۷۲۶۹۰۷
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

روش جدید کی‌روش برای بهبود مصدومان

پوریا جراحی مربی بدنساز فوتبال کشور در مورد تمرینات تیم ملی و نحوه آن توضیحاتی ارائه داده است.

ورزش سه: امروز خبری در مورد آماده سازی تیم ملی توسط وب‌سایت رسمی فدراسیون فوتبال منتشر شد که در آن اطلاعاتی به شرح زیر ارائه شده بود: در مرحله نهایی آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران، کادر فنی تیم ملی فرایند جدیدی را با پشتیبانی نوین از طرف کادر "های پرفرمنس" و پزشکی شروع کرده است و در همین راستا اطلاعات علمی بیشتری برای اخذ بهترین تصمیمات و همچنین مدیریت شرایط تمرینی و ریکاوری بازیکنان ادغام می شود. این کار اهمیت زیادی برای همه بازیکنان دارد؛ البته استفاده از این شیوه برای بازیکنانی مانند اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و مهدی طارمی که در چند ماه اخیر دچار برخی مصدومیت شده اند، حیاتی است.

در ادامه این مطلب آمده است: برای اینکه این بازیکنان با خطر آسیب دیدگی جدیدی روبه رو نشوند و به بهترین شرایط برای حضور در جام جهانی دست پیدا کنند، به طور دقیق می دانند که در هر جلسه تمرین باید چه مسافتی را بدوند و اینکه چه مسافتی را با چه سرعتی در سطوح مختلف طی کنند. وقتی بازیکن در تمرین به سطح ایده ال مورد نظر می رسد (با استفاده از سیستم جی پی اس تمامی اطلاعات مانیتور می شود)، کادر های پرفرمنس تیم ملی، این اطلاعات را با مربیان و کادر پزشکی به اشتراک می گذارد و بازیکن یا به تمرینش پایان می دهد یا تمرینی دیگر و درمانش را آغاز می کند. با تمامی داده های موجود و پس از ارزیابی روزانه سیر تکاملی بازیکن، برنامه ریزی برای تمرین بعدی و نظارت دوباره بر عملکرد انجام می گیرد.

با توجه به تخصصی بودن این مطلب با پوریا جراحی مربی بدنساز فوتبال کشور هم صحبت شدیم و از او خواستیم تا در مورد شیوه جدیدی که در تمرینات تیم ملی توسط کی روش برای بهبود مصدومان مورد استفاده قرار می گیرد، توضیح دهد، که در ادامه می خوانید.

بحث اصلی مربوط به فشار تمرینات است

چیزی که در حال حاضر برای تیم ملی اهمیت دارد، فشار تمرین است. چون بازیکنان خسته هستند و وقتی تمرینات با فشار مناسب برای آنها طراحی می شود، بدن شاداب می شود و آمادگی هم بهتر می شود. این فشار با ابرازهای زیادی تجزیه و تحلیل می شود که GPS، RPE و چند نرم افزار دیگر هستند. در تیم ملی هم از GPS استفاده می شود و هم از RPE. "آر پی ای" در واقع یک پرسشنامه است که میزان فشار تمرین را توسط پرسش نامه ای که به بازیکن داده می شود، مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد. این ها در واقع همه اطلاعات کامل را به مربی می دهد و مربی می تواند به اصلاح داخل بدن بازیکن خود را کنترل کند. این اطلاعات خیلی جزئی است.

فشار تمرین برای بازیکنان آسیب دیده متفاوت است

فشار تمرین برای بازیکنی که از آسیب دیدگی برگشته متفاوت است و یا برای بازیکنی که آسیب نداشته متفاوت است. حتی بر اساس پست بازیکن هم می تواند متفاوت باشد. شما با تجزیه و تحلیل داده ها می توانید، اطلاعات مختلف برای هر بازیکن داشته باشید و برنامه خاصی برای او طراحی کنید.

طرح ریزی تمرینات انفرادی در تمرینات گروهی

۲۰ سال پیش برای تمام بازیکنان یک تمرین می دادند ولی الان تلاش می شود با دستکاری های تمرین و توجه به جزئیات تمرینات متفاوت تری درنظرگرفته شود. مثلا از یک بازیکن خواسته می شود که در تمرین یارگیری کند و از بازیکن مسن تر چنین چیزی خواسته نمی شود. این باعث می شود که شما تمرین متفاوتی برای هر بازیکن داشته باشید که می تواند دوندگی و سایر موارد را در تمرینات تحت تاثیر قرار دهد. در واقع در تمرینات مدرن شما به صورت انفرادی تمرین نمی دهید، بلکه تمرینات گروهی را به صورت انفرادی طرح ریزی می کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • با سلام

      مگه میشه جلوی مصدومیت را گرفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج