جاباما
۷۲۶۲۲۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

سرقت اطلاعات کاربران فیسبوک

این آسیب پذیری ها به مهاجمان و هکرها امکان می دهد تا اسامی کاربری و تصاویر شناسه های افراد در فیس بوک را سرقت کنند و حتی از لایک های کاربران مطلع شوند.

خبرگزاری مهر: شرکت های گوگل و موزیلا به تازگی برای رفع آسیب پذیری هایی خطرناک در مرورگرهای کروم و فایرفاکس وصله های امنیتی عرضه کرده اند.

این آسیب پذیری ها به مهاجمان و هکرها امکان می دهد تا اسامی کاربری و تصاویر شناسه های افراد در فیس بوک را سرقت کنند و حتی از لایک های کاربران مطلع شوند.

نقص امنیتی یادشده مربوط به یکی از قابلیت های این دو مرورگر موسوم به Cascading Style Sheets (CSS) است که در قالب بخشی از استاندارد CSS۳ در سال ۲۰۱۶ معرفی شد.

آسیب پذیری مذکور باعث می شود تا داده های خصوصی کاربران در صورت بازدید از فیس بوک و ورود به این شبکه اجتماعی به سرقت رود.

مساله نگران کننده این است که مشکل مذکور تنها محدود به فیس بوک نیست و از این روش می توان برای سرقت اطلاعات از هر وب سایتی که نیاز به لاگین یا ورود نام کاربری و کلمه عبور دارد، استفاده کرد.

گوگل برای رفع این مشکل وصله ای را همراه با نسخه ۶۳ مرورگر کروم عرضه کرد و در نسخه های بعدی هم آسیب پذیری یادشده را برطرف کرد. موزیلا هم دو هفته قبل با عرضه وصله ای برای نسخه ۶۰ مرورگر فایرفاکس این مشکل را برطرف کرد. این مشکل در دو مرورگر Internet Explorer و Edgeمایکروسافت وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج