۷۲۵۵۰۵
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

علیدوستی: وقتی می‌بازیم خیلی چیز‌ها را نمی‌بینیم

حميد عليدوستي مهاجم سابق تيم‌ملي معتقد است كه شاگردان كارلوس كي‌روش فوتبال بابرنامه و مدرني را مقابل تركيه به نمايش گذاشتند.

روزنامه گل: حميد عليدوستي مهاجم سابق تيم‌ملي معتقد است كه شاگردان كارلوس كي‌روش فوتبال بابرنامه و مدرني را مقابل تركيه به نمايش گذاشتند و هرچند در خانه تركيه شكست خورديم اما اين بازي دستاوردهاي خوبي براي تيم‌ملي ما داشت اما اي كاش بازي‌هاي تداركاتي بيشتري را در اين سطح انجام مي‌داديم تا در جام‌جهاني به ما كمك مي‌كرد.


بازي تيم‌ملي مقابل تركيه چطور بود؟


فكر مي‌كنم مصاف با تركيه يكي از آن بازي‌هايي بود كه بعد از بازي دوستانه با روسيه بهترين تيمي بود كه با آنها بازي كرديم و دستاوردهاي خوبي هم براي ما داشت. درست است كه به تركيه باختيم اما در زمين تركيه كه يك تيم اروپايي است و فوتبال توسعه‌يافته‌اي دارد، يك شمه‌اي از بازي‌هاي خوب ايران را ديديم. متاسفانه وقتي مي‌بازيم خيلي چيزها را در نظر نمي‌گيريم اما تيم ما در اين ديدار پرسينگ و دوندگي خوبي داشت و فاصله كم خطوط را در تيم ديديم و بچه‌ها وقتي تحت فشار بودند، خيلي خوب از آن شرايط سخت خارج مي‌شدند و نمايش ايران را خيلي خوب ديدم. ما مقابل سيرالئون و ازبكستان محك نخورديم اما مقابل روسيه و تركيه محك خوبي خورديم و بازي‌هاي خوبي بود. كي‌روش از بازي با تركيه در زمين حريف دستاوردهاي خوبي داشت و در بازي اول مقابل مراكش در جام‌جهاني كه عزت‌اللهي را نداريم، جايگزين‌هايي مثل حاج‌صفي و اميد ابراهيمي را امتحان كرد كه خوب كار كردند. مسعود شجاعي هم خوب و تكنيكي است و در وسط زمين مي‌تواند جريان بازي را در دست بگيرد.


اما خط دفاع تيم‌ملي مقابل تركيه خيلي متزلزل بود. قبل داريد؟


خط دفاع ما به واسطه اينكه پورعلي‌گنجي و روزبه چشمي اولين بار بود كنار هم بازي مي‌كردند، چنين شرايطي داشت. رامين رضاييان و محمدي در دفاع چپ و راست خيلي سال است كه بازي مي‌كنند اما در دفاع وسط يك نفر عوض شده و دارد محك مي‌خورد. تركيه را تيم بسيار خوبي ديدم كه هم ريتم و هم سرعت مناسبي داشت و از دفاع به حمله و برعكس خيلي خوب عمل مي‌كردند و سرعت تيمي مناسبي داشتند و روي گل دوم خوب عمل كردند و اجازه دفاع را به مدافعان ما و بيرانوند ندادند. اين بازي‌هاي دوستانه خوب است و شايد مربي نمي‌خواهد دست خودش را رو كند. كي‌روش مربي باهوش و باتجربه‌اي است و ما دو تا بازي خيلي خوب مقابل روسيه و تركيه داشتيم كه هر دو بازي براي تيم ما مثبت بود.


جاي سيدجلال حسيني در قلب دفاع تيم‌ملي خالي نبود؟


نمي‌توانم راجع به اين مساله صحبت كنم. شايد مربي بگويد كه مي‌خواهد يك خون جديد به تيم تزريق كند و تيم‌ملي پوست‌اندازي براي اينده داشته باشد و در جام ملت‌ها اين بازيكنان به كار ما بيايند و چنين تفكراتي داشته باشد. سيدجلال حسيني بازيكن بسيار خوب و موثري است و هر وقت هم نبوده پرسپوليس صدمه ديده اما بايد به تصميم مربي احترام بگذاريم و فكر مي‌كنم اين ايده‌هاي سرمربي تيم‌ملي در آينده جواب ما را خواهد داد اما من به عنوان يك بيننده فوتبال و مربي قدرت سيدجلال در پرسپوليس و تيم‌ملي را كتمان نمي‌كنم و بازيكن بسيار تاثيرگذاري است.


چه تصوري از حضور تيم‌ملي در جام‌جهاني داريد؟


جام‌جهاني يك عرصه پيچيده و سخت است و ۲۰ روز قبل از بازي‌ها نمي‌شود گفت كه چه اتفاقي مي‌افتد. روند ما بسيار مثبت بوده و در رنكينگ فيفا تيم اول آسيا هستيم و با اين روندي كه داريم و فوتبالي كه مقابل تركيه بازي كرديم، تمام تيم‌هاي آسيايي را مي‌توانيم ببريم. بازيكنان جوان و باتجربه بين‌المللي داريم كه در فوتبال مدرن اروپا بازي مي‌كنند كه در روند تيم‌ملي ما تاثيرگذار خواهند بود و در جام‌جهاني نتيجه خوبي خواهيم گرفت. من نمي‌گويم كه از گروه‌مان صعود مي‌كنيم اما تيم‌ملي را هيچ وقت به اين صلابت و با اين برنامه نديده بودم و واقعا فراتر از آسيا بازي مي‌كنند. ما يك تيم خيلي خوب هم روي نيمكت داريم و بازيكنان تعويضي كه به زمين آمدند دژآگه، ابراهيمي، اميري و قوچان‌نژاد بودند يعني اينكه يك تيم خوب پشت تيم اصلي‌مان داريم كه حركت خيلي خوبي در فوتبال ماست. وريا غفوري كه بهترين بازيكن استقلال در اين فصل بوده، الان در تيم‌ملي نيست و اين يك روند خوب است كه ما اينقدر بازيكن شايسته و جايگزين داريم و لژيونرهاي خيلي خوبي هم داريم كه جريان مثبت و تكامل يافته فوتبال ما را در اين سال‌هاي اخير نشان مي‌دهد.


تيم‌ملي شانس صعود از گروهش را در جام‌جهاني دارد؟


در فوتبال همه چيز اتفاق مي‌افتد اما گروه ما واقعا گروه سختي است. ما با قهرمان جهان، اروپا و آفريقا در يك گروه هستيم و مراكش را پديده آفريقا در سال‌هاي اخير به لحاظ قدرت تيمي مي‌دانند. همين كه فكر مي‌كنيم تيم‌ملي ما مي‌تواند از گروهش صعود كند، پتانسيل عظيم فوتبال ما را نشان مي‌دهد. مربي خيلي باهوش و باتجربه‌اي داريم كه خودش يك پوئن مثبت است و بازيكنان خوبي هم داريم و اي كاش بازي‌هاي تداركاتي بهتري برگزار مي‌كرديم و با تيم‌هايي مثل روسيه و تركيه بيشتر بازي مي‌كرديم تا در جام‌جهاني به كمك‌مان بيايد.


نگفتيد شانس صعود از گروه‌مان را داريم يا نه؟


بله، چرا كه نه، ما هم مي‌توانيم از گروه‌مان بالا بياييم چون در فوتبال هر چيزي امكانپذير است و با اين قابليت‌ها مي‌توانيم به صعود از گروه‌مان فكر كنيم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چی ایران مقابل ترکیه بابرنامه ومدرن بازی کرد؟
      توهم که مثل محصص داری واسه دلال نوشابه بازمیکنی

    • بدون نام

      شهرزاد(دخترت ترانه علیدوستی)این مصاحبتوبخونه قبادوفرهادروترک میکنه برای همیشه
      یعنی خبرنداری تیم ملی توروزای فیفا دی بابردن تیمهای ضعیفی مثل سیرالعون امیدازبکستان ....اومده صدرآسیا؟

    • یک ایرانی

      اقای علی دوستی کمتر نوشابه گاز دار بخور . کمتر چرت و پرت بگو.واقع بین باش. با این نظرات بهت تیم نمیدن

    • بدون نام

      شما چقدر فاقد شعور هستید علیدوستی صادقانه حرفاشوزد الان یه. سری جوی راهانداختن هرکه ضدکیروش باشه خوبه افسوس که مامردمانی قدرنشناس هستیم قدرعافیت کسی داند که به مصیبت گرفتار شود یاحق

    • بدون نام

      احمقانه حرف نزنید. بخاطر شرایط بین المللی افتضاحی که داریم هیچ تیمی با ما بازی نمیکنه پس حرف مفت نزنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج