۷۲۶۱۵۵
۱۷ نظر
۵۰۰۹
۱۷ نظر
۵۰۰۹
پ

صادقی: شیطنت برای مراسم روحانی منصفانه نبود

قطب‌الدین صادقی در روزنامه اعتماد نوشت: تا امروز کمتر از انگشتان یک دست همراه با دیگر همکارانم در ضیافت‌های افطاری نهاد ریاست‌جمهوری و شخص رییس‌جمهور شرکت کرده‌ام.

قطب‌الدین صادقی در روزنامه اعتماد نوشت: تا امروز كمتر از انگشتان يك دست همراه با ديگر همكارانم در ضيافت‌هاي افطاري نهاد رياست‌جمهوري و شخص رييس‌جمهور شركت كرده‌ام. يك بار در دولت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، يك بار در دوره آقاي خاتمي و آخرين مورد هم ضيافتي بود كه چهارشنبه شب برگزار شد. درحالي كه ضيافت‌هايي از اين دست عمر ٤٠ ساله دارند و اتفاقي تازه‌ محسوب نمي‌شوند.

صادقی: شیطنت برای مراسم روحانی منصفانه نبود

دليل پذيرش دعوت هم فضاي شكل گرفته به‌واسطه بعضي واكنش‌ها در روزهاي منتهي به برگزاري مراسم بود. فضايي كه موجب شد احساس كنم اگر حواس‌مان نباشد يأس به وجود مي‌آيد و مساله ايجاد مي‌كند. رفتاري كه حس كردم بيشتر در جهت تامين منافع جناح مقابل است و انديشه‌ سازنده ندارد. چطور عده‌اي به خودشان اجازه مي‌دهند خواسته‌هايي از اين دست-تحريم- مطرح كنند؟ مگر محمود دولت‌آبادي، جمشيد مشايخي، علي نصيريان و لوريس چكناواريان متوجه نيستند در كشور چه خبر است؟ مگر اينها كودك هستند؟ چرا در وضعيت فعلي كه هر طرف به هر شيوه‌اي دست مي‌زند تا دولت در تنگنا و مضيقه قرار بگيرد ما بايد به روحاني ضربه بزنيم؟

من كه اين حرف را مي‌زنم هيچ پست و مقامي ندارم و هيچ‌وقت هم چشم بسته از جرياني حمايت نكرده‌ام. ما همه شخصيت‌هاي مستقل فرهنگي هستيم و بايد متناسب با همين جايگاه اظهارنظر كنيم و دست به اقدام بزنيم.

وقتي مراسمي ترتيب داده مي‌شود و به صورت رسمي از هنرمندان دعوت مي‌كنند به اين معني است كه باب گفت‌وگو باز است و ما بايد از اين فرصت استفاده كنيم. در چنين جمعي است كه مي‌توانيم صحبت‌ها و گلايه‌هاي خود را در يك بستر مناسب فرهنگي مطرح كنيم و قرار هم نيست چشم بسته از كسي به تعريف و تمجيد بپردازيم. چنانچه همين هم شد و شاهد بوديم علي نصيريان، فاطمه معتمد‌آريا و ستاره اسكندري گلايه‌ها و نقطه‌ نظرهاي‌ خود را به صراحت بيان كردند و به رييس‌جمهور رساندند. اگر به محدوديت موجود براي همكاران و فعالان عرصه فرهنگ و هنر انتقاد داريم بايد اينجا بيان كنيم كه يك جلسه فرهنگي رو در رو با رييس‌جمهور است.

پرسش من اين است كه مراسم افطار هنرمندان با رييس‌جمهور ٤٠ سال است برگزار مي‌شود، چرا قبلا چنين اتفاق‌هايي نمي‌افتاد؟ اين شيطنت منصفانه نبود. كدام يك از هنرمندان حاضر در مراسم پست و مقام گرفته‌اند كه عده‌اي اينطور به آنها بي‌احترامي مي‌كنند؟ اين مسائل وقتي آزار‌دهنده‌تر مي‌شود كه مي‌بينم بعضي حاضران در جمع تحريمي‌، سال‌ها با پروژه‌هاي خاص همكاري كرده‌اند و ميلياردها تومان به جيب زده‌اند اما حالا ژست اپوزيسيون مي‌گيرند.

آنچه بيش از هر چيز اذيتم كرد فحاشي بعضي چهره‌هاي وابسته، به هنرمنداني مانند جمشيد مشايخي و محمود دولت‌آبادي بود. آيا اين رفتار فاشيستي نيست؟ چطور امكان دارد متوجه نباشيم وقتي مشكلي به‌وجود مي‌آيد همه‌چيز دست رييس‌جمهور نيست. چقدر از اين مشكلات دست دولت است و چقدر دست نهادهاي ديگر؟ من كسي نيستم كه تعيين‌كننده باشد ولي تاكيد دارم ما بايد تحليل داشته باشيم. دليل ندارد وقتي ديگراني به روحاني فشار مي‌آورند ما هم با آنها همسو شويم. چرا در بعضي دولت‌ها كه اوضاع به مراتب سخت‌تر بود حضور در افطاري رييس‌جمهور را تحريم نمي‌كردند؟ اين شيطنت نيست؟

در اين شرايط بحران اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي آيا ما كه به عنوان هنرمند شناخته مي‌شويم بايد در جهت ايجاد گسست و بحران حركت كنيم؟ به هر ترتيب فرصتي مغتنم و كوتاه براي طرح دوباره مطالبات و كمبودها پيش آمد كه قطعا بايد از آن بهره مي‌برديم. نفس حضور در چنين مراسمي ابدا به معناي پشت كردن به مردم نيست. اين چه تحليل كودكانه و كژانديشانه‌اي است كه بعضي مطرح مي‌كنند؟ چه چيز اين مجوز را دراختيار آنها قرار مي‌دهد كه با بي‌فرهنگي باورنكردني به علي نصيريان و محمود دولت‌آبادي توهين كنند؟ مثلا من بايد زير علم اين توهين‌كنندگان سينه بزنم؟ ابدا اينطور نيست چون يك تار موي گنديده‌ محمود دولت‌آبادي را با جماعتي كه فحاشي مي‌كنند، عوض نمي‌كنم.

ما بايد مدارا را ياد بگيريم. حتي اگر با دشمن هم طرف باشيم بايد سر ميز مذاكره بنشينيم و گفت‌وگو كنيم. اين اصول ساده هر جامعه متمدن و فرهنگي است كه از هر راهي براي گفت‌وگو استفاده كند. اين اصل ساده ديپلماسي است. چرا سطحي‌نگري چنين راحت جايگزين تحليل و تفكر شده است. چطور به چنين ورطه‌اي افتاديم؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بی ادبی که شاخ و دم نداره رد کردن دعوت از طرف بازیگرا نه کلمه هنرمند چون اکثرشون واقعا هنری ندارند بی شخصیتی خودشون رو نشون داد والسلام یه عده هم نشستن کور کورانه و تقلیدی و از درد دلشون به به و چه چه کردن

    • بدون نام

      می بیست از رانندکان دعوت میکرد بهتر بود چون مبلغ نیستند

    • بدون نام

      آفرین به این سخنان زیبا دقیقا حق مطلب رو بیان کرده این معترضان هنر مند مردمی نیستند بلکه فقط قصد خود نمایی دارند در فضای بازی که روحانی ایجاد کرده به جای استفاده مطلوب سواستفاده میکنند

    • بدون نام

      بسیار عالی ...بخصوص اونجا که نوشتند میلیاردها دلار به جیب زدند و حالا ژست اپوزیسیون گرفتند...یه مشت نون به نرخ روز خور که اگه ولشون کنی ایران رو هم می فروشند ....

    • محمد

      احسنت.
      بسیار عالی حق مطلب را ادا کردند.
      کاملا با نویسنده موافقم.

    • بدون نام

      اتفاقا صد رحمت به هنرمندان که بادرآمد خوب و شکم سیرشون باز با مردم موندن (عزت خدادادیه) ... و کسی که هم درآمد نجومی داره و رانت و فساد و... اما به فکر مردم نیست رو سیاهیش می مونه برای خودش!

    • بدون نام

      این عوام فریبیه که بگی همه کارها دست ریس جمهورنیست پس قبل انتخابات میگفتن این کارومیکنیم درست میکنیم بدترشددم بعصی ازهنرمندان باغیرت وطن وهم وطن دوست گرم

    • شاهین بهمنی بویراحمدی

      اقای صادقی باید می امدن به چی اعتراض میکردن ؟
      صحبت در چه مورد ؟در مورد مشکلات ؟
      مگه همه این مشکلات رو خود رئیس جمهوری نمیداند ؟!
      الان وقت حرف نیست اقای صادقی همه حرفها گفته شده الان وقت عمل هستش .
      الان موضوع ضربه زدن به جناح خاصی نیست .
      الان موضوع ضربه خوردن مردمه .
      الان موضوع وحدت مردم و این کشوره .
      نه اقای روحانی بلکه هر مسئولی که در این کشور
      در مورد وضعیت معیشت ،کار،رفاه و دیگر خواسته های مردم ایران کوتاهی کرده نیازمند همین رفتار میباشد .
      الان صحبت این گروه و ان گروه نیست برادر من .
      صحبت ایران و مردم ایرانه .بله شاید همه قدرت در دست اقای روحانی نیست من به عنوان یک جوان ایرانی هم اینو میدونم
      ولی آیا خود آقای روحانی هم به این مطلب واقف نبود ؟!
      اگر میدانست ؟!
      پس فقط رای ما رو میخواست؟
      آیا همه وعده ها فقط شعار بود ؟!
      من به اقای روحانی رای دادم .
      یه جوان تحصیل کرده، متاهل ،و بیکار .
      رای به امید اینده بهتر .
      نه اینده ای خیلی خوب! اقای صادقی توجه کن به توقعات ما !نه اینده خیلی خوب!
      فقط اینده ای بهتر .
      فقط یه شغل، فقط یه زندگی عادی ،فقط امید بیشتر.
      نه فقط اقای روحانی بلکه هر مسئولی که در این کشور در مورد جوانان کوتاهی کرده و می کند باید جوابگو باشد .
      هر مسئولی که در مورد ی توانایی داشته و خواسته های مردم رو پاسخگو نبوده باید جوابگو باشد.
      الان سکان دار این کشتی اقای روحانی است با رای من و امثال من .
      پس باید پاسخ گوی وعده هایش باشد .
      لطفا چاپ کنید.ممنونم

    • ع

      من دوروزه حرف میزنم مورد قبول نمیشه چه کار کنم بگم به به چه چه واقعا که

    • رضا

      هنرمندان دعوت دروغ گو را نمی پزیرند .آقای صادقی نکنه به شما قول داده کلک.

    • مریم

      من که این حرف را میزنم ،هیچ پست ومقامی ندارم،!!!!!!!پس اونجا چکار میکردی؟

      پاسخ ها

      • سالار

        کفشها را جفت میکرده گرفتی یا توضیح بدم

    • بدون نام

      شاهین حرف دل منو زد
      جناب صادقی؛به قول خودتون چهل ساله ازاین افطاریها برپا میشه اما مشکلی از مردم حل نشده هیچ؛مشکلاتشون چند برابرشده
      درضمن یعنی مشکلات معیشتی مردم از طریق نمایندگان واستانداران وفرمانداران به رییس جمهور بازتاب نمیشه که حتما باید چندسلبریتی جم بشن واین مشکلاتو به رییس جمهور بازتاب بدن؟حرفتون اصلا منطقی نیست؛منکه از روحانی شاکیم دلیل براین نیست که حتما تو تیم مخالف روحانیم؛از دلواپسان و متحجران متنفرم؛من یک شهروند عادیم که فقط کارو آینده ای بهتر برای فرزندانم میخوام ؛طرفدارهیچ حزب وگروهی هم نیستم

    • بدون نام

      فقط مونده بود قطب الدین صادقی اظهارنظر کند!!!

    • اکبر

      همه ما میدونیم که چه کسانی پشت این کار هستند و دارن فضا رو بر علیه دولت روحانی با استفاده از بازیگران و افراد مهم مسموم می‌کنند. اون افراد بدونند که با این کارشون مقدار کم اعتمادی که مردم به انتخابات چه مجلس و چه ریاست جمهوری و چه خبرگان و... و همچنین حوزه اختیارات قانونی یه رعیس جمهور داشتند کاملا از بین رفته و دیگه نه اصولگرا و نه اصلاح طلب و هيچ کس دیگه براشون اهمیتی نداره و همشون بدون داشتن برنامه‌ریزی و فقط اسمی سر پست و مقامشون هستند. روز به روز وضعیت داره بدتر از بد و قبل میشه.

    • از کردستان

      مرحبا و احسنت . حقا جناب قطب الدین صادقی که فرزند آزاده و آزادگی هستید . درود و رحمت خدا بر شما و همفکران اندیشمندت باد . وجود آزادگی و آزادمنش در هر مقطع از تاریخ ایران زمین افتخار جامعه ایران است .

    • بدون نام

      بشین و به حمایتت از دولت وعده و وادادگی ادامه بده. تا مرگ نهایی کشور خیلی نمانده است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج