۷۲۵۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

بهمنی نرخ تورم تیرماه را اعلام کرد

رئیس کل بانک مرکزی نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به تیرماه امسال را ۱۶.۳ درصد اعلام کرد و گفت: در ماه‌های آتی روند نزولی نرخ تورم را شاهد خواهیم بود، ضمن اینکه امیدواریم تا یکسال آینده این نرخ تک رقمی شود.

رئیس کل بانک مرکزی نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به تیرماه امسال را ۱۶.۳ درصد اعلام کرد و گفت: در ماه‌های آتی روند نزولی نرخ تورم را شاهد خواهیم بود، ضمن اینکه امیدواریم تا یکسال آینده این نرخ تک رقمی شود.

محمود بهمنی درباره نرخ تورم تیرماه گفت: قرار بر این است که مرکز آمار نرخ تورم را اعلام کند اما در عین حال، بانک مرکزی نرخ تورم را هر ماه استخراج می کند و ۱۰ روز بعد از ماه قبل این نرخ آماده است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به خردادماه ۱۵.۴ درصد بوده است، افزود: در تیرماه سال جاری خوشبختانه روند افزایشی نرخ تورم کاهش پیدا کرده و این آن چیزی بود که بانک مرکزی دنبال می کرد.

وی تصریح کرد: نرخ تورم در خردادماه ۱.۲ درصد افزایش یافته بود اما در تیرماه این نرخ کمتر از یک درصد افزایش یافت و در حالی که مطابق پیش بینی ها باید به ۱۶.۶ درصد می رسید اما خوشبختانه نرخ تورم تیرماه ۱۶.۳ درصد رقم خورده است که ۹ دهم درصد رشد کاهنده نسبت به خرداد ماه را نشان می دهد.

به گفته بهمنی، تلاش بانک مرکزی این است که ادامه روند کاهنده نرخ تورم را شاهد باشیم تا در آبان و آذرماه به کاهش بیشتری برسیم.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم تا یکسال آینده نرخ تورم تک رقمی شود و بانک مرکزی برای این موضوع نیز برنامه دارد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه هیچگاه میزان افزایش نرخ تورم با توجه به محاسبات بانک مرکزی از ۱۵ درصد بالاتر نخواهد رفت، گفت: در ماههای آتی روند نزولی نرخ تورم را شاهد خواهیم بود و امیدواریم از آذر و دی بتوانیم شرایط بهتری را در نرخ تورم داشته باشیم، البته اگر شرایط همچون هم اکنون باشد و مسئله خاصی پیش نیاید.

در پی بالاگرفتن مناقشه تورمی مرکز آمار و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، دولت در ماههای اخیر در مصوبه ای و در راستای قانون برنامه پنجم رای به ارائه آمار مرکز آمار ایران داده است.

هم اکنون این پرسش مطرح است که مراکز تحقیقاتی، اقتصاددانان و ... نرخ تورم اعلامی کدام مرکز را باید بپذیرند و براساس آن، به تجزیه و تحلیل رویدادهای اقتصادی بپردازند.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

بهمنی نرخ تورم تیرماه را اعلام کرد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج