضمینی بچه هاشون رو بفرستن مدرسه؟

    • بدون نام

      همش ازبیکاری وفقرجامعه به این روزکشیده چراقبلا اینقدربدبخت نبودیم هر۴نفر۱نفرروانی باشن بایدمنظراینجورداستانهاباشیم وبیش از۳۰درصدسرپرست خانوادههابیکارن وفقیر وبه گفته نمایندگان توهرخانه ۱تا۲نفربیکارن نتیجش این میش حالا بودجه ومنابع کشورهزینه۱۶ملیون اتباع بیگانه افغانی کنیدو۱۰ملیون شغلمون که اشغال کردنوبا گفته نمایندگان فقط بیش از۳ملیون شغل ساختمانی اشغال کردن وبیکارمهاجرهای افغان وفکرمیکنن حکم اب وگل دارن وظیفمون ورادیوگفت فقط توورامین۳/۵ملیون افغانی بیگانه هست وایرانیادارن فرارمیکنن وناراضین اینجادارن کیف میکنن وبه ریشمون میخندن ودنیااین مسله روفهمیده وبه همون میخنده میگن کشورکم اب خشکسال زیاد وبیکارفراوان باکم بودجه فقیر جرم جنایت فسادزیاد چطور اینقدرمهاجراجازمیده بیادوکاروبودجشون میده وتعجب میکنن وبیکاری وفقروجنگ اینده جنگ اب وهم وطنان چرابایدباهم درگیربشن وافغانی بااب ایران بهترین زندگی کنه وحق ابه ایرانم نده وسیستان خشک کنه هیلمن وهامون ....میخندن نتیجش این میش هرساعت۵۰نفرمیرن زندان ازبیکاری وفقربه گفته مسولین ولی کشورهای اروپایی ب۱۷ملیون جمعیت۲نفرزندانی دارن وچرامااعصبانی ترین وافسرترین کشوردنیاییم واین فاجعس همش بیکاری وفقرمنشاش

      پاسخ ها

      • بی نام

        یعنی فکر میکنی بچه ای که یواشکی با گوشی یا تبلت فیلم ناجور نگاه میکنه توی اینترنت یا تلگرام هم بخاطر فقر جامعه هستش این چه ترز فکریه همه چی فقر یکم مواظب بچه هاتون باشید بد نیست حتی بعضیهاشون توی مدرسه یواشکی تما شا میکنند و یاد میگیرند با این فیلمها

    • بدون نام

      دوستان خیلییییی به سلامت روانی راننده سرویس بچه هاتون اهمیت بدید
      یکی از همین راننده ها ی مورد تایید اموزش و پرورش به یکی از اشنایان پیشنهاد دوستی و ...داده بود با اینکه 50سالش بود!زمانی که این فرد را گزارش دادند
      بقیه هم سرویسی ها هم اقرار کردند این اقا به انها هم این پیشنهاد را میداده ولی چون از ابروشون میترسیدن گزارش نمیدادن چون میترسیدن
      هیچ زمان
      حتی اگه راننده مسن هست هم راحت بچه هاتون رو نسپرید بهشون

    • بی نام

      به نظر من جدای از انحراف اخلاقی اون ناظم که نیروی غیر رسمی هم بودن.خود بچه ها هم ظاهرا مشکل اخلاقی داشتن تربیت صحیح فرزند در خانواده خیلی مهمه . توی فیلم هایی که درفضای مجازی پخش شده معلومه بچه ها از خود ناظمه منحرف تر بودن .... خانواده ها هم زیاد قید و بندی به بچه هاشون نداشتن

    • مریم

      من میگم این بچههای زمانه اینقدر پر رو و بی ادب جواب پدر و مادر رو میدن چطوری به ناظم چیزی نگفتن و راحت سکوت کردن !!!! چرا تن به این کار دادن ؟ ایا تفنگ زیر گوششون گرفته این ناظمه بی شرف ؟ ناظم که .... اما چرا بچهها سکوت کردن ؟ یکی بیاد جواب بده . در ضمن من بچه ندارم نیایید بگید بچه تو شاید بی ادبه و جوابتو میده . بچههای همسایه و مردم رو دیدم که حیا ندارن و جوابه همرو میدن .

      پاسخ ها

      • ali

        باسلام،
        فقط اشد مجازات اعدام !

      • بدون نام

        ناظمه داشته 2030 رو اموزش میداده دانش اموزام همکاری میکردن

    • بدون نام

      ای نفراتی که از روی نادانی میگویید بچه خودش دلش میخواسته
      یعنی نمیفهمید که این متجاوز و امثال او نفر عادی نیستند و از جایگاه اجتماعیشون سو استفاده کردند و تفکر جامعه را در مورد فضای اموزشی منفی کردند؟
      اینها جرمشون از ادم معمولی هزاران بار بیشتره.
      فساد وارد مدارس و مکانهای اموزشی شده باید عزای عمومی اعلام بشه.اگر مسئولان با شنیدن این خبر دق کنند کم است.

    • محبت دهقان

      واقعا خجالت آوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج