جاباما
۷۲۵۸۴۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

نخست وزیر جدید ایتالیا منصوب شد

سرجو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا &#۰۳۹;جوزپه کونته&#۰۳۹; حقوقدادن و استاد دانشگاه را به عنوان نخست وزیر دولت ائتلافی این کشور منصوب کرد.

خبرگزاری ایرنا: سرجو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا 'جوزپه کونته' حقوقدادن و استاد دانشگاه را به عنوان نخست وزیر دولت ائتلافی این کشور منصوب کرد.

پس از گذشت ۸۸ روز از انتخابات پارلمانی و بحران بی سابقه سیاسی در ایتالیا، سرانجام کاندیدای احزاب برنده در این انتخابات، پنجشنبه شب به عنوان شصت و پنجمین نخست وزیر این کشور مامور تشکیل کابینه شد.

کونته حقوقدان و استاد دانشگاه فلورانس که هیچ سابقه سیاسی ندارد، در دیدار با ماتارلا فهرست کابینه دولت جدید را معرفی کرد. بدین ترتیب دولت جدید ایتالیا روز جمعه ساعت ۱۶ به وقت محلی (۱۸:۳۰ به وقت تهران) سوگند یاد خواهد کرد.

این در حالی است که 'کارلو کوتارلی' که پیشتر از سوی رئیس جمهوری مامور تشکیل دولت شده بود روز پنجشنبه ساعت ۱۹:۳۰ به وقت محلی (۲۲ به وقت تهران) این ماموریت را رد کرد. احزاب 'فورتسا ایتالیا'، 'برادران ایتالیا'، 'اتحاد' و جنبش پنج ستاره پیشاپیش اعلام کرده بودند که به دولت فنی 'کارلو کوتارلی' رأی اعتماد نخواهند داد.

پس از هفته ها مذاکره میان احزب برنده انتخابات، سرانجام دولت ائتلافی متشکل از جنبش پنج ستاره و حزب اتحاد شکل گرفت و به یک توافق برای تشکیل یک دولت سیاسی رسیدند.

رهبران سیاسی دو حزب اتحاد و پنج ستاره در دولت جدید معاونت نخست وزیر را برعهده خواهند داشت. 'متئو سالوینی' رهبر حزب اتحاد همچنین به عنوان وزیر کشور و 'لوئیجی دی مایو' رهبر سیاسی جنبش پنج ستاره به عنوان وزیر کار و سیاست های اجتماعی خواهند بود.

'جووانی تریا' اقتصاد دان و استاد دانشگاه نیز به عنوان وزیر اقتصاد و 'پائولو ساوونا' به عنوان وزیر امور اروپایی معرفی شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج