۷۲۶۵۰۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

شرکت اسرائیل و ویتنام در رزمایش آمریکا

بنا بر اعلام نیروی دریایی آمریکا، در رزمایش امسال «ریمپک» رژیم صهیونیستی هم برای اولین بار مشارکت خواهد داشت.

خبرگزاری فارس: پس از حذف چین از فهرست حاضران در رزمایش دریایی گسترده‌ای که قرار است تابستان سال جاری در هاوایی برگزار شود، رژیم صهیونیستی و ویتنام به این فهرست اضافه شده‌اند.

به نوشته وبگاه «استریپس»، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که قرار است در این رزمایش ۲۶ کشور، ۴۷ کشتی، ۵ زیر دریایی، ۱۸ نیروی زمینی، ۲۰۰ هواپیما و ۲۵ هزار پرسنل در این رزمایش که «ریمپک» نام دارد و از بیست و هفتم ژوئن تا دوم اوت برگزار می‌شود، شرکت کنند.

بنابر اعلام نیروی دریایی آمریکا ویتنام، سریلانکا ،برزیل و البته رژیم صهیونیستی برای اولین بار است که در این رزمایش شرکت می‌کنند.

آمریکا هفته گذشته دعوت از چین برای شرکت در این رزمایش را لغو کرد. این درحالی است که چین از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ در این رزمایش حاضر بوده است.

یک سخنگوی نیروی دریایی آمریکا این اقدام را اولین گام اعتراضی آمریکا به تلاش‌های چین در جزایر مورد مناقشه در دریایی چین جنوبی توصیف کرد.

چین حضور خود را در این جزایر را با استقرار یگان‌های نظامی افزایش داده و به تازگی نیز دو فروند بمب افکن خود را در این جزایر مستقر کرده است.

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا درباره دلایل لغو دعوت چین گفت: «رفتار چین با اصول و اهداف رزمایش ریمپک در تناقض است. ما شواهد قوی داریم که چین موشک‌های ضد کشتی، سامانه‌های موشکی سطح به هوا و اخلالگر الکترونیکی را در جزایر اسپراتلی در دریای چین جنوبی مستقر کرده است.»

از دیگر نکات حائز اهمیت در این رزمایش حضور ویتنام است. آمریکا این کشور را به عنوان یک عامل بالقوه در توازن قوا با چین و تلاش این کشور برای سلطه بر آسیا جنوب شرقی به ویژه دریای چین جنوبی در نظر می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج