۷۲۵۱۱۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

موریتانی خبر احضار سفیر ایران را تکذیب کرد

مدیرکل منطقه‌ای وزارت خارجه موریتانی خبر منتشر شده مبنی بر احضار سفیر ایران در نواکشوت را تکذیب کرد و با بیان اینکه روابط با ایران عادی است، گفت: دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه بنا به درخواست وی انجام شده است.

خبرگزاری فارس: «محمد عمرانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در نواکشوت دیروز (سه‌شنبه) با «اسلکو احمد» وزیر خارجه موریتانی ملاقات و نامه کتبی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بدعهدی آمریکا در خروج از برجام را تسلیم وی کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه موریتانی ضمن قدردانی از این نامه که حاکی از اهمیت روابط دو کشور است، از سفیر ایران خواست که سلام گرم وی را به ظریف ابلاغ کند.

وزیر خارجه موریتانی در این دیدار که مدیرکل منطقه‌ای وزارت خارجه موریتانی نیز حضور داشت، همچنین روابط دوجانبه ایران و موریتانی را رو به گسترش خواند و با اشاره به سفر سال گذشته‌اش به تهران ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک به ایران سفر کند.

لازم به ذکر است بعد از انتشار خبر این دیدار، برخی مطالبی مبنی بر احضار سفیر ایران به وزارت خارجه موریتانی منتشر شد که در این زمینه مدیرکل منطقه‌ای وزارت امور خارجه موریتانی در تماس با رسانه‌ها این شایعه و برداشت ناصحیح را تکذیب کرد و افزود: روابط با جمهوری اسلامی ایران عادی است و این ملاقات بنا به درخواست سفیر ایران صورت گرفته است.

ظریف وزیر خارجه ایران که روز دوشنبه (هفتم خرداد) سفری به هند داشت در جمع خبرنگاران گفت: در این روزها مشورت‌های گسترده‌ای در رابطه با اقداماتی که آمریکا انجام داده در نقض برجام و خروج از آن صورت خواهد گرفت و همکاران من با نامه‌ای که برای وزرای خارجه نوشتم مشغول دیدار از بسیاری کشورها هستند، در برخی موارد من حضور می‌یابم، برخی موارد سایر همکاران وزرات خارجه و برخی موارد سایر دوستان از سایر دستگاه‌ها و حسب مورد این سفرها و گفت‌وگوها در سطوح مختلف ادامه می‌یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج