۷۲۶۴۸۱
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

قطر: اس ۴۰۰ را تحویل گرفته‌ایم

بعد از آنکه عربستان سعودی خرید سامانه موشکی «اس ۴۰۰» از سوی قطر را تهدیدی علیه امنیتی ملی خود دانست، سرتیپ سابق وزارت اطلاعات قطر ادعا کرد که این سامانه بخشی از سامامانه دفاعی این کشور است.

خبرگزاری فارس: کمتر از ۲۴ ساعت از تهدید‌ عربستان سعودی علیه قطر در ارتباط با خرید سامانه دفاع موشکی «اس ۴۰۰» نمی‌گذرد که یک مقام سابق در وزارت اطلاعات قطر می‌گوید دوحه این سامانه را خریده است.

روزنامه «لوموند» فرانسه دیروز (جمعه) به نقل از برخی منابع مدعی شد که پادشاه عربستان در نامه‌ای به رئیس‌جمهور فرانسه تهدید کرده در صورت دستیابی قطر به سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰، علیه این کشور اقدام نظامی می‌کند.

در واکنش به این خبر، «شاهین السلیطی» سرتیپ سابق در وزارت اطلاعات قطر در توییتر خود با بیان اینکه استفاده از هرگونه سامانه موشکی برای دفاع از استقلال، اراضی و دستاوردهای قطر، حق دوحه است، از اینکه عربستان از این قضیه ناراحت است، ابراز تعجب کرد.

او نوشت: «محض اطلاع "محمد بن سلمان" [ولی‌عهد سعودی]، قطر توافق خرید این سامانه را تمام کرده و به آن دست یافته است».

سرتیپ سابق قطر مدعی شد که دوحه سامانه اس ۴۰۰ را آزمایش کرده و این سامانه اکنون بخشی از پدافند هوایی این کشور به شمار می‌رود.

«فهد بن محمد العطیه»، سفیر قطر در مسکو در ماه ژانویه گفته بود مذاکرات کشورش با طرف روس برای خرید سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ در «مراحل پیشرفته‌ای» قرار دارد.

پادشاه عربستان هم در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷، در جریان سفر به مسکو قراردادهای اولیه برای خریداری سامانه اس-۴۰۰ را امضا کرد.

به نوشته روزنامه لوموند، سلمان بن عبدالعزیز، شاه سعودی با بیان اینکه تحویل اس-۴۰۰ منافع امنیتی عربستان را تهدید می‌کند، از فرانسه خواسته فشارها را بر قطر برای جلوگیری از خرید این سامانه افزایش دهد.

روابط عربستان، مصر، امارات، و بحرین با قطر نزدیک به یک سال است که به طور کامل قطع شده و چهار کشور مذکور علیه دوحه تحریم‌هایی وضع کرده و اقدام به محاصره آن کرده‌اند.

محور سعودی، قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده و خواستار پایان دادن به اقدامات تخریبی‌ این کشور در منطقه‌ شده است. با این حال قطر این اتهام‌ها را رد کرده و هدف از طرح چنین ادعاهایی را ضربه زدن به استقلال خود می‌داند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شمالی

      چطور بعد ما یه چیزی از این روس ها میخریم تحویل نمیدن دشمنی بالاتر از روس نیست چه تزار باشه چه بولشویک باشه چه پوتین دشمن دشمنه روس بزرگترین دشمن سرزمین من ایرانه

    • بدون نام

      ترکیه هم اف ۳۵ خریده واز امریکا خواسته سریع تحویل بده ، فقط ایران هست که هروقت لازم باشه واکنشی مثل به ماچه وبه تو چه ! بیجا کردی و .....دست آخر میگن ماکه خارج نمیریم و بذار خارج هرچی میخواد بگه ! یه چندماهی هم میشه که سکوت محض که بیشتر آزار میده را شاهد هستیم .سوال کدوم کشور مارو قبول داره اگر بپرسی؟ میگن غیر از داعش و امریکا واسرائیل بقیه همه پشت سر ماهستند!

    • ماهور

      پوتین فاشیست..بی شعور اس300میده به ایران اس400میده عربستان اس500میده قطر...ملت رو سر کار گذاشته...متاسفم برا دولتمردان ایران که چند ساله روسیه داره باج ازمون میگیره

    • بدون نام

      ایران لبش ازده سال پول والتماس وخواهش دههاامتیازریزودرشت داد برای اس۳۰۰هنوزهم ماشک داریم تحویل شده باشدقطرکه کل کشورش اندازه شهرکرج است ظرف چندماه اس۴۰۰راخریدودرکشورش مستقرکردحالا ماکجاذدنیاکجا ....

    • بدون نام

      ما از روسیه کمک نمی خواهیم .
      ما از خدا کمک می خواهیم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرجا کم میاریم خداشناس میشیم انگارخدافقط مال ماست ...

      • بدون نام

        برو بابا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج