۷۲۵۹۷۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کدام بازیکنان رئال قادر به تاریخ سازی هستند؟

 قهرمانی در جام جهانی تنها چند هفته بعد از فتح لیگ قهرمانان احتمالا آرزوی هر بازیکنی خواهد بود.

وبسایت نود: قهرمانی در جام جهانی تنها چند هفته بعد از فتح لیگ قهرمانان احتمالا آرزوی هر بازیکنی خواهد بود.

به نقل از یوفا، ۱۲ بازیکن رئال مادرید که در فینال لیگ قهرمانان با غلبه بر لیورپول مدال قهرمانی لیگ قهرمانان را به گردن آویختند، در جام جهانی حضور خواهند داشت؛ کاسمیرو و مارسلو (برزیل)، مودریچ (کرواسی)، ناواس (کاستاریکا)، واران (فرانسه)، کروس (آلمان)، رونالدو (پرتغال) و آسنسیو، کارواخال، ایسکو، ناچو و راموس (اسپانیا).

البته دو بازیکن دیگر رئال که در فینال نقش آفرینی کردند، در جام جهانی حاضر نخواهند بود؛ کریم بنزما که همانند یورو ۲۰۱۶ جایی در ترکیب دیدیه دشام نیافته و گرت بیل که نتوانست به همراه ولز جواز حضور در روسیه را کسب کند.

پیش از این ۸ بازیکن موفق شده اند در سالی که به قهرمانی لیگ قهرمانان می‌رسند، مدال قهرمانی جام جهانی را نیز به گردن بیاویزند.

۶ بازیکن آلمان غربی که در جام جهانی ۷۴ قهرمان شدند، قبل از آن توانسته بودند به همراه بایرن مونیخ قهرمان اروپا شوند؛ سپ مایر، پل برایتنر، هانس گئورگ شوارتزنبک، فرانتز بکن‌بائر، اولی هوینس و گرد مولر.

بعد از این ۶ بازیکن نوبت به کریستین کارمبئو می‌رسد که در سال ۱۹۹۸ ابتدا با رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان یوونتوس را از مقابل برداشت و سپس به همراه فرانسه قهرمانی در جام جهانی را تجربه کرد. ۴ سال بعد نیز یکی دیگر از بازیکنان رئال مادرید این افتخار را کسب کرد. روبرتو کارلوس که در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۰۲ با ارسال دیدنی خود زمینه ساز گل استثنایی زیدان شده بود، در فینال جام جهانی نیز در ترکیب لوئیس فلیپه اسکولاری قرار گرفت تا برزیل با غلبه بر آلمان برای پنجمین بار قهرمان جهان شود.

نکته حائز اهمیت آن است که در این لیست تنها بازیکنانی قرار گرفته اند که در هر دو فینال-جام جهانی و لیگ قهرمانان-به میدان رفته باشند. همین نکته باعث شده در بین بازیکنان یاد شده نامی از سامی خدیرا نیاید. خدیرا که در سال ۲۰۱۴ با رئال مادرید قهرمان لیگ قهرمانان شده بود، به دلیل مصدومیت فینال جام جهانی و برتری مقابل آرژانتین را از دست داد.

همین امر نیز سبب شد در بین بازیکنان کنونی ریال مادرید، نامی از لوکاس واسکز برده نشود‌. او که یکی از مسافران اسپانیای پر امید به مقصد روسیه خواهد بود، در فینال کیف مقابل لیورپول ۹۰ دقیقه روی نیمکت نشست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج