۷۲۴۹۵۷
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

پیش ‎بینی کاهش معاملات در ماه‎های آینده

بنا بر آخرین آمار منتشره از سوی بانک مرکزی منطقه ۱۸ شهر تهران با متوسط قیمت ۲۷ هزار و ۱۱۷ هزار ریال کمترین قیمت را به خود اختصاص داده است.

خبرگزاری میزان: بنا بر آخرین آمار منتشره از سوی بانک مرکزی منطقه ۱۸ شهر تهران با متوسط قیمت ۲۷ هزار و ۱۱۷ هزار ریال کمترین قیمت را به خود اختصاص داده است.

بنا بر آخرین آمار منتشره از سوی بانک مرکزی در زمینه متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در ۲۲ منطقه تهران طی بازه زمانی اردیبهشت ماه متوسط قیمت هر متر مربع ۵۹ هزار و ۷۸۹ هزار ریال و تعداد معاملات ۱۹ هزار و ۱۰۷ فقره محاسبه شده است.

در این میان بیشترین معاملات در منطقه ۵ با ۲ هزار و ۴۴۷ فقره معامله و با متوسط قیمت ۷۷ هزار و ۸۱ هزار ریال، منطقه ۴ شهری با هزار و ۶۹۵ فقره معامله و میانگین قیمت ۶۶ هزار و ۲۳۱ هزار ریال و منطقه ۲ شهری با هزار و ۵۱۶ فقره معامله و میانگین قیمت ۹۷ هزار و ۵۱۷ هزار ریال ثبت شده است.

بنا بر این آمار کمترین معاملات در منطقه ۱۹ با ۱۲۳ فقره معامله و متوسط قیمت ۳۲ هزار و ۴۸۲ هزار ریال، پس از آن منطقه ۲۲ با ۱۹۰ فقره معامله و متوسط قیمت ۵۷ هزار و ۳۴۴ هزار ریال و منطقه ۲۱ با ۲۹۸ فقره معامله با ۴۴ هزار و ۴۹۵ هزار ریال گزارش شده است.

بر اساس قیمت منطقه ۱ متوسط قیمت ۱۲۵ هزار و ۴۵۴ هزار ریال در جایگاه اول گران‌ترین منطقه تهران، منطقه ۳ به متوسط قیمت ۱۰۴ هزار و ۸۶۵ هزار ریال و منطقه ۲ با متوسط ارزش ۹۷ هزار و ۵۱۷ هزار ریال در رتبه سوم گران‌ترین مناطق تهران قرار دارد.

همچنین منطقه ۱۸ شهر تهران با متوسط قیمت ۲۷ هزار و ۱۱۷ هزار ریال کمترین قیمت، پس از آن منطقه ۲۰ شهر تهران با متوسط قیمت ۲۸ هزار و ۵۲۹ هزار ریال و منطقه ۱۷ شهر تهران با ۲۹ هزار و ۳۲۷ هزار ریال اعلام شده است.

بنا بر آمار بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه سال جاری حاکی از این است که متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۴.۸ درصد افزایش و تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در مقایسه با مدت مذکور ۱۶.۷ درصد افزایش داشته است.

این در شرایطی است قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‎وگو با خبرگزاری میزان در خصوص روند معاملات مسکن گفت: پیش بینی می‌شود در ۶ ماهه نخست سال ۹۷ قیمت مسکن در حوزه خرید و فروش مسکن بیش از نرخ تورم نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: با شروع ماه مبارک رمضان قیمت خرید و فروش و رهن آپارتمان در مناطق مختلف با کاهش روبه رو شده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک یاد آور شد: مردم از خرید عجولانه در بازار مسکن اجتناب کرده و با صبوری بیشتری در این بازار اقدام به معامله و خرید وفروش کنند، زیرا شتابزدگی مردم باعث ضرر و زیان و افزایش قیمت‌ها در بازار می‌شود.

براساس این گزارش، حال با نزدیکی هر چه بیشتر به تابستان و آغاز نقل و انتقالات باید منتظر ماند و دید روند رشد اردیبهشت ماه در خرداد و ماه‌های آتی تکرار می‌شود و یا شاهد کاهش تعداد و ارزش معاملات در بازار مسکن خواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متراژهاي پايين افزايش قيمت سي درصدي داشتن ولي متراژهاي بالا و يا قديمي تفاوت چنداني نكردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ولی مالکان توهم تورم زدند , ملک قدیم طبقات ۴ , وو.....با قیمت سرسام آوری میفروشند ,بازار آشفته ملک نیاز به کارگروه نظارت برقیمت و حمایت از خریدار وفروشنده دارد .کجایید چرا همه چیز رها شده

    • بدون نام

      قیمتها واقعا با عقل جور در نمیاد، خیلی غیر واقعی شده و تخیلی شده، و در حد و سایز اون منطقه مورد نظر نیست، اصلا معلوم نیست بر چه اساسی و چه کسانی قیمت رو تعیین میکنن، در هر صورت پول بی زبون رو به این ملکهای بی ارزش دادن خیلی زور داره، مصرف کننده نباید توی این آشفته بازار خرید بکنه و باعث سو استفاده فروشندگان و سازندگان بی انصاف بشه، تا کم شدن طمع فروشندگان و با گذشت زمان باید صبر کن، تجربه سالهای پیش این رو نشون داده، بازار مسکن با بقیه بازارها فرق میکنه زیرا با حجم بالای پولی که برای خرید اون باید پرداخت شود و از توان خیلی ها خارجه، این بازار دارای رکود میشود و در اون زمان و مثل رکودهای قبل با التماس فروشندگان روبه رو شده و نهایتا قیمت رو خریدار تعیین میکنه، پس به هیچ عنوان شتابزده وارد خرید مسکن نشوید

    • بدون نام

      قیمت ها کاملا حبابی و عاملشم فقط و فقط مشاورین املاکن.
      من خودم سرمایه چند ملیاردی دارم ولی فعلا برای خرید ویلایی برای ساخت و ساز دست نگه داشتم چونکه در آینده نه چندان دور دچار رکود بی سابقه ای خواهیم شد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا درسته , خرید فقط در رکود

    • کارشناس

      حرفهای این آفا و آمارهای کاذب استنادی وی قابل اعتنا نیستند! در این 6 الی 7 ماه اخیر تا چند نفری اقدام به خرید ملک نمود این آقایان خود شیفته و برخی از به اصطلاح کارشناسان مسکن و در رأس آنها غیر کارشناسان مشاوران املاک کلاش بسرعت خوشحال شده و اقدام تراوش آمارهای کاذب از خود نمودند و ادعا کردند که دیگر مسکن وارد رونق شده و بر طبل گرانی آن کوفتند. درحالیکه به بیراهه رفته و مسکن را به کما بردند!!! دیگر از آن خریداران ساده دل که هر از چند گاهی مشاوران املاک کلاش آنان را به تور انداخته و سرکیسه می نمودند خبری نخواهد شد(چون پول ندارند!) و این کلاشان دگیر نمی توانند مبایعه نامه ساختگی برای خوشایند رؤسای خود شیفته خود بسازند! این کلاشان حتی با ورود یک نفر به حجره شان ذوق زده شده و اقدام به افزایش قیمت می نمودند! مسکن در کما خواهد ماند تا قیمتها بشدت شکسته و فرو بریزد!

    • بدون نام

      کسی به حرفهای چوپان دروغگو اعتنا نخواهد کرد!
      شبها سازنده گان و فروشنده گان و مالکین خواب و رؤیای سکه و پول می بینند! و روزها در واقعیت ضرر پشت ضرر می چینند!!!

    • بدون نام

      دیگر هیچ سرمایه دار عاقلی حاضر نیست برای حفظ ارزش پول خود به خرید واحدهای مسکونی که هزینه های فراوانی را به او تحمیل می کند روی بیاورد . ضرر خرید بیش از نفعش است!!! مردم غول این حرفها را نخورند!

    • بدون نام

      منظورشون اینه که مردم تو رو بخدا پولاتون برای خرید ارز ندهید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج