۷۲۵۴۵۹
۲۴ نظر
۵۰۱۱
۲۴ نظر
۵۰۱۱
پ

پایه حقوق بازنشستگان چقدر می‌شود؟

یک کارشناس حوزه کار توضیحاتی را درباره افزایش حقوق بازنشستگان ارائه کرد.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس حوزه کار توضیحاتی را درباره افزایش حقوق بازنشستگان ارائه کرد.

حمید حاج اسماعیلی درباره افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان و کارمندان، اظهار کرد: دولت هر سال بر مبنای نرخ تورم و افزایش قیمتها، دستمزد کارگران، کارمندان و بازنشستگان را افزایش می‌دهد ولی آنچه که تعیین می‌کند با شرایط اقتصاد همخوانی ندارد. چون روند آرام و منطقی برای افزایش قیمتها و تورم وجود ندارد و ما هرچند سال یکبار دچار جهش شدید تورم و قیمتها می‌شویم لذا شاهد هستیم که سه گروه کارگران، کارمندان و بازنشستگان قدرت خریدشان کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: گروه‌ها و نهادهای مدنی مثل انجمن‌های صنفی کارگری و کارفرمایی که در حوزه مشمولان قانون کار به شمار می‌روند نقش زیادی در تعیین مزد ندارند چون سکان‌دار اصلی افزایش دستمزدها دولت است و بودجه را دولت می‌نویسد لذا نمی‌توانیم نسبت به معیشت مردم یکجانبه‌نگری کنیم.

این فعال حوزه کار با بیان اینکه دولت باید مکانیسم‌های افزایش دستمزد را مورد بازنگری قرار دهد، افزود: افزایش میزان حقوق کارگران، کارمندان و بازنشستگان تقریبا شبیه هم است. در حوزه کارگری برای حداقل‌ بگیران ۱۹.۵ درصد و برای بازنشستگان که از حداقل بیشتر می‌گیرند و برای شاغلین، ۱۳ درصد در نظر گرفته شد اما با جهشی که در حوزه ارز بعد از عید ایجاد شده این میزان افزایش منصفانه و پاسخگو نیست.

حاج اسماعیلی تصریح کرد: دولت تورم ۸ تا ۹ درصدی را پیش بینی کرده بود ولی تورم امسال بیشتر است و نشان می‌دهد جهشی که در ارز اتفاق افتاده روی همه اقلام کشور تاثیرگذار بوده است به نحوی که دستمزدی که یک ماه قبل تعیین شده با پیش‌بینی‌هایی که در کشور اتفاق افتاده تناسبی ندارد لذا دولت همان روند افزایش پلکانی حقوق‌ها را که در بودجه ۱۳۹۷ پیش‌بینی کرده برای بازنشستگان، کارمندان و کارگران دنبال می‌کند و افزایش ۲۰ درصدی در مورد همه گروه‌ها درحال اعمال شدن است.

او در عین حال با اشاره به تامین منابع حقوق و دستمزدها گفت: شخصا معتقدم که دولت باید متکی بر مدیریت منابع داخلی باشد. اگر به دلیل شرایط پیش آمده در اقتصاد، منابع لازم برای افزایش دستمزدها را ندارد با مردم در میان بگذارد چراکه اگر افزایش افسارگسیخته قیمت ارز و کالاهای اساسی اتفاق بیفتد کارگران برای تامین معیشت خود دچار مشکلات بیشتری می‌شوند.

به گفته این فعال کارگری، دولت باید در عین در نظر گرفتن سهمیه‌های لازم برای ارز و مدیریت منابع داخلی، سوبسیدهایی را برای نظارت و حمایت از کالاهای اساسی در نظر بگیرد و در چند نوبت اقلام اساسی برای خانوارهای محروم و ضعیف توزیع کند.

براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه با توجه به ضرورت تداوم طرح همسان سازی در سال ۱۳۹۷ مبلغ ۳۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای مرحله دوم طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده که با تخصیص این رقم حقوق بازنشستگان بین ۱۳ تا ۲۵ درصد در سال جاری افزایش می‌یابد.

سخنگوی اقتصادی مجلس نیز اخیرا از افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان براساس قانون برنامه ششم توسعه خبر داده و با اشاره به تعیین ۳۴۰۰ میلیارد تومان بودجه و تعیین محل تامین این اعتبار در مجلس گفته است با تصویب این قانون دیگر نباید حقوق کمتر از دو میلیون تومان برای بازنشستگان وجود داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پدر و مادرم بازنشسته هستند و همیشه نگران. امیدوارم روزی نگرانی حقوق بگیران نجومی رو ببینم. ...

    • بدون نام

      تا ببینیم

    • شهین سیفی

      بالاخره جون بکن بگو مرد اخر نتونست این ابله حرفش بزنه هرچی میخونم سر در نمبیارم

    • بدون نام

      کشتینمون هر روز یه شعار بسه دیگه واقعا خسته شدیم پس کی این افزایش پزداخت میشود!!!؟

    • بدون نام

      من بازنشسته هستم باافزایشی که شدامسال به حدودیک میلیون سیصدهزارتومان شدمامسلمان مثل اینکه هستیم چقدردروغ تحویل مردم میدهید

    • بازنشسته

      ببینیم وبزاریم تو جیب وخرج کنیم کیف کنیم وتعذیف کنییییببیبم

    • بدون نام

      فقط حرف میزنید کجا ۲۰درصد اضافه دادنندحقوق مارا ۱۶ونیم درصداضافه کردنند

    • بدون نام

      تورم سه ماه 97 سی درصد ولی متاسفانه افزایش بازنشستگان 13 درصد که هنوز ندادند خدا بداد ما برسد

    • بدون نام

      به جای این همه حرف ، اضافات رو واریز کنید

    • بدون نام

      شاخ غولوفکرکردین شکستین مگرباهمون۲میلیونم میشه زندگی کردکه میگین نبایدحقوق بازنشسته ها کمتراز۲میلیون باشه شوهرمن بازنشستس با۲تادامادو۳تانوه ازوسط برج کاسه چکنم چکنم به دست میگیریم

    • بدون نام

      بدین هر چی هست زودتر

    • بدون نام

      وعده سر خرمن

    • همدان کارمند

      بخدا باید 50 درصد حقوق ها رو ببرند بالا تا بشه زندگی کنیم یه مغازه سوپر مرکت و یه میوه فروشی بری باید کمش بالای 100 بدی بیای بیرون
      یکم میوه بخری باید حداقل 50 هزار تومان بدی
      خربزه 3.500 کیلویی
      موز 8 هزار
      بخدا بهمون داره سخت میگزره حقوق فقط برا زنده موندن شده اصلا نمیشه یمقدار پیشرفت کرد
      اگرم قسط داشته باشی که دیگه بابد ریاضت بکشی و کلی نخوری بکشی

    • بدون نام

      اقای حاجی بابایی نماینده دلسوزومحترم ازتلاشهای شمانهایت تشکررامی نماییم ولی خود شما بهترمیدانیدبااینطرح پلکانی هم مشکل اساسی حقوقهاخصوصابازنشستگان حل شدنی نخواهدبود یعنی چیزمهمی درارتقا زندگی ما احساس نمیشود مگراینکه حقوقهای زیردومیایون دوبرابرشود

    • یه باز نشسته

      این نوبخت... له سازمان برنامه از بس دروغ گفته که از قیافه نحسش متنفرم

    • سید اسپاعیل پوسوی

      مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم فقط 13 درصد به حقوقم اضافه شد در سال ۹۷ نه ۱۹/۵ درصد دروغ است

    • باقری

      دورغ زیاد میگید عملی بشه هر موقع صد درصد حقوق اضافه کردید بازهم ازتو رم کمتره

    • بدون نام

      جون بکنین دیگه احکام رو بدین و اضافات رو واربز کنید.

    • بی نام

      من بازنشسته هستم واقعا حقوقمان کم است

    • مریم

      شوهر من بازنشسته نیروهای مسلح هست و ۱۰ درصد اضافه حقوق کردن چرا این همه دروغ میگن کجا ۲۰ درصد اضافه شده .درصد تورم و میبرن پایین .اضافه حقوق و میبرن بالا یعنی این همه دروغ و چجوری میدن به خورد مردم چن روز که قیمتا سه برابر شده چجوری حساب میکنن نکنه ما حساب و کتاب بلد نیستیم؟

    • محمد رضا چکامه

      سلام چرا همه جانبازان نو از یاد بردید مگه ما انسان نیستیم اصلا قانوننه بازنشتگان با جانبازان چرا فرق میکنه من مصتمری بگیر هستم تازه میگن 200 تومان اضافه شده یه ملیون حقوقم یه ملیون میرسه؟ توان کار کردن هم ندارم یه خانواده چهار نفره مستاجر هم هستم در ماه تهش برام 20 هزار تومان میمونه نمیدونم کجا باید شکایت کنم هر وقط هم به بنیاد میگم بهم میگن برو خدا رو شکر کن همینو بهت میدن اگه مسلمان هستی که بعید میدونم ؟ بفریادمون برسید

    • عباس ملکی

      من یه بازنشته تامین اجتمایی هستم با یه دختر دمه بخت ویه پسر محصل ویه زن مریض که ماهی ۴۰۰ هزار تومن فقط پول دکتر ودارو میدم ومهمتراز همه مستجر هستم وحقوق من ۱۳۵۰۰۰۰ تومن هست شما با این حقوق ایا میتوانید زندگی کنید به نظر شما ایا این حقوق کفاف من بازنشسته رو میده

    • بی نام

      خاک برسرتون با این کاراتون وحقوق پرداخت کردتون پس کی دزدی کنه ،کم میارند .

    • بدون نام

      ماله فروردین چه شود بیمه اجتماعی در صد گه اضافه شوده بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج