جاباما
۷۲۶۹۹۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

بیانیه ارتش به ‌مناسبت سالروز ارتحال امام

ارتش به منظور بزرگداشت سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام تاریخی مردم ایران علیه ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی و تقارن این روز بالیالی قدر بیانیه‌ای صادر کرد.

خبرگزاری مهر: ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور بزرگداشت مناسبت‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد، سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام تاریخی مردم ایران علیه ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی وتقارن این روز با لیالی قدر و شهادت مولای متقیان بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

چهاردهم خرداد سالروز رحلت بزرگی مردی است که اراده و حاکمیت مردم را با تمام وجود باور داشت و با اتکا به همین اراده مقابل رژیم طاغوتی ایستاد و یگانه توصیه‌اش قیام در راه خدا، برای خدا و نهراسیدن از قلت عدد جبهه حق بود. امامی که حاکمیت را از آن مردم می دانست و تاکید داشت: حکومت وقتی باقی می‌ماند که مردم او را بخواهند بنابراین تا زمانی که پیوند عمیق بین امام و امت و ملت و رهبری معظم انقلاب مستحکم است هیچ خللی در روند حرکت آرمانی و رو به جلوی انقلاب اسلامی و ملت بصیر، بیدار و ولایت مدار ایران وارد نخواهد شد.

در چهاردهم و پانزدهم خرداد و ایام شهادت مولای متقیان حضرت امیرالمومنین(ع) قرابت و بهم آمیختگی معناداری مشهود است. در ۱۵ خرداد رهبری بزرگ با تاسی از سیره معصومین(ع) حکومتی مبتنی بر اصول و تعالیم الهی پی‌ریزی کرد و نهضتی عظیم در عصر تاریکی و سردی استبداد به حرکت درآورد تا ملتی بزرگ بر تارک تاریخ بدرخشد و احیاگر حکومت صالحان بر زمین باشد. پانزدهم خرداد سرآغاز نهضت اسلامی ملت بزرگ ایران به رهبری ابرمردی است که مسیر حرکت بشریت را در جاده جهالت و تیرگی تغییر داد و راه روشن سعادت را نمایان ساخت.

قیام خونین ۱۵ خرداد، گذشته از حماسه آفرینی یک رستخیز فرهنگی بود. رستخیزی برخاسته از بلوغ شعور و ادراک مردمِ بیداری که دیگر جور و ظلم رژیم را تحمّل نمی کرد و نمی خواست در یوغ ظلم و ستم گرفتار باشد و علاوه بر افشای ماهیت ریاکارانه رژیم شاه برای مردم، بلوک قدرت‌های استکباری را به دلیل موضع‌گیری های منفی در میان مردم بی اعتبار و شعار نه شرقی، نه غربی را پایه گذاری کرد.

امروز که در آستانه سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ قرار داریم شاهد این هستیم که انقلاب اسلامی با شکافتن مرزهای جغرافیایی به عمق دل‌های سایر آزادی‌خواهان جهان نفوذ کرده و در حال به ثمر نشستن است و خون حماسه سازان قیام ۱۵ خرداد در رگ‌های عدالت‌ خواهان جهان به جریان افتاده و هر روز امید به خروشی فراگیر بر ضد مستکبران جهان را پر رنگ‌تر می‌کند.

گستردگی قلمرو اندیشه و جامعیت شخصیت حضرت امام (ره) موجب پیروزی نهضت و استقرار حکومتی الهی در سرزمین ارادتمندان به اهل بیت (ع) شد و امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند بازخوانی و تبیین منظومه فکری امام (ره) برای پاسخگویی به مسائل پیش رو جهان بشریت و به عنوان ملاک و معیاری روشن برای تداوم راه انقلاب هستیم.

ارتش جمهوری اسلامی ایران با تسلیت فرا رسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و یوم الله ۱۵ خرداد که تلاقی معناداری با لیالی قدر و سالروز شهادت امیرالمؤمنین امام علی (علیه السلام) یافته است، اعلام می‌دارد، با وجود این که در پنجاه و پنجمین سال پس از آغاز نهضت اسلامی مردم ایران، دشمنان همچنان در پی تحریف و از بین بردن اندیشه‌های نورانی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران هستند، اما بدون تردید ملت بزرگ ایران با عزم و اراده قوی و با تبعیت از خلف صالح امام (ره) حضرت امام خامنه ای عزیز(مدظله العالی) از انقلاب خود پاسداری و حراست خواهند کرد و فرزندان غیور ملت در ارتش جمهوری اسلامی ایران با روحیه انقلابی آماده جانفشانی و فداکاری در راه انقلاب هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج