۷۲۶۳۸۴
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

روحانی به زرتشتیان پیام داد

دکتر حسن روحانی، ریاست جمهوری اسلامی ایران در پیامی به یازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان از تاثیر دین زرتشتی بر گستره فرهنگ و تمدن ایران گفت.

انتخاب: دکتر حسن روحانی، ریاست جمهوری اسلامی ایران در پیامی به یازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان از تاثیر دین زرتشتی بر گستره فرهنگ و تمدن ایران گفت.

متن کامل پیام ریاست محترم جمهور که توسط اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی در یازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان خوانده شد بدین ترتیب است:

برگزاری یازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان را صمیمانه تبریک می گویم و برای تمامی شرکت کنندگان ارجمند و دست اندرکاران سختکوش آن آرزوی توفیق دارم. نشست پیروان اشوزرتشت بزرگ که یکتاپرستی را در جهان گسترش داد، مایه مباهات ایرانیان است. ایران زادگاه اشوزرتشت، پیام آور نیکی ها و خوبی ها و سرزمین نخست زرتشتیان بوده است و حضور مستمر دین زرتشتی در ایران، نقش تاثیرگذاری بر پیروان آیین الهی در گستره فرهنگ و تمدن داشته است. ایرانیان پیرو خداوند یکتا و آیین زرتشت هم یک دین آسمانی است که ریشه های آن با اسلام و دیگر ادیان توحیدی محکم و استوار است.

جهان امروز بیش از گذشته نیازمند آموزه های اخلاقی از جمله آموزه های زرتشت است. "گفتار نیک"، "کردارنیک" و "پندارنیک"، آموزه ای است که امروزه جهان باید به آن توجه کند. این آموزه اشاره دارد که رفتار و کردار ما متاثر از پندار ما است و اول باید تفکر و پندار خویش را اصلاح کنیم زیرا فقط با پندارنیک است که می توان گفتار و کردار نیک داشت.

زرتشت که پیام آور پاکی و راستی است همواره تاکید دارد که باید از پلیدی ها و ناپاکی ها اجتناب کنیم تا زندگی ما سرشار از خیر و نیکی شود. این آموزه در سراسر تاریخ این سرزمین مورد توجه و تاکید بوده است. به نوعی بنیان و ذات اندیشه و فلسفه ایرانی را فراهم آورده است و همین فلسفه است که بعدا در دیدگاه اندیشمندان مختلف، از سهرودی و بوعلی سینا گرفته تا حافظ و مولانا متجلی شده است. در نتیجه فرهنگ ایرانی با آموزه ها و تفکر زرتشتی عجین شده و آیین فتوت و جوانمردی و پاک دلی، از جمله خصوصیات بارز همه ایرانیان از هر قوم و نژادی گشته است. ما باید قدردان این ریشه های مشترک باشیم که همه ما را با یکدیگر پیوند می بخشد و کردار و رفتار ما را شکل می دهد.

امیدوارم چنین گردهم آیی هایی بتواند پیام این دین بزرگ را به همه جهان برساند. در پایان لازم است به همه زرتشتیان جهان به ویژه پارسیان هند درود فرستم و برای همه آنان آرزوی نیک بختی و شادکامی نمایم.

دکتر حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      پیام فرستاد ، اما سپنتا نیکنام عضویتش تو شورای شهر‌ داستانش هم چنان حل نشده باقی موند

    • ای خدا

      درود بر آقای دکتر روحانی عزیز

    • ای خدا

      درود بر آقای دکتر روحانی عزیز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وعده دولت‌ ایران برای کنترل بازار کالاهای اساسی زودتر از آنچه تصور می‌شد رنگ باخت. از آغاز سال جاری قیمت کالاهای اساسی افزایش یافته و طی هفته‌های گذشته گرانی شتاب و شیب تندتری گرفته است. افزایش قیمت کالاهای اساسی از نیمه دوم سال ۹۶ آغاز شد. برخی از اقلام مصرفی تا ۵۰ درصد گران‌تر شد. در ادامه این روند روند صعودی نرخ کالا و خدمات طی دو ماه گذشته ادامه یافته و معیشت حدود نیمی از جمعیت را تحت تاثیر قرار داده است.

        التهاب ارزی و پیامدهای روانی آن مهمترین علت اصلی افزایش قیمت کالا در ماه‌های پایانی سال گذشته است. ریال نزدیک به یک سوم ارزش رسمی خود را از دست داد و نرخ دلار در بازار غیررسمی از ۶ هزار تومان نیز عبور کرد. در چنین وضعیتی خروج امریکا از توافق هسته‌ای و امکان بازگشت تحریم‌ها نیز رشد قیمت‌ها را تحریک کرد و بازار را تحت تاثیر قرار داده است

    • آقا مهدی

      چه نامه و متن زیبایی حیف تا اومدم باور کنم یاد پرونده آقای سپنتا نیکنام افتادم عضو زرتشتی شورای شهر یزد چقدر تنگ نظرانه برخورد کردن با ایشون از حرف تا عمل راه بسیار

    • بدون نام

      داش اون دست دولت نیست .........

    • بدون نام

      کاش آقای نیکنام وارد شورای شهر می شد و این تنگ نظری کاش نبود...واقعا راهی پیدا کنید.... نذارین یک موضوع کوچک و پیش پا افتاده به یک گره و معضل بزرگ تبدیل بشه مقامات رده بالای نظام لطفا مشکل رو حل کنند....

    • خودم

      با مسلمونا چه کرد که حالا نوبت زرتشتیان شده...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج