۷۲۶۶۳۲
۳۰ نظر
۵۰۷۳
۳۰ نظر
۵۰۷۳
پ

تمشکی‌ترین بازی‌های ۱۵ ستاره سینمای ایران (۱)

در این مطلب، درباره بدترین بازی کارنامه ۱۲ بازیگر نوشته ایم. ملاک کلی انتخاب، فیلم هایی هستند که کارگردانی شاخص آن را ساخته و احتمالا به موفقیت آن امید می رفته است. دیگر ملاک، فیلم هایی است که بازیگر در زمان شهرت آن را بازی کرده است. بنابراین عنوان بدترین بازی به زمان شهرت آنها بر می گردد، نه پیش از آن.

روزنامه هفت صبح - احمد رنجبر: در این مطلب، درباره بدترین بازی کارنامه ۱۲ بازیگر نوشته ایم. ملاک کلی انتخاب، فیلم هایی هستند که کارگردانی شاخص آن را ساخته و احتمالا به موفقیت آن امید می رفته است. دیگر ملاک، فیلم هایی است که بازیگر در زمان شهرت آن را بازی کرده است. بنابراین عنوان بدترین بازی به زمان شهرت آنها بر می گردد، نه پیش از آن؛ و در بخش بعد به دیگر بازی های بد آنها اشاره شده. این که بازی های بد چه تاثیری روی کارنامه بازیگر داشته است، آیتم بعدی گزارش را شکل می دهد. در ضمن به طور کلی توضیح داده ایم چرا بعضی فیلم ها، تبدیل به بدترین بازی این ستاره های سینمای ما شده است.

حمید فرخ نژاد

بدترین بازی: تگزاس

تمشکی‌ترین بازی‌های ۱۵ ستاره سینمای ایران (۱)

چرا بدترین است؟ شخصیت فرخ نژاد برای خنداندن مخاطب زیاد از حد کاریکاتوری است؛ چه در نوع حرف زدن و چه حرکاتی که انجام می دهد. به اسم فیلم کمدی نمی توان هر کاری کرد؛ مخاطب خیلی زود متوجه ضعف و ایراد بازیگر می شود.

چه موقعیتی داشت؟ حمید فرخ نژاد در سال های اخیر بالا و پایین زیاد داشته و از روزهای اوج دور بوده است. گیشه موفق «گشت 2» (به رغم بازی نه چندان خوب) و «خوب، بد، جلف» بار دیگر نام او را سر زبان ها انداخت. «تگزاس» می توانست در کنار گیشه، یک بازی خوب از فرخ نژاد را به همراه داشته باشد که تبدیل به نقطه منفی کارنامه او شده.

تاثیر روی کارنامه: فرخ نژاد می تواند با یک نقش خوب خاطره بازی بدش را به فراموشی بسپارد. او پیش تر چنین کرده است.

دیگر بازی های بد: غالب نقش های بد فرخ نژاد متعلق به دهه نود است؛ از جمله «گشت 2»، «مشکل گیتی»، «یاسین» و «مردن به وقت شهریور».

شهاب حسینی

بدترین بازی: طعم شیرین خیال

تمشکی‌ترین بازی‌های ۱۵ ستاره سینمای ایران (۱)

چرا بدترین است؟ یک بازی اغراق شده در نقش استاد دانشگاه؛ کسی که عاشق طبیعت است و شاگردانش را برای تدریس به جای کلاس، به دل کویر می برد. ابایی ندارد به شاگردش در میان جمع ابراز علاقه کند و ... شهاب حسینی که متخصص بازی های درونگرا است، جلوی دوربین کمال تبریزی فقط راه می رود و بلند بلند حرف می زند.

چه موقعیتی داشت؟ سال ۹۳ که شهاب حسینی «طعم شیرین خیال» را بازی کرد، تبدیل به چهره ای محبوب شده بود و ردای سوپراستاری به تن داشت.

تاثیر روی کارنامه: شهاب حسینی باهوش تر از آن است که وقتی یک بازی بد در فیلمی بد رقم زده، آن را تکرار کند. حسینی خیلی زود پا به مسیر درست گذاشت که انتخاب «فروشنده» و «شهرزاد» اوج آن است.

دیگر بازی های بد: «من و زیبا» و «حوض نقاشی» از جمله بازی های بد شهاب حسینی در روزگاری است که او به بازیگری چهره بدل شده است. در دورانی که هنوز استار نشده بود، نقش بد کم ندارد از جمله «زهر عسل»، «قتل آنلاین»، «الهه زیگورات» و ...

بهرام رادان

بدترین بازی: یکی از ما دو نفر

تمشکی‌ترین بازی‌های ۱۵ ستاره سینمای ایران (۱)

چرا بدترین است؟ دلیل اصلی به کیفیت بد «یکی از ما دو نفر» بر می گردد که می خواهد نمایش توانمندی اراده دختر قهرمان فیلم باشد اما در این مسیر بقیه را فدا می کند! کاراکتر رادان هم برای این که به خدمت هدف اصلی فیلم دربیاید، مردی است هوس باز و خودکامه که البته در مسیر عشق، اصلاح می شود! این شخصیت همه ابزار لازم برای بدن شدن یک بازیگر را داراست؛ از رفتار تا دیالوگ های اغراق شده.

چه موقعیتی داشت؟ بهرام رادان خیلی زود ستاره شد.

تاثیر روی کارنامه: در سالی که «یکی از ما دو نفر» را بازی کرد (۱۳۸۹) به نقش خوب نیاز داشت که این نقش ضربه ای به کارنامه اش زد. فیلم های قبلی رادان «زادبوم»، «تردید» و «راه آبی ابریشم» به رغم بازی خوب او فرجام خوبی نداشتند.

دیگر بازی های بد: رادان در «آبی» و «نقش نگار» هم که یکی متعلق به دوران ابتدایی شروع فعالیتش است و دیگری را در سال های اخیر بازی کرده، حضوری ناموفق دارد.

هدیه تهرانی

بدترین بازی: آبی

تمشکی‌ترین بازی‌های ۱۵ ستاره سینمای ایران (۱)

چرا بدترین است؟ هدیه تهرانی که با وسواس به پیشنهادها جواب می داد، با «آبی» اولین انتخاب بدش را رقم زد. فیلم حمید لبخنده نمایشی ضعیف از مسئله تلکه کردن پسرها با ابزاری به نام مهریه بود و تهرانی در نقش دختر دغل داستان، فرصت عرض اندام در این نقش نداشت. او با بهره گیری از کلیشه های این جور کاراکترها، نمایشی ضعیف از خود به نمایش گذاشت.

چه موقعیتی داشت؟ از معدود بازیگرانی است که به رغم وجود پیشنهادهای وسوسه برانگیز صبر کرد تا با آن نقش که همه جوره به دلش می نشیند وارد سینما شود. هدیه تهرانی با «سلطان» پا به سینما گذاشت و با بازی در «قرمز»، «سیاوش» و «شوکران» تبدیل به سوپراستار شد. «آبی» هیچ نسبتی با نقش های قبلی اش نداشت.

تاثیر روی کارنامه: تهرانی بعد از این فیلم در دو فیلم گیشه ای دیگر هم بازی کرد اما خیلی زود به مسیر اصلی بازگشت و سال ها در اوج بود.

دیگر بازی های بد: در میان نقش های متاخر، «پل چوبی» بدترین بازیه هدیه تهرانی است؛ فیلمی که می توانست خاطرات خوش روزهای اوج را تکرار کند.

رضا عطاران

بدترین بازی: آب نبات چوبی

تمشکی‌ترین بازی‌های ۱۵ ستاره سینمای ایران (۱)

چرا بدترین است؟ رضا عطاران پیش عامه مخاطبان به عنوان یک بازیگر کمدی شناخته می شود. او برای برداشتن این برچسب گاهی سراغ نقش های جدی نیز می رود. «آب نبات چوبی» یکی از همین دورخیرها است که به دلایل مختلف جواب نداد. نقش یک آدم کاملا سیاه که دست به قتل هم می زند، اجرایی بد داشت و عطاران نتوانست از پس آن بربیاید.

چه موقعیتی داشت؟ رضا عطاران سال ۹۴ این فیلم را بازی کرد و در اوج محبوبیت قرار داشت. با این حال «آب نبات چوبی» در گیشه شکست خورد و نام عطاران که معمولا فیلم هایش پرفروش می شوند، به آن کمک نکرد.

تاثیر روی کارنامه: رضا عطاران بازیگر محبوبی است؛ بازی بد او در «آب نبات چوبی» تاثیری منفی بر این محبوبیت نگذاشت. فقط نقشی بد به کارنامه اش اضافه شد. از آن سو باعث شد در انتخاب های بعدی طوری عمل کندکه بین او و هوادارانش فاصله نیفتد.

دیگر بازی های بد: رضا عطاران در سال های ابتدایی ورود به سینما نقش بد کم ندارد. بعد از ستاره شدن هم نتوانست از چند نقش بد فرار کند؛ از جمله «هر چی خدا بخواد»، «اخلاقتو خوب کن» و «گینس».

حامد بهداد

بدترین بازی: چه خوبه که برگشتی

تمشکی‌ترین بازی‌های ۱۵ ستاره سینمای ایران (۱)

چرا بدترین است؟ شخصیت حامد بهداد در فیلم داریوش مهرجویی، کاریکاتورگونه است و مثلا قرار است به بخشی از مردمان جامعه کنایه بزند. آنها که اهل تجدد هستند ولی در خلوت دست به کارهای دیگر می زنند. حامد بهداد برای شکل دادن به شخصیت دکتر، از ملاحت ذاتی و شمایل محبوب پیشین استفاده کرده بود اما گریم و بازی اغراق شده، پاشنه آشیل نقش بودند.

چه موقعیتی داشت؟ حامد بهداد خیلی زود به شهرت رسید و توانست نام خود را سر زبان ها بیندازند. او در زمان بازی در «چه خوبه که برگشتی» بازیگری محبوب بود.

تاثیر روی کارنامه: عدم پذیرش این نقش از سوی قاطبه مخاطبان، باعث شد بهداد به نقش های جدی فکر کند. بهترین نقش آفرینی او در «آرایش غلیظ» و «سد معبر» اتفاق افتاده است. او در کمدی «مارموز» هم بازی کرده که در لحظاتی خوب ظاهر شده.

دیگر بازی های بد: حامد بهداد چند نقش بد در کارنامه اش حک شده از جمله «کیمیا و خاک»، «بیداری»، «پرتقال خونی»، «بی تابی بیتا» و «هیهات».

ادامه دارد...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترانه

      تگزاس رو ندیدم ولی بقیه اش کاملا درست بود. افرادی مثل هدیه تهرانی و بهرام رادان و حامد بهداد ..نباید خاطرات خوش فیلم هایی مثل قرمز شوکران سنتوری و..رو با فیلم های این چنینی خراب کنن

    • آمی

      اتفاقا فرخ نژاد تو تگزاس عالی بود
      خیلی مسلط و بامزه و کمدی بود ..... .
      از دست کاراش تو سینما همه ترکیده بودن از خنده
      اخه این نظرهای کارشناسیتونو کی میده ؟؟؟!!!1

      پاسخ ها

      • Sami

        واقعا عالی بود ...!
        البته برای گروه سنی 2 تا 7 سال ...!

      • بدون نام

        دقیقاً

      • شکیبا

        شما در صورتی میتونید بگید بازی شهاب حسینی در طعم شیرین خیال اغراق شدست که فیلم هم فیلمی معمولی باشه،طعم شیرین خیال هم خودش اغراق شدست و فضای اتوپیایی داره و به نظرم بازی شهاب حسینی برای نقش استاد عالی بوده!
        حوض نقاشی که گفتید،آدم به این فکر میکنه که شاید مشکلی با شهاب حسینی داشته باشید!

    • شیلان

      به نظرم بازی شهاب حسینی توی فیلم حوض نقاشی خیلی خوب بود چرا میگید بد؟

    • بدون نام

      شهاب تو حوض نقاشی که عالی بود!

    • بدون نام

      بازی شهاب حسینی تو فیلم حوض نقاشی بسیار عالی بود.وبهرام رادان هم توی فیلم یکی از ما دونفر خیلی خوب نقش یه مرد تنوع طلب و شیطون ودرعین حال عاشق رو بازی کرد.خیلی با نظراتتون موافق نیستم

    • محدثه

      بازی شهاب حسینی به عنوان یه فرد معلول عالی بود تمام فیلم هایی که از رزومه اش به عنوان یادگار های بد نام بردید اشکالشون به موضوع و فیلمنامه فیلم بستگی داشت نه بازی شهاب !

    • فخرالتاج بانو

      اتفاقا شهاب حسینی در فیلم حوض نقاشی بازی فوق‌العاده ای رو ارائه داد.

    • K

      حوض نقاشي بد بود!!!

    • بدون نام

      اتفاقا شهاب حسيني همه جا خيلي اغراق شده و برون گرا بازي مي كنه انگار هنوز نتونسته از قالب مجري برنامه ي پرمخاطب اكسيژن بياد بيرون

    • بدون نام

      حوض نقاشی یکی از بهترین کارای شهاب حسینیه...غرض و مرض داری یا چی؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظرشو گفته؛به همین سادگی
        توهم توطءه داریدا

    • بدون نام

      بازی شهاب حسینی توی حوض نقاشی عالی بود.

    • maryam

      همش که شد بد!
      نقش خوب هم داشتن آیا؟ :)

    • بدون نام

      بدترین نقش فرخ نژاد تو استرداد بود و به رنگ ارغوان !هر دو فیلم رو خراب کرد ،آخه فرخ نژاد و فیلم عاشقانه !!!!!!!
      به درد خل و چل بازی بیشتر می خوره ،مثل گشت ارشاد ،تو یه فیلمی بازی کرد معروف نشد اما خیلی خوب بازی کرده بود ،با نیکی کریمی که مثلا بچه شون تنها بود و رفتن یه کره خر براش آوردن تو آپارتمان !!!!

      منظورم کره خر راستکی بود ها !!! فکر دیگه ای نکنید یه دفعه !

    • بدون نام

      اصلا کل فیلم تگزاس چرت بود و بازی پژمان جمشیدی و سام درخشانی هم بد بود .

    • بدون نام

      رادان و بهداد و فرخ نژاد 90درصد فیلماشون به یه شکل بازی کردن...واقعا...

    • ساورا

      به شخصه این نظرو دارم که بازی شهاب حسینی در حوض نقاشی نباید دراین مطلب قرار داده میشد اما حتما حتما بازی بهرام رادان دربی پولی واقعا لایق زرشک بود.

    • بدون نام

      نویسنده محترم رو چه اساس ومبنایی اینجوری نظر میدی ؟؟؟؟

    • ارش

      به نظر من که شهاب حسینی عالی تو حوض نقاشی بازی کرده بود و بهرام رادان هم تو یکی از ما دو نفر خیلی قشنگ بازی کرده بود جطوری میگید بد بود؟؟!

    • محمد

      این مقاله نیست نظر شخصی این فرده. با این که فرخ نژاد در گشت ۲ بد بازی کرده به شدت مخالفم. رضا عطاران تو گینش خیلی خوب بود و.... انتظار می‌ره سلیقه‌ی شخصی افراد مقاله نشه هر چی دلشون می‌خواد بگن. حال آدمو بهم می‌زنه این‌جور متنایی که می‌خوان بگن ما خیلی حالیمونه و روشنفکریم.

    • سارا

      ببخشیدا ولی حوص نقاشی از بهترین بازی های آقای حسینی بوده!!!

    • بدون نام

      اکثر فیلمهای دهه هفتاد خیلی آبکی و بی سر وته هستن از همه جهات ایراد دارن،فقط به خاطر شرایط سیاسی و اجتماعی اون موقع و اینکه تفریحی جز سینما نبود مطرح شدن ...یه بازیگر تازه وارد در اولین کارش بهتر از بازیگرای اون موقع بازی میکنه.

    • بدون نام

      من کلا موقع دیدن فیلم های ایرانی خوابم می گیره نمی تونم یه فیلم و تا آخر ببینم. مطمئنم یکی از دلایلش بازی مصنوعی بازیگراست. حتی فیلم های پرفروشی مثل نهنگ عنبر 2 و گشت 2 رو تا وسطاش دیدم

    • بدون نام

      وای انگار این شهار حسینی کیه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره والاه نصف بیشتر بازیگرای ما از جشنواره های معتبر خارجی جایزه دارن هی شهاب شهاب می کنن

    • بدون نام

      شهاب حسینی بی نظیر بود تو فیلم حوض نقاشی. از خوندن نظر نویسنده خنده م گرفت

    • مینا

      شهاب حسینی که تو حوض نقاشی فوق العاده بود و بهرام رادان هم در یکی از ما دو نفر خوب بازی کرده بود بد نبود ولی در کل من این فیلمو دوست داشتم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج