جاباما
۷۲۵۳۲۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

رهبران واشنگتن و پیونگ‌ یانگ دیدار می‌کنند؟

هری کازیانیس، کارشناس مسائل کره شمالی معتقد است: «روابط میان سئول و پیونگ یانگ بدون آمریکا هم پیش ‌می‌رود.» هفته گذشته پس از آنکه ترامپ نشست با کره شمالی را لغو کرد، آمریکا آماده بود که تحریم‌های سخت‌تری را بر کره شمالی اعمال کند؛ اما کاخ سفید روز دوشنبه نظرش را تغییر داد و تصمیم گرفت که اعمال تحریم‌های جدید را به تعویق بیندازد.

اعتماد آنلاین: رئیس‌جمهور کره جنوبی روز شنبه به کره شمالی سفر کرد تا با رهبر کره شمالی دیدار کند. ظاهراً بخشی از هدف او، اطمینان حاصل کردن از تصمیم اون برای دیدار با ترامپ بود.

چند ساعت بعد، کاخ سفید اعلام کرد که تیم بزرگی برای مذاکره با کره شمالی در ۱۲ ژوئن آماده کرده است و دونالد ترامپ هم تایید کرد که یک هیات آمریکایی برای فراهم کردن مقدمات دیدار احتمالی او با کیم جونگ اون به پیونگ‌یانگ سفر کردند.

روز دوشنبه کاخ سفید تصمیم گرفت تحریم‌های بیشتری علیه کره شمالی اعمال نکند. این موضوع نشان می‌دهد که احتمالاً نمی‌خواهد در صورت تمایل رهبر کره شمالی برای مذاکره با آمریکا، خشم پیونگ‌یانگ را برانگیزد.

درنهایت، ترامپ روز سه‌شنبه تأیید کرد که یک مقام ارشد کره شمالی برای دیدار با مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به نیویورک سفر می‌کند.

با توجه به نامه سرگشاده ترامپ برای لغو مذاکرات، در این لحظه به نظر می‌رسد که آن‌ها قصد نهایی کردن این دیدار و دیپلماسی طوفانی را دارند.

رهبران دو کره در ۲۶ مه دیدار غیرمنتظره‌ای داشتند. این چهارمین نشست بین ‌سران کره شمالی و کره جنوبی و دومین باری بود که در ماه رو در رو می‌شدند.

کارشناسان می‌گویند دو دلیل برای این دیدار غیرمنتظره وجود داشت. اولاً، به‌احتمال‌زیاد مون می‌خواست اطمینان حاصل کند که کیم هنوز بر دیدار با ترامپ سرمایه‌گذاری کرده است. ثانیاً، رهبر کره شمالی و رئیس‌جمهور کره جنوبی می‌خواستند این موضوع را روشن کنند که پیونگ‌یانگ و سئول بدون توجه به آنچه در واشنگتن اتفاق می‌افتد، قصد دارند مذاکره و صحبت کنند.

بیایید به اولین نکته بپردازیم؛ ترامپ این نشست را لغو کرد و بسیاری به این نتیجه رسیدند که او و کیم دیگر دیدار نخواهند کرد؛ اما کارشناسان خاطرنشان کردند که رئیس‌جمهور کره جنوبی کار خستگی‌ناپذیری انجام داد تا مطمئن شود نشست بین آمریکا و کره شمالی برمی‌گردد.

بزرگ‌ترین مشکل بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ این است که ایالات‌متحده می‌خواهد کره شمالی به‌سرعت تمام سایت‌های هسته‌ای خود را نابود کند، اما پیونگ‌یانگ قصد دارد اقدامات تدریجی برای لغو کردن برنامه‌هایش انجام دهد.

مشکل پیچیده دیگری هم وجود دارد. کیم هیچ انگیزه‌ای برای از بین بردن سایت‌های هسته‌ای خود ندارد. او این کار را تنها به خاطر تهدید ترامپ به حمله انجام داد.

نکته بسیار مهم دیگری هم وجود دارد. کارشناسان می‌گویند کره شمالی تلاش می‌کند که روابط چند دهه‌ای بین آمریکا و کره جنوبی را تضعیف کند. آن‌ها درگذشته موفق نبوده‌اند، زیرا سئول و واشنگتن متحدین محکمی هستند؛ اما ترامپ با لغو کردن این نشست، مون را به سمت کیم هل داد.

هری کازیانیس، کارشناس مسائل کره شمالی معتقد است: «روابط میان سئول و پیونگ یانگ بدون آمریکا هم پیش ‌می‌رود.»

هفته گذشته پس از آنکه ترامپ نشست با کره شمالی را لغو کرد، آمریکا آماده بود که تحریم‌های سخت‌تری را بر کره شمالی اعمال کند؛ اما کاخ سفید روز دوشنبه نظرش را تغییر داد و تصمیم گرفت که اعمال تحریم‌های جدید را به تعویق بیندازد.

کارشناسان معتقدند که این یک تصمیم محاسبه‌شده است. لغو تحریم‌ها هنگامی‌که شما در حال تلاش برای دستیابی به پیشرفت دیپلماتیک با کره شمالی هستید، منطقی است.

کیم یونگ چول، یکی از مقامات ارشد کره شمالی که به‌عنوان دست راست کیم جونگ اون شناخته می‌شود، این هفته به نیویورک سفر می‌کند و به‌محض رسیدن با مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ملاقات می‌کند.

جلسه بین چول و پومپئو می‌تواند به تقویت مذاکرات میان ترامپ و کیم کمک کند. کارشناسان معتقدند که این یک پیشرفت مثبت است. چول به‌اندازه کافی صلاحیت دارد که به‌جای رهبر کره شمالی صحبت کند و شانس پیشرفت را دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج