۷۲۵۱۸۰
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

قانون چک به اصلاح نیاز دارد

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: قانون چک نیاز به اصلاح دارد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: قانون چک نیاز به اصلاح دارد.

اسدالله جولایی در مراسم گلریزان ستاد دیه استان تهران، گفت: بیش از ۱۱۳ هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور داریم و برخی از این افراد برای اجاره خانه و کار چک صادر کرده‌اند و این چک‌ها بدون پشتوانه بوده و امروز آنها را گرفتار کرده است.

مدیر عامل ستاد دیه کشور ادامه داد: کسانی نیز به دلیل مهریه در زندان هستند. چرا درخصوص مهریه فرهنگ‌سازی نمی‌کنیم؟

وی با بیان اینکه ۳۷۷ نقطه در سراسر کشور جشن گلریزان برگزار کرده‌اند، گفت: در سال گذشته مبلغ بدهی افرادی که از طریق ستاد دیه پرداخت شده ۹۷۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده و پرداخت این مبلغ نیازمند همت عالی شما خیرین و تلاش مدیران کل و دیگر اعضای این مجموعه بوده است.

جولایی با اشاره به قانون بیمه شخص ثالث گفت: این قانون هم دارای نواقصی بود و ناقص هم اجرا می‌شد و ستاد دیه ۱۸ سال تلاش کرد تا موفق شد این قانون را اصلاح کند و امروز دیگر هیچ راننده زندانی نداریم.

وی با اشاره به اینکه قرار است ۲۴۰ نماینده مقداری از حقوق ماهانه خود را به ستاد دیه پرداخت کردند، گفت:اگر قانون بیمه شخص ثالث اصلاح نمی‌شد ما امروز شاید ببش از ۳۰۰ هزار زندانی داشتیم اما خوشبختانه امروز کمتر از این تعداد در زندان هستند.

وی با بیان اینکه قانون چک نیاز به اصلاح دارد،گفت: حدود ۱۲ هزار نفر به دلیل چک در زندان هستند و اگر این قانون اصلاح شود دیگر شاهد حضور این افراد در زندان نیستیم.

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: ما در ستاد دیه هم وظیفه تهیه پول که مبارزه با معلول است را برعهده داریم و هم وظیفه مبارزه با علت‌ها یعنی اصلاح قوانین را برعهده داریم و امیدواریم با اصلاح قانون‌هایی از جمله چک، بیمه شخص ثالث و مهریه دیگر زندانی به این دلیل در زندانها نداشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقنی یه چک برگشت میخوره از تمام وام و دیگر مزایا محروم میشه تنها در زندان باز میشه بعدش میگن چرا زندان ها پر شده به نظرم همان موقع با توجه به باز .رداختش یه وام کم بهره بدن اینطور نمیشه

    • قشم

      خب ح ا مهریه مبلغ یا سکه بهار آزادی زیاده خب مهریه. اسلام مشخص کرده خب. به اندازه بول قیمت یک شتر باشد. نه زیاد که طرف توان به ب داخت ندارد خب آخر باید برود زندان که فایده. اگر مهریه کم باشد. حق زن نقد برداخت میشه. و به زکات هم تعمیل میشه. جون که اگر مهریه زن برداخت نشود باید زکات بدهد اگر ندهد گناه دارد

    • قشم

      اگر. مهریه مبلغ کم باشد راحت شوهر متونه مهریه برداخت کند وقتی مبلغ زیاده خب آخر کوشه زندان است زندگی مهریه نیست. امیدوارم نسبت مهریه قانون اصلاح کند

    • بدون نام

      اعتبار یک چک و محدودیت هر چک باید از طریق اینترنت ودر عرض یک دقیقه مشخص شود , خیلی از مشکلات حل میشود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج