جاباما
۷۲۵۰۶۹
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

فلزی‌ها لیدر بازار سهام شدند

بازارسرمایه امروز شاهد رشد قیمت سهم‌ها در برخی از شرکت‌های بزرگ و شاخص ساز بود، اما سهم‌های کوچک عمدتا با افت قیمت مواجه شدند. امروز گروه‌های فلزی در نوسانات شاخص یکی از تاثیرگذارترین‌ها بودند.

خبرگزاری ایسنا: بازارسرمایه امروز شاهد رشد قیمت سهم‌ها در برخی از شرکت‌های بزرگ و شاخص ساز بود، اما سهم‌های کوچک عمدتا با افت قیمت مواجه شدند. امروز گروه‌های فلزی در نوسانات شاخص یکی از تاثیرگذارترین‌ها بودند.

در طی روزهای گذشته بورس تهران شاهد نوسان‌های قیمتی آرامی است، به طوری که شاخص بازار در طی این روزها نسبت به گذشته از نوسان کمتری برخوردار بوده است. یکی از دلایل کم رنگ بودن معاملات بازار سهام ابهامات موجود در وضعیت اقتصادی است ابهاماتی که با خروج ترامپ از برجام کمرنگ شد.

اما در ادامه سهام شرکت‌ها برای رشد قیمت یا ماندن در شرایط موجود نیاز به پررنگ شدن مسایل بنیادی دارند، اما این موضوع در شرایط ابهام نمی‌تواند به راحتی تحقق یابد. از طرفی اثرات بازارهای موازی را نمی‌توان از نظر دور داشت. چرا که سرمایه‌ها با وجود ریسک‌های سیستماتیک و غیر سیستماتیک در بازارهای رقیب بازار سهام انباشه می‌شود و حجم معاملات این بازار روند نزولی می‌گیرد.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۶۷ واحد رشد کرد و به رقم ۹۵ هزار و ۵۷۷ رسید، اما شاخص کل هم‌وزن با ۲.۶ واحد کاهش روبه‌رو شد و تا رقم ۱۷ هزار و ۲۴۴ پایین رفت شاخص آزاد شناور نیز با رشد ۲۷۸ واحدی مواجه شد و به رقم ۱۰۴ هزار و ۶۷۳ رسید. در عین حال شاخص بازار اول با ۲۶۶ واحد رشد تا رقم ۶۸ هزار و ۶۸۰ افزایش یافت، اما شاخص بازار دوم با ۴۳۷ واحد افت تا رقم ۱۹۹ هزار و ۳۱۲ پایین رفت.

فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی چادرملو و معدنی و صنعتی گلگهر سه نمادی بودند که هر یک به ترتیب با ۱۰۰، ۸۱ و ۷۲ واحد تاثیر افزاینده سعی کردند شاخص‌های بازار سرمایه را به سمت بالا حمایت کنند، اما مخابرات ایران، پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس هر یک به ترتیب با ۵۰، ۱۹ و ۱۷ واحد تاثیر کاهنده تلاش داشتند تا شاخص‌های بازار را به سمت پایین هدایت کنند.

امروز در گروه استخراج کانه‌های فلزی شاهد افزایش قیمت‌ سهم‌های شاخص‌هایی همچون معدنی و صنعتی چادرملو و توسعه معادن و فلزات بودیم. در این گروه غیر از نماد معادن منگنز ایران مابقی سهم‌ها با رشد قیمت مواجه شدند.

در گروه خودرو و ساخت قطعات به جز تعدادی از نمادها مابقی با افت قیمت روبه‌رو شدند. در این گروه ۱۵۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

بیش از نیمی از فلزی‌ها نیز با رشد قیمت خود به سقوطی شدن شاخص‌های بازار سرمایه کمک کردند. در این گروه ۱۲۶ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۷ میلیارد تومان مورد دادوستد واقع شد.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۲۵۶ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۱۱۷ میلیون سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات در این بازار رقم ۵۱ هزار و ۳۱۰ واحد را تجربه کرد.

آیفکس نیز امروز در روند کم سابقه‌ای ۱۰.۳۱ واحد رشد کرد و به رقم ۱۱۱۰ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران تا رقم ۱۸۳ میلیارد تومان افزایش یافت و حجم معاملات به ۳۳۸ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ۶
      ۷تومملکت فعلا ازادی است فعلا اهن گرون کنید،اب،نان،برق گوشت وسایر اقلام فعلادنیای پولدادارا،سیاست مدارا،بریدهرجورخوشیدبریداقاخوش باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج