۷۲۵۵۲۷
۱۸ نظر
۵۰۰۸
۱۸ نظر
۵۰۰۸
پ

ترامپ، واردات خودرو‌های آلمانی را ممنوع می‌کند

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که فشار بر متحدان اروپایی اش را با تهدید به اعمال افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیم تشدید کرده است، این بار قصد دارد با بیرون کردن خودروسازان آلمانی از کشورش، فشارها بر اروپا را مضاعف کند.

خبرگزاری ایرنا: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که فشار بر متحدان اروپایی اش را با تهدید به اعمال افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیم تشدید کرده است، این بار قصد دارد با بیرون کردن خودروسازان آلمانی از کشورش، فشارها بر اروپا را مضاعف کند.

خبرگزاری رویترز پنجشنبه با استناد به گزارش مجله آلمانی زبان ویرتشافتسووخه (Wirtschaftswoche) با اعلام این خبر افزود: خودروسازان آلمانی ۹۰ درصد از بازار خودرو آمریکا را در اختیار دارند.

این مجله به نقل از برخی دیپلمات ها آمریکایی و اروپایی که نامشان فاش نشده است، افزود: ترامپ آوریل (فرودین) گذشته در گفت وگو با مکرون بر حفظ سیاست تجاری اش تاکید کرد و گفت به دنبال توقف تردد «مرسدس بنز» در نیویورک است.

دولت ترامپ تحقیقاتی را آغاز کرده که هدف از آن بررسی میزان آسیب واردات خودرو به این صنعت در آمریکا است.
در بین کشورهای اتحادیه اروپا، آلمان بزرگترین صادرکننده خودرو به آمریکا است. آمریکا نیز از بزرگ ترین صاحبان صنایع تولید خودرو در جهان به شمار می رود.

بر اساس آمار انجمن تولید کنندگان خودرو اروپا (ACEA )واردات خودروهای سواری اتحادیه اروپا از آمریکا سال گذشته 6.2 میلیارد یورو (7.3 میلیارد دلار) بود. این اتحادیه 37 میلیارد یورو به آمریکا صادرات داشته است.

آمار انجمن صنعتی VDAآلمان، نیز نشان می دهد که خودروسازان آلمانی سال گذشته، 804 هزار خودرو در کارخانه های آمریکا مونتاژ کرده اند. این کشور 657 هزار خودروی دیگری به آمریکای شمالی صادر کرده است.

انتظار می رود ترامپ تا روز جمعه تصمیم خود را درباره تعرفه های واردات فلزاتی همچون آلومینیوم و فولاد از اتحادیه اروپا اعلام کند؛ اقدامی که آلمان هشدار داده که می تواند به یک جنگ تجاری مخرب منجر شود.

تحقیقات آمریکا درباره واردات وسائل نقلیه از اروپا خشم برلین را برانگیخته است. این تحقیقات ممکن است به اعمال تعرفه 25 درصد علیه واردات خودرو از اروپا منجر شود. ترامپ مارس گذشته به بهانه حفظ امنیت ملی تعرفه مشابهی را علیه واردات فلزات اعمال کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترامپ یک وطن پرست واقعی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طرفداران ایرانی ترامپ هم یک مشت کودن واقعی هستند که معلوم نیست چرا اینقدر نگران آمریکا و منافعش هستند ! واقعا یک روانشناس بیاد بگه دقیقا چه اتفاقی در ذهن های همچین موجوداتی می افته که از گاوچرانی که هر روز یک تحریم و فشار جدید بر کشورشون وارد میکنه دفاع می کنند

      • بدون نام

        حقيقت اينه كه ترامپ واسه ي ما بده ولي براي كشور خودش خوبه ديگه و اين به معني اين نيست كه ما ازش خوشمون مياد بلكه ترجيح ميديم توو آمريكا يه احمق خائن به منافع آمريكا بياد سر كار

    • بدون نام

      آمریکا نه گفت به خودرو آلمان گفت .
      ولی پروشه در ایران بیشترین خریدار دنیا را دارد .
      آن هم برای خوشگذرانی آقا زاده ها .

    • بدون نام

      ما التماس می کنیم خودرو سازها در ایران بمانند ولی امریکا با زور بهترین خودرو ساز جهان را بیرون می کند حق دارد چون خود بهترین خودرو را تولید می‌کند نه مثل ما خودرو های مرگ تولید می کند و مردم مجبور به خرید شوند

    • بدون نام

      به به خانوم انکلا مرکل روز بخیر شما نبودی میگفتی از امریکا پیروی نمیکنیم تحویل بگیر حالا

    • بهلول

      بنظر من حالا که عربها و آمریکاییها آلمان را بجرم طرفداری از برجام بایکوت کردند ما هم تعرفه خودرو را از روی خودروهای آلمانی بر داریم و نشون بدیم هر که با ما باشه ضرر نمیکنه در ثانی مردم سوار ماشی ایمن بشوند و پول دیه افرادی که قرار کشته بشوند ولی نشوند را بدیم کارگرهای داخلی با زن و بچه اشون بخورند اخه الان برا هر نفر اشتغال در صنعت خودرو یک نفر کشته میدیم دو نفر یتیم چند نفر معلول و... اگر مسلولین خواستند تا منافع بیشتر را متذکر بشم.

    • بدون نام

      اروپایی ها ادمای بی مصرفی هستند

    • علی

      انشاءالله که ترامپ با این کاراش گور خودشو و آمریکا رو میکنه.

    • بدون نام

      این ترامپ واقعا دیوونست کل دنیارو ریخته بهم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا خیلی هم عاقله اقتصاد امریکا متحول شده شماها نمیفهمید

      • بدون نام

        کسی که با نابود کردن کشورهای دیگه اقتصاد کشورش رو آباد کنه یک ملعونه .ملعون تر از اون کسانی هستند که در کشورهای ویران شده با سیاستهای آمریکا سنگ ترامپ رو به سینه می کوبند

    • رضا

      ترامپ جان کاش ایران بودی و کلاس درس برای مدعیان دایر میکردی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یا جای منه یا ترامپ

    • وانک لاعلاخلق عظیم

      مرگ بر دیکتاتور مرگ بر آمریکا مرگ بر ترامپ دزد

      پاسخ ها

      • رضا

        اینقدر هرس نخور اداره کردن را بیاموزید .داد و بیداد سر جالیز

    • بدون نام

      والا منم اگه تو كشورم جمس و شورلت و كرايسلر و فورد و كاترپيلار و... داشتم ديگه بنز و بي ام و و پورشه برام عددي حساب نميشدن.
      اين برندها در مقابل پرايد و دنا و برليانس و جك خيلي گردن كلفت حساب ميشن نه مقابل فورد و كرايسلر و شورلت. هيچ كس در دنيا برتري غيرقابل انكار برندهاي امريكايي در مقابل اروپايي ها رو منكر نيست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ماشین های بزرگ آمریکایی انرژی زیادی مصرف می کنند و به درد خود احمقشون می خوره .چقدر از این شیفتگان آمریکا بدم میاد من .اصلا نفرت عمیقی دارم .ایشالا فروپاشی سیستم آمریکا رو به عینه ببینید و رنج بکشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج