جاباما
۷۲۶۴۶۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ویژه‌برنامه‌های رادیو در لیالی قدر

همزمان با فرا رسیدن لیالی پرفیض قدر، شبکه‌های رادیویی با ویژه‌برنامه‌های خود، مومنان را همراهی می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: همزمان با فرا رسیدن لیالی پرفیض قدر، شبکه‌های رادیویی با ویژه‌برنامه‌های خود، مومنان را همراهی می‌کنند.

به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، شبکه‌های رادیویی در شب‌های پرفیض قدر با پخش سخنرانی، دعای جوشن کبیر، بررسی سیره امیرالمومنین علی علیه اسلام، مداحی و بخش‌های دیگر به استقبال این شب‌ها می‌روند.

هنگامه باران/ رادیو ایران

«عشق نام دیگر توست» (با موضوع پیوند زندگی اجتماعی با قرآن و آموزه های دینی و پرداختن به ایام شهادت مولا علی (ع) و شب های قدر) ،«میزبان»(با موضوع شخصیت مولای متقیان امام علی (ع)) ،«جاودانه ها »(با موضوع معرفی آثار هنری در باره امام علی (ع))،«دور عاشقان» (با موضوع خصوصیات حضرت امام علی (ع) و پیروان راستینش ) ویژه برنامه های لیالی پر برکت قدر و شهادت امیر مومنان حضرت علی (ع) در رادیو ایران است.

ضمن اینکه این شبکه رادیویی در «هنگامه باران» سعی دارد حال و هوای عرفانی و معنوی برای علاقمندانی که به هر دلیل نمی توانند در این مراسم شرکت کنند ،رقم بزند. دربخش ویژه ای از این برنامه سراغ قشر آسیب پذیر جامعه رفته و مستندهای کوتاهی پخش خواهد شد.

«هنگامه باران» در شبهای قدریکشنبه ،سه شنبه و پنج شنبه از ساعت ۲۳ تا ۲:۳۰ سحر به تهیه کنندگی احسان زارع پخش می شود.

«فیض حضور»/رادیو معارف

مراسم احیاء به طور زنده از حرم مطهر حضرت معصومه(س) از ساعت ۲۲:۰۰ الی ۲:۳۰ بامداد با سخنرانی حجج اسلام سعیدی،‌ رئیسی و میرباقری همچنین مداحی حسین نژاد،‌ شالیباف به همت تولید و پخش و به رهبرداریفنی از امواجرادیو معارف پخش می‌شود.

«سوره باران»/رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ برای شب های قدر ویژه برنامه« سوره باران »را به تهیه کنندگی مهدی دادجو و امیررضا راز در نظر گرفته است. این برنامه کاری از گروه تاریخ واندیشه، از ساعت ۲۴ به مدت ۱۸۰ دقیقه مشتمل برگفتار، کارشناسی و گزارش است.

همین گروه «سرشت و سرنوشت»را ساعت ۲۱:۳۰ به تهیه کنندگی سمیه احمدلو و اجرای داریوش ارجمند و امیریل به روی آنتن می برد.

ویژه برنامه «امیر سخن » به مدت ۶۰ دقیقه با موضوع آموزه های اخلاقی در نهج البلاغه به تهیه کنندگی حمیده حسین زاده و کارشناسی طاهره همیض و حسین جوانمردی ۱۵ خرداد ساعت ۳۰/۱۴ پخش می شود.

این رادیو در روز شهادت امیر مومنان به معرفی متون ادبی در نعت و مدح حضرت علی (ع) در ویژه برنامه «متحیرم چه نامم » به تهیه‌کنندگی الهه بیات به مدت ۳۰ دقیقه خواهد پرداخت. همچنین ساعت ۹ «زمین هنوز تشنه است» به تهیه کنندگی سید هادی موسوی نژاد به تجلی اندیشه امام علی (ع) در تاریخ فرهنگ و هنر با حضور اساتید حوزه و دانشگاه می پردازد.

سیمای حضرت علی (ع) در آینه ادب پارسی از۱۴ الی ۱۶ خرداد به تهیه کنندگی مرتضی صداقت گو و کارشناسی دکتر بهرام پروین گنابادی به مدت ۱۸۰ دقیقه ساعت ۳۰/۲۱ و«ماه محراب» نیز برنامه ای با ساختار نمایشی برای آشنایی مخاطبان و درک وضعیت تاریخی و اجتماعی کوفه و شرح واقعه شهادت حضرت علی (ع) است که به تهیه‌کنندگی امیررضا راز از ۱۴ الی ۱۷ خرداد ساعت ۲۲:۳۰ پخش می شود.

«باران رحمت»/رادیو اقتصاد

رادیو اقتصاد در ویژه برنامه "باران رحمت" با حضور کامران امیدی کارشناس مجری، حجت الاسلام دکتر عباس حبیبی استاد حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام دکتر حسام الدین خلعتبری محقق و استاد حوزه و دانشگاه به همراه دکتر محمدرضا فاخری استاد دانشگاه در خصوص اهمیت شب های قدر به گفتگو خواهند نشست.

اعمال شب های قدر، افزایش رزق و روزی در این شب ها، راه های ارتباط با امام زمان(عج) و... از جمله محورهای موضوعی این برنامه به تهیه کنندگی محمد جوادی نژاد در سه قسمت روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه ساعت ۲۲ به مدت ۱۲۰ دقیقه است.

ویژه برنامه "شهید عدالت" با حضور کامران امیدی کارشناس مجری، حجت الاسلام حمید احمدی مدیرکل آموزش و نماینده مقام معظم رهبری در حج و زیارت و نیز حجت الاسلام سید حسن پور موسوی استاد حوزه و دانشگاه و مداح اهل بیت(ع) ابعاد مختلف شخصیت حضرت علی(ع) را بررسی می کنند.

این برنامه به تهیه کنندگی محمد جوادی نژاد در دو قسمت روزهای دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۹:۰۰به مدت ۵۵ دقیقه بررسی خواهند شد.

شبهای رمضان /رادیو ورزش

رادیو ورزش از تاریخ ۱۲ تا ۱۸ خرداد با پخش ویژه برنامه "شبهای رمضان"، میهمان خانه های هموطنان

می شود که شامل آیتمهایی ازقبیل شبهای قدر و ضربت خوردن مولی علی(ع)، پخش ادعیه، سوگواری امام راحل(ره) و سخنرانی مذهبی است.

همچنین ویژه برنامه "مویه های غریبانه" که به مناسبت شهادت امام علی (ع) تهیه شده است، روز ۱۶ خرداد بروی آنتن میرود.

«قدر قرآن»/رادیو قرآن

رادیو قرآن در شب‌های قدر با برنامه‌های «دعا» پخش دعای جوشن کبیر، «قدر قرآن» مراسم احیاء شب قدرو ویژه شب ضربت خوردن حضرت علی (ع)در سه روز ۱۳،۱۵و ۱۶ خرداد این ایام را گرامی می دارد.

«پله پله تا ملاقات خدا» /رادیو تهران

«پله پله تا ملاقات خدا» در شب‌های قدر بیست و یکم، بیست و سوم و بیست و پنجم خرداد ساعت ۲۲ شب پخش می شود.

«و خدایی که در این نزدیکی است» /رادیو جوان

«و خدایی که در این نزدیکی است» در شب‌های قدر ساعت ۲۳ شب پخش می شود.

«پشت پلک صبح» /رادیو سلامت

در این ویژه برنامه که ساعت ۳۰ دقیقه بامداد پخش می‌شود، به موضوع احیاء و شب های قدر ،ضربت خوردن و شهادت حضرت علی (ع)،تاثیر دعا وشکر گزاری در این شبها پرداخته می شود.سوگواره «ترانه و ترنم» «عصرتون سلامت» از دیگر برنامه هاست.

«آفاق» /رادیو گفتگو

این رادیو با میزگردهای «سجده سرخ»،«حکمت وحکومت» ،«حیات طیبه» و«عدل علوی» به بررسی اندیشه سیاسی و سیره اخلاقی و عدالت امام علی (ع) می پردازد. همچنین در ایام شبهای قدر «آفاق» ساعت ۲۱ شب به مدت ۶۰ دقیقه پخش می شود.

«خواب چهل آیینه/» رادیو نمایش

رادیو نمایش با نمایش «خواب چهل آیینه»که ساعت ۱۰ پخش می شود به نقش شب‌های قدر و نشان دادن صبر در جلوگیری از گناه می‌پردازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج