۷۲۶۶۹۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

گردش مالی سیگار قاچاق در اختیار خارجی‌ها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد گردش مالی سیگار قاچاق کشور در اختیار دو شرکت خارجی است،

خبرگزاری ایسنا: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد گردش مالی سیگار قاچاق کشور در اختیار دو شرکت خارجی است،

حجت‌الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی‌کیا در نشست فعالان بخش خصوص با مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: چطور این شرکت‌ها می‌توانند پول سیگار را به ارز تبدیل کرده و از کشور خارج کنند، اما بخش خصوصی برای واردات ارز ندارد.

وی اصلی‌ترین مشکل بخش خصوصی در کشور را رقابت دولت دانست و اظهار کرد: اگر دولت از رقابت با بخش خصوصی دست بردارد، این بخش راه خود را باز خواهد کرد. به علاوه حاکمیت باید سهم خود را در ضررهای بخش خصوصی پرداخت کند، زیرا در بسیاری از موارد بخش خصوصی در جریان یک مسئله سیاسی و ... ضررهایی می‌کند که هیچ نقشی در آن نداشته است.

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی مبارزه با قاچاق کالا را از دیگر مواردی دانست که به تقویت بخش خصوصی کمک می‌کند و یادآوری کرد: اکنون گردش مالی پوشاک قاچاق در کشور ۱۵ هزار میلیارد تومان و سیگار ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

حسینی‌کیا با بیان اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد گردش مالی سیگار قاچاق کشور در اختیار دو شرکت خارجی است، خاطرنشان کرد: چطور این شرکت‌ها می‌توانند پول سیگار را به ارز تبدیل کرده و از کشور خارج کنند، اما بخش خصوصی برای واردات ارز ندارد.

وی مالیات بر ارزش افزوده را نیز یکی دیگر از موانع پیش روی بخش خصوصی برشمرد که به درستی اجرا نشد و مشکلاتی را برای بخش خصوصی ایجاد کرده است و ادامه داد: نرخ بالای تسهیلات، سرمایه در گردش، مسائل بیمه و ... نیز از دیگر مشکلات بخش خصوصی است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نمی‌توان تمام موانع پیش روی بخش خصوصی را به طور کامل برداشت، تاکید کرد: بخشی از این موانع مربوط به محدودیت‌های قانونی در کشور است.

حسینی‌کیا اظهار کرد:نمایندگان از هیچ کوششی برای کمک به استان و فعالان بخش خصوصی فروگذار نمی‌کنند.

در ادامه احمد صفری نماینده کرمانشاه با اشاره به چند مانع اصلی فضای کسب و کار، گفت: درگیری‌های سیاسی یکی از مهمترین عوامل است که نمی‌گذارد در کرمانشاه کارها به خوبی پیش برد.

وی با بیان اینکه سال‌هاست از منازعات سیاسی هیچ سودی نبردیم، افزود: در کرمانشاه وقتی که یک فرد اصولگرا در راس است، اصلح‌طلبان مانع کار او می‌شوند و بالعکس.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه عوامل اقتصادی خصوصا بی‌ثباتی در نرخ ارز را نیز از دیگر مشکلات پیش روی بخش خصوصی دانست که امکان تصمیم‌گیری درست را می‌گیرد. وقتی که در مدت یکسال ۳۰ میلیارد دلار از ذخایر ارزی کشور خارج می‌شود پیامدی جز بالا رفتن نرخ ارز نخواهد داشت.

صفری، عوامل اجتماعی، عقب بودن از تکنولوژی روز و ... را نیز از دیگر موانع پیش روی بخش خصوصی برشمرد.

در ادامه فرهاد تجری نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز گفت: باید درباره رفع مشکلات پیش روی بخش خصوصی واقع‌بین باشیم و بدانیم که امکان تغییر قوانین و مقررات صرفا برای استان کرمانشاه وجود ندارد.

وی اظهار کرد: قطعا نمی‌توانیم مصوبه‌ای در مجلس بگیریم که همه مشکلات کرمانشاه را یکباره حل کند، اما نمایندگان مجلس آنقدر نفوذ دارند که اگر در حوزه مدیریتی مقررات سخت‌گیرانه وجود دارد بتوان با رایزنی و گفت و گو بخشی از این مقررات را تعدیل کرد و یا یک نسخه منطقه‌ای برای آن پیچید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج