جاباما
۷۲۷۰۸۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کشور‌های عربی، خواستار حفظ تولید اوپک شدند

 کمیته وزیران مشترک سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) ناظر بر اجرای توافق کاهش تولید روز یکشنبه ضمن درخواست برای حفظ سقف تولید نفت خام، بر ضرورت توافق میان اعضای اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفتی مستقل برای توازن بازار تاکید کردند.

ایرنا: کمیته وزیران مشترک سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) ناظر بر اجرای توافق کاهش تولید روز یکشنبه ضمن درخواست برای حفظ سقف تولید نفت خام، بر ضرورت توافق میان اعضای اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفتی مستقل برای توازن بازار تاکید کردند.


به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا) این کمیته که شامگاه شنبه تشکیل شد، خواستار مشارکت کشورهای عضو در بازگشت توازن به بازارهای جهانی نفت شدند.


در این نشست که به ریاست عربستان برگزار شد، وزیران نفت کشورهای الجزایر، کویت، امارات متحده عربی به عنوان رئیس دوره ای اوپک به همراه عمان به عنوان عضو مستقل خارج از اوپک حضور داشتند.


در این بیانیه همچنین تاکید شد:بحث و گفت و گو درباره افزایش تقاضای جهانی نفت مورد بررسی قرار گرفت و وزیران مذکور بر تامین نیازهای نفتی جهان و نیز ضرورت حفظ توازن بر بازار این ماده سوختی تاکید کردند.


اوپک در نشست رسمی ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ (دهم آذرماه ۱۳۹۵) خود در وین، برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.


روسیه و 9 تولید کننده دیگر نیز در اواخر سال 2016 به توافق کاهش تولید اوپک پیوستند. بر اساس این توافق، کشورهای امضاکننده متعهد شدند در مجموع از سطح تولید 1.8 میلیون بشکه در روز بکاهند که این میزان، حدود 2 درصد کل تولید نفت در جهان است. این توافق تا پایان سال 2018 معتبر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج