۷۲۷۰۹۲
۲۳ نظر
۵۰۰۳
۲۳ نظر
۵۰۰۳
پ

انتقاد از اظهارات غیرتخصصی درباره واکسن HPV

HPV نوعی عفونت ویروسی است. در عین حال بحث واکسیناسیون آن جنبه پیشگیرانه دارد و اینطور نیست که بخواهیم چیزی را درمان کنیم بلکه توصیه می‌شود که با تزریق این واکسن از بروز عفونت HPV پیشگیری شود.

ایسنا: به دنبال طرح مباحثی مبنی بر لزوم تامین واکسن HPV (زگیل تناسلی) و اظهار نگرانی درباره این بیماری عفونی در برنامه ماه‌عسل، رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو با انتقاد از اظهارات غیرتخصصی در این حوزه گفت: این واکسن به میزان کافی به کشور وارد می‌شود و افراد دارای شرایط خاص می‌توانند طبق تشخیص پزشک آن را تزریق کنند. در عین حال ما هم پیگیر ورود این واکسن به برنامه واکسیناسیون کشوری هستیم اما ابتدا باید واکسن‌هایی را وارد این برنامه کنیم که اولویت بیشتری برای کشور دارند.

دکتر علی واشقانی با اشاره به مباحث مطرح شده درباره تزریق واکسن HPV در برنامه ماه‌عسل، گفت: باید توجه کرد اینکه یک فرد غیر مسوول در یک شبکه سراسری صحبت می‌کند، بدون اینکه مسوولیت یا اطلاعات کافی در این حوزه داشته باشد، مورد تایید ما نیست و ما هم در این زمینه اعتراض داریم چراکه درباره چنین موضوعی باید افراد متخصص به‌گونه‌ای صحبت کنند تا برای عموم مردم که ممکن است اطلاعات تخصصی در این حوزه‌ها نداشته باشند، نگرانی ایجاد نشود.

وی افزود: HPV نوعی عفونت ویروسی است. در عین حال بحث واکسیناسیون آن جنبه پیشگیرانه دارد و اینطور نیست که بخواهیم چیزی را درمان کنیم بلکه توصیه می‌شود که با تزریق این واکسن از بروز عفونت HPV پیشگیری شود.

واشقانی با بیان اینکه تزریق واکسن HPV جزو توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت است،اظهارکرد: سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند که کشورها این واکسن را به برنامه واکسیناسیون کشوری خود وارد کنند و ما هم در جریان این توصیه هستیم. بر همین اساس تلاش می‌شود که واکسن HPV در طرح واکسیناسیون کشوری ایران هم قرار گیرد.

رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو با بیان اینکه منابع مالی این واکسن و منبع تامین آن دیده شود، گفت: اگر واکسنی را وارد طرح واکسیناسیون کشوری کنیم، وزارت بهداشت باید آن را به صورت مستمر تامین کند بنابراین هم از جنبه منابع مالی باید تمهیدات لازم را اندیشیده باشیم و هم منبع تامین واکسن هم باید به‌گونه‌ای باشد که بتوانیم به اندازه کافی آن را در دسترس داشته باشیم البته درباره واکسن HPV هنوز برآورد مالی انجام نشده است زیرا ما موارد اولویت‌دارتری داریم که بیشتر باید روی آن‌ها کار کنیم.

واشقانی با تاکید بر اینکه واکسن HPV در مقایسه با واکسن‌هایی که لازم است به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شوند، اولویت کمتری دارد،تصریح کرد: به عنوان مثال در حال حاضر قرار است دو واکسن روتاویروس و پنوموکوک برای واکسیناسیون اطفال وارد برنامه واکسیناسیون کشوری شوند. باید توجه کرد که این دو واکسن اولویت بیشتری برای ما دارند و در تلاش هستیم که ابتدا آن‌ها را وارد طرح واکسیناسیون کشوری کنیم و بعد به سراغ مواردی رویم که اولویت کمتری دارند.

وی تاکید کرد: در این شرایط اولویت‌مان این است که در وهله اول دو واکسن روتاویروس و پنوموکوک را وارد برنامه واکسیناسیون کشور کنیم. در عین حال اکنون واکسن HPV به صورت وارداتی در کشور وجود دارد و در دسترس افرادیست که شرایط خاصی دارند و باید این واکسن را تزریق کنند. از طرفی پیگیر ورود آن به برنامه واکسیناسیون کشوری هم هستیم، منتها ابتدا واکسن‌هایی که برایمان اولویت بیشتری دارند را وارد طرح می‌کنیم و بعد سایر واکسن‌ها را.

رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تزریق واکسن HPV در سه مرحله انجام می‌شود و قیمت هر عدد واکسن حدود ۲۶۰ هزار تومان است، اظهار کرد: این واکسن اکنون برای افراد واجد شرایط در دسترس است و اگر پزشک معالج تشخیص دهد که فردی باید این واکسن را تزریق کند، واکسن در دسترس‌شان است و افراد می‌توانند با هزینه خودشان این واکسن را تزریق کنند. در عین حال هزینه زیاد این واکسن و منابع محدود تامین آن، مقداری برای ورود آن به طرح واکسیناسیون کشور را ایجاد مشکل کرده است. البته تاکید می‌کنم که اولویت ما برای ورود واکسن‌های جدید به برنامه کشوری واکسیناسیون دو واکسن روتاویروس و پنوموکوک است. بعد از آن باید برای تامین منابع واکسن HPV فکر کنیم.

واشقانی تاکید کرد: اساسا اینکه یک فرد غیرمتخصص از یک تریبون عمومی درباره چنین مساله‌ای صحبت و اعلام نگرانی کند، مورد تایید ما نیست. اگر قرار باشد کسی در این موارد صحبت کند، حتما باید متخصص یا مسوول این حوزه باشد و اطلاعات کامل را در اختیار مردم قرار دهد تا نگرانی ایجاد نشود زیرا پیامد این ایجاد نگرانی‌ها تقاضاهایی است که ممکن است، تقاضای واقعی نباشد.

وی با بیان اینکه واردات واکسن HPV به کشور بین ۱۰ تا ۱۵ هزار مورد در سال است تا افراد اولویت‌دار بتوانند از آن استفاده کنند، گفت: ما نمی‌خواهیم اجازه دهیم که بیش از اندازه واکسن وارد کشور شود و تقاضای القایی ایجاد کرده و با تبلیغات مردم را به سمت مصرف واکسن بی‌رویه سوق دهند بنابراین خود ما خیلی موافق نیستیم که در یک برنامه عمومی فردی که تخصصی و مسوولیتی ندارد، در چنین موردی صحبت و نگرانی ایجاد کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سالار

      اتفاقا خیلی تخصصشون بالا بود و بطور دقیق اطلاع رسانی کردند شما چرا تا حالا دراین رابطه و دراین مورد صحبتی نکردید.؟
      الان که این خانم پیدا شده و تحقیقاتش و اطلاعاتش رایگان دراختیار مردم قرار داده و بهشون فهمانده که فقط با یک واکسن میشه از این نوع مریضی پیشگیری کرد شما واستون گران تموم شده بخاطر اینکه دیگه نمیتونید بیماران را از این دکتر به اون دکتر و آزمایشات مختلف و نمیدونم هزار جور سونو گرافی که فقط واسه پر کردن جیب همکارانتان میباشد بفرستید
      اگر میدانستید پس چرا تا الان تعلل کردید

    • بدون نام

      برای همینه که مردم به صدا و سیما اعتماد نمیکنن

    • بدون نام

      این واکسن در امریکا و ژاپن امتحان شده و تزریقش متوقف شده چون اثر معکوس داشته و سبب سرطان و مرگ ومیر زیادی شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دکتری شما ؟

    • فریبا

      جناب بگو گران هرکی پول داره بفرما ..بقیه مردم به درک ...‌

      پاسخ ها

      • اکبری

        یکبارهم که منطق هیت لطفا ساکت شو و گوش بده

    • رضا ط

      وقتی خودت داری اعتراف میکنی که سازمان بهداشت جهانی به کشورها توصیه کرده این واکسن رو برای مردم تامین کنند ، پس قطعا گفته مهمان ماه عسل کارشناسی و صحیح بوده ، حالا شما برای راحتی خودتون و فرار از زیر بار مسئولیت یه سری حرف مفت ردیف میکنید و میگید که کاراتون و خودتون رو توجیح کنید و اذهان مردم رو از این واقعیت دور کنید.

    • بدون نام

      ديگه کافيه، تو هم که مسوول بهداشتی نمیدونی واکسن نوعی فریبکاری هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو را خدا علمو زیر سوال نبر لطفا!

    • اهو

      شما با تمهیداتی که دارین ۴۰ سال دیگر هم مسئول باشین باز عقبین از کل دنیا...این بیماری حتی با دست دادن هم وارد بدن میشه از ایدز بدتره...دروووووغ و دروووووغ

    • طهماسب

      با سلام، عاقبت نگرانی یک مسوول را دیدیم آن هم از این نوع که جالب توجه بود. در برنامه ماه عسل هم به جنبه ی پیشگیری اشاره شد و نه درمان. علاوه بر آن هشدار به اپیدمی و خطر بالقوه. ی آن در آینده ای نزدیک داده شد. کجای این کار ایراد داشت. شمایی که نگران می شوید کاش برای تمام موارد اینگونه حاضر جواب و همیشه در صحنه باشید...

    • بدون نام

      واقعا برای این مسئول متاسفم، وقتی که شما آقای مسئول دنبال پیشگیری نیستی این مردم مجبورن خودشون بفکر باشن وگرنه بخوان به امید شما بشینن که هیچی خوشبختانه هیچ وقت هم که بودجه ای برای این مسائل وجود نداره

    • ساوان صباحت

      خوب شدیادت افتاد برادر،این خانم گفتندبسازیم نه بیاریم

      پاسخ ها

      • سرباز گمنام

        باسلام خدمت همه وطنام.بنده عضو یگان های مدافعین حرم هستم خودم سواد آنچنانی .ولی چون یگان ما در زمینه فرهنگی اجتماعی هم فعالیت داره.ما در یگان خودمون دانشجو ها وحتی متخصصینی رو داریم در مورد این واکسن تحقیق کامل شده توکشور مکزیک به دانش آموزان تزریق کردن بعد دوچار جنون جنسی شدن .این واکسن عقیم کنندست ودر مواردی باعث مرگ بچه های معصوم شده کلیپ تصویریش تو سروش هست خیلی وحشتناک فرد دوچار جنون میشه .حالا سوال اینجاست این خانوم که به الهه ی مرگ معروف شده از طرف چه کسی وچرا میخوان بچه های ایران عقیم بشن .خواهش میکنم نگران سلامتی جسمی وروحی بچه هامون باشیم چون اینده دست اوناست.

    • بی ادعا

      روزی که همه مطلعین و افراد آگاه و متخصصین در مورد هجوم سیل آسای بیماری ایدز و شیوع آن در جامعه ایران و تغییر الگوی گسترش این بیماری هشدار می دادند باز با همین روش سخیف و ابلهانه
      با هشدار دهندگان برخورد شد .
      با کتمان حقیقت صورت مسئله پاک نمی شود.

    • بدون نام

      جناب مسوول دستپاچه شده....

    • بدون نام

      خود این خانم محترم حتی گفتند وزیر بهداشت کفتند هر چقدر جمع کنی کمک های مردمی را من همان مقدار ی که مردم کمک کردهاند می دهم تا شما کار را به انجام برسانید

    • بدون نام

      میترسن چون فکر میکنن درباره سند 2030 هه

    • nazanin

      واقعا متاسفم چرا برنامه ماه عسل از خانم دروغگویی که دعوت کرده بود و سعی کرده با جمع کردن پول از خود مردم باعث ناباروری دختران و زنان ایرانی بشه این خانم یک جا گفته بیماری من به خاطر بمباران جنگ ایران و عراقه اما حالا میگه بیماری ژنتیکی خود ایمنی که همچنین بیماری هایی حتی یک بچه دو ساله هم نزدیکشون بشه خطرناکه اما این خانم همه جا میره و سر و مور گنده هستش و اصلا به کسی که بیمار باشه و به قول خودش هر ان امکان داره بمیره نیست....

    • بدون نام

      این واکسن هم عقیم کننده ست .هم فرد دچار جنون جنسی میکنه وحتی بعضیا را میکشه تو مکزیک به دانش آموزا تزریق کردن کلیپ تصویری تو سروش هست خیلی وحشتناک دوچار جنون جنسی شدن.اما سوال اینجاست این خانوم که به الهه ی مرگ معروفه از طرف چه کسی ماموریت این کارو داره میخواد بچه های ایرانی عقیم ویا حتی کشته بشن

    • بدون نام

      اره خودشه

    • گمنام

      توروخدا یه کم در مورد این واکسن تحقیق کنید.این واکسن به دانش آموزان تزریق میشه که اونارو هم دچار جنون جنسی .عقیم شدن.وحتی مرگ میکنه .خود مکزیکیا میگن ما این واکسنو تزریق کردیم همشون دچار جنون جنسی شدن وبعضیاشون مردن .حالا سوال این این خانوم ازطرف کی ماموریت داره وهدفش چیه وچرا مجری ماه عسلو گول زده .بیشتر فکر سلامتی جسمی وروحی بچه هامون باشیم.

    • میثم

      ان شا الله خدا جوابت رو بده
      وزیر وارد کننده دارو
      وزیری که با بیمار کردن مردم سود کلان بدست میاری
      وزیری که مرده و سالم به دردت نمیخوره فقط مردم رو بیمار نگه میدارید، درمانی در کار نیست.

      تو اگه دلت برای مردم میسوخت این روغن آب نمک و ظروف رو سالم میکردی و به مردم میگفتی تراریخته نخورن و مواد کارخانه ای و نگهدارنده ها که حامل انواع سرطانها هستند رو مصرف نکنند.
      ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج