جاباما
۷۲۶۹۷۶
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

طرح آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان

شماری از نمایندگان کنگره آمریکا با ارائه طرح ۶ بندی در تلاش برای به رسمیت شناخته شدن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان هستند.

خبرگزاری فارس: رسانه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» از تلاش‌های قانونگذاران آمریکایی در به رسمیت شناختن حق مالکیت رژیم اشغالگر قدس بر بلندی‌های جولان خبر داد.

به نوشته این روزنامه، به تازگی یک طرح ۶ بخشی که از سوی گروهی قانونگذار آمریکایی با سرپرستی «تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس مطرح شده، خواهان توافق بین واشنگتن و تل آویو در زمینه بلندی‌های جولان است.

در این طرح ۶ بخشی جدید بر ابقای شهرک‌های صهیونیست‌نشین «یهودا» و «شومرون» (سامره) تاکید و عقب‌نشینی کامل اسرائیل از این منطقه «غیر واقع‌بینانه» خوانده شده است.

هفته گذشته نیز طرح ابتکاری دیگری برای تقویت این مسئله و به رسمیت شناخته شدن مالکیت بلندی‌های جولان به رژیم صهیونیستی از سوی «ران دسانتیس» سناتور جمهوریخواه از ایالات فلوریدا مطرح شد که رای لازم را نیاورد.

بر اساس این گزارش، برنامه کنونی شامل شش بخش از جمله انتقال منابع مالی به پروژه‌های مشترک اسرائیلی-آمریکایی در بلندی‌های جولان، گسترش توافقنامه‌های واشنگتن و تل‌آویو در زمینه تجارت آزاد، برچسب زدن به محصولات تولید شده در بلندی‌های جولان به عنوان «ساخته شده در اسرائیل»، شکل گرفتن یک سند در کنگره که اعلام می‌کند سوریه به بلندی‌های جولان باز نمی‌گردد، اعزام نمایندگان کنگره به این بلندی‌ها و تدوین اسناد کنگره که حاکمیت رژیم صهیونیستی را بر این بلندی‌ها به رسمیت می‌شناسد، است.

این نشریه در خاتمه نوشت که شورای امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه بیانیه‌ای را در این زمینه صادر کرد. در بخشی از این بیانیه تاکید شده است: «تغییری در مواضع ما در قبال بلندی‌های جولان ایجاد نشده است.»

رژیم صهیونیستی در جنگ ۶ روزه سال ۱۹۶۷ با کشورهای عرب منطقه، بخش اعظم بلندی‌های جولان را به تصرف خود درآورد و در سال ۱۹۸۱ گفت که این بلندی‌ها را به فلسطین اشغالی ضمیمه کرده است. سازمان ملل متحد نیز تاکنون این الحاق را به رسمیت نشناخته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رفیعی نسب

      اخر پایتخت انتقال داد الان رسید به این کار غیرواقعی هستش

    • بهروز

      اسراییل رژیم غاصب منطقه درود به روان هیتلر که این غاصبها را شناخت وانها را مجازات کرد ولعنت به انگلیس که برای این کولیها جا ومکان درست کرد وکاری کرد وضربه ای به جهان اسلام زد که فقط با اتحاد مسلمانان میشود انها را محو کرد

    • بدون نام

      کجایی خسته نباشید امارصدا وسیما نظرات گزلشتی بقیه رفتی استراحت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج