۷۲۶۱۸۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

تام هنکس مخترع شد

این اولین بار نیست که هنکس در یک فیلم سینمایی تنها ظاهر شده و هم بازی‌ای ندارد.

جام جم: تام هنکس، بازیگر محصول مشترک تازه دو کمپانی دریم ورکز و یونیورسال است. «بیوس» یک درام علمی ـ تخیلی است و در داستان آن، هنکس در قالب کاراکتر مخترعی در حال مرگ به نام فینچ ظاهر می‌شود.

تام هنکس مخترع شد

کریگ لاک فیلمنامه بیوس را با همکاری ایور پاول و رابرت زمه کیس نوشته است. کسانی که فیلمنامه را خوانده‌اند از زبان احساسی آن می‌گویند. ظاهرا تماشاگران با یک فیلم سوزناک، پراحساس و اشک‌آور طرف هستند. به گفته تام هنکس: «این یک داستان ساده و سرراست است که اصلا ساده و سرراست نیست! حال و هوای داستان شبیه تمام کارهای کلاسیکی است که تا به حال خوانده و شنیده‌ایم. اما بیوس قرار است چیز متفاوتی باشد و حتما هم متفاوت خواهد بود.»

اشاره بازیگر به حضور میگوئل ساپوچنیک در پشت دوربین فیلمبرداری این درام علمی ـ تخیلی عجیب و غریب است. تماشاگران تلویزیون این فیلمساز را برای کارگردانی چند اپیزود مجموعه تاریخی و پربیننده «بازی تاج و تخت» می‌شناسند. ساپوچنیک که برای این مجموعه جایزه بهترین کارگردانی مراسم امی (اسکار تلویزیونی) را گرفته، در تدارک ساخت یک درام غیرمتعارف علمی ـ تخیلی با حال و هوایی حماسی است. با آن که فیلم بازیگر زیادی ندارد و خبری از صحنه‌های باشکوه جنگ و نبرد در آن نیست، اما باور منتقدان این است که ساپوتنیک یک درام افسانه‌ای حماسی خلق خواهد کرد.

منتقدان از کار سخت هنکس و ساپوچنیک می‌گویند. داستان فیلم با داشتن حداقل کاراکتر، راه سخت و دشواری را پیش روی کارگردان و بازیگر آن قرار می‌دهد. از یک سو، ساپوچنیک باید با یک بازیگر تماشاچی‌اش را برای دو ساعت در داخل سالن نمایش نگه داشته و همراهی او را جلب کند و از سوی دیگر، بار تمام مسائل فیلم روی دوش تام هنکس است. او هم باید به تنهایی برای دو ساعت، بیننده را به دنبال خود بکشد و نگذارد توجه او معطوف به چبز دیگری شود. البته منتقدان سینمایی بر این باور هستند که هنکس بازیگری مولف و تواناست و می‌تواند به تنهایی تمام بار یک فیلم سینمایی را به دوش بکشد. آنها از حالا، او را نامزد دریافت جایزه اسکار برای این فیلم معرفی می‌کنند!

این اولین بار نیست که هنکس در یک فیلم سینمایی تنها ظاهر شده و هم بازی‌ای ندارد. او در سال 20000 در «دورافتاده» که اقتباسی مدرن از داستان کلاسیک رابینسون کروزو بود، نقش مشابهی را بازی کرد. بازی هنکس در این فیلم هم مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهسا

      سال 2000 رو نوشته شده 20000

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج