جاباما
۷۲۶۳۶۳
۱۰ نظر
۵۰۰۱
۱۰ نظر
۵۰۰۱
پ

احتمال افت قیمت مسکن در نیمه دوم امسال

نظرسنجی انجام گرفته ازشهروندان تهرانی نشان می‌دهد ۵۴ درصد آنها معتقدند رونق بازار مسکن در نیمه دوم سال جاری فروکش می‌کند و رشد قیمت‌ها حداقل ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.

خبرگزاری ایسنا: نظرسنجی انجام گرفته ازشهروندان تهرانی نشان می‌دهد ۵۴ درصد آنها معتقدند رونق بازار مسکن در نیمه دوم سال جاری فروکش می‌کند و رشد قیمت‌ها حداقل ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.

نتایج یک نظرسنجی از ۷۹ نفر از شهروندان نشان می‌دهد ۵۴ درصد معتقدند التهاب بازار مسکن در نیمه دوم سال جاری فروکش می‌کند و میانگین رشد قیمت مسکن به صفر تا ۲۰ درصد می‌رسد. همچنین ۱۸ درصد مخاطبان گفته‌اند که رشد قیمت‌ها بین ۳۰ تا ۵۰ درصد خواهد بود و تنها ۵ درصد معتقدند رشد قیمت مسکن به بیش از ۵۰ درصد می‌رسد. از سوی دیگر آنها معتقدند ادامه رشد قیمت‌ها منجر به رکود مجدد بازار مسکن خواهد شد.

کارشناسان معتقدند ادامه روند فعلی بازار مسکن منجر به رکود تورمی در این بازار خواهد شد و بخش مسکن که دقیقا در نیمه دوم سال ۱۳۹۶ وارد فاز پیش رونق شده بود، مجددا به رکود خواهد رسید.

اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ بالاترین تعداد معاملات مسکن شهر تهران طی دو سال اخیر به ثبت رسید. با این وجود میانگین قیمت‌ها ۳۵ درصد افزایش پیدا کرد. در منطقه ۵ که رتبه اول را در تعداد معاملات مسکن شهر تهران همواره به خود اختصاص می‌دهد، میانگین قیمت ۵۳.۵ درصد نسبت به اردیبهشت ماه پارسال رشد کرد.

از عوامل اصلی رشد یکباره قیمت مسکن به انباشت تقاضای پنج ساله، بالا رفتن تدریجی قدرت خرید متقاضیان، افزایش تسهیلات بانکی تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان، التهاب بازار ارز و سکه و تورم انتظاری در بازار مسکن مربوط می‌شود. البته در این شرایط واسطه‌های ملکی به عنوان عامل ثانویه در ایجاد گرانی عمل کردند. اغلب دفاتر مشاور املاک با ترفندهایی همچون سهم‌خواهی از مبلغ قرارداد به افزایش قیمت دامن زدند.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکرار رکود بیخ گوش بازار مسکن است، می‌گوید: مردمی که برای اخذ وام مسکن اقدام به سپرده‌گذاری یکساله کرده‌اند، اکنون به دلیل افزایش قیمت مسکن و کاهش ارزش پول ملی نگرانند.

سیدکمال‌الدین شهریاری با تاکید بر اینکه مفهوم افزایش قیمت طلا و ارز، کاهش توان مالی مردم است، تصریح کرد: فقیرتر شدن طبقه ضعیف که فاقد دارایی‌های ارزی و طلا هستند، با شرایط فعلی مشخص است.

به گفته شهریاری سیاست‌های بانک مرکزی در خصوص کنترل بازار ارز سوداگری را از این بازار خارج کرد و به سمت مسکن سوق داد. رویه فعلی می‌تواند در درازمدت باز به رکود مسکن منجر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      این روزها قیمت مسکن به این صورته که اگه من صد وپنجاه میلیون نیاز داشته باشم خونه رو همون قیمت میزارم در واقع نظارت روی قیمت مسکن نیست

    • مریم

      این روزها قیمت مسکن به این صورته که اگه من صد وپنجاه میلیون نیاز داشته باشم خونه رو همون قیمت میزارم در واقع نظارت روی قیمت مسکن نیست

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه همه شما ها رو

      قیمت مسکن باید هرچه زودتر 50 درصد کاهش یابد

      مرگ بر گرانی مسکن

    • بدون نام

      بازار مسکن احتمالا نه، بلکه قطعا در رکود فرو خواهد رفت، چون وضعیت اقتصادی ، آمار بیکاری، بالا رفتن سن ازدواج، و افزایش بی حد و حساب قیمت مسکن تماما دلیل بر کود بیش از پیش مسکن است و نمیشود بنا بر آمار یکی دو ماه که در اثر التهاب و ترس از گرانی میکن توسط دلالان ایجاد شده را نشانه رونق دانست، این قیمتهای مسکن نه توجیح اقتصادی دارد نه در حد و توان افراد متوسط جامعه، و این قیمتها در صورت ادامه دار بود کاهش تقاضا و برای جلوگیری از متضرر شدن ملک داران برای فروش به بازار سرازیر شده و به خاطر انباشت مسکنهای سپرده شده برای فروش و نبود مشتری با ریزش قیمت مواجه میشویم، مانند سالهای گذشته

    • کارشناس

      سخنان کارشناسان توهم زده قابلیت اعتنا ندارد!
      در سال 96 و قبل از آن هیچ انباشت تقاضایی وجود نداشت! آنچه که وجود داشت عرضه زیاد و قدرت خرید کم بود! اگر جرف این کارشناسان درست بود مسکن باید به فاز رونق وارد میشد و همچنان ادامه پیدا می کرد! آنچه که در سال 96 و سالهای قبل اتفاق افتاد این بود که عده معدودی که به قدرت خرید می رسیدند اقدام به خرید مسکن می کردند. این امر را نباید بعنوان پیش رونق تفسیر کرد! هر چند در ایجاد آمارهای کاذب مشاوران املاک کلاش با مبایعه نامه های ساختگی و خریدهای کاذب دخالت داشتند! اینکار را هم برای ایجاد جو گرانی انجام دادند تا سود جویی نموده و حق کمیسیون خود را افزایش دهند! بدین طریق مسکن را بجای پیش رونق به کما بردند! قیمتها بالاجبار بیش از 100% شکسته شده و افت خواهد کرد و بعد از آن در صورت تداوم این وضعیت به دور پیش رونق خواهد رسید! افزایش میزان وام با نبود ابزار کنترلی تعداد معاملات را افزایش نخواهد داد!

    • بدون نام

      ده درصد افت نکند مسکن باید ازدست این بنگاهها ودلالان دربیاد مسکن باید ۶۰ درصد بیاد پایین.
      ازمسولین خواهشمندیم قیمت مسکن را سریعا ارزان کنند تا مستاجرین یه بلایی سر خودشون نیاوردن.

    • بدون نام

      مساله خيلي ساده قابل حله!!! چرا دولت يك سايتي رو تاسيس نميكنه ك قيمت هاي هر منطقه رو ابتداي سال اعلام كنه؟بعد مردم ملك هاشون رو با مشخصات و قيمت خودشون آگهي كنند حالا اگه يكي ملكش رو بازسازي كرده باشه يا ارزنده تر بود ميتونه يكم از حد تعيين شده بالاتر بزاره و خريدارها هم با مراجعه به سايت خودشون شخصا با مالك هماهنگ كنند و در صورت به توافق رسيدن به دفاتر اسناد رسمي رجوع كنند و ديگه پاي املاكي و دلال ها از اين معاملات بريده بشه ك عامل گراني همين ها هستند اما متاسفانه دولت همچين نظارتي نميكنه چون از خداشه ملك گرون بشه ويه سري از خودي هاشون ك سازنده هستن نونشون تو روغن باشه

    • بدون نام

      به هیچ وجه پایین نمیاد چون عقل سالم میگوید با توجه به تحریم های پیشرو هم چی گران میشود اهن .میله گرد ووو..... ان وقت چطور میخواهد مسکن پایین بیاد .

    • بدون نام

      همین الان هم در بازار مشتری نیست و پروژها تعطیل هست که میبینید شهرداری ها دنبال تعدیل نیرو هستند و این فقط بازار گرمی در بازار است. همین امر در دلار و طلا هم وجود داره. اگر دلار بشه 2000 تومان هم کسی استقبال نمی کنه. چون اصلا ریال نایاب شده نه دلار و طلا و مسکن.

    • همشهری

      اگر ما مردم با هم متحد شویم و تا پائین نیامدن قیمت مسکن خرید هر ملکی رو تحریم کنیم خواهیم دید که چگونه مالکین برای فروش املاک خود به التماس افتاده و چگونه قیمت ها را کاهش می دهند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج