۷۲۷۱۲۷
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

زنگنه: احتمال حذف محمود عباس بعید نیست

سفیر و نماینده سابق ایران در سازمان همکاری ‌اسلامی گفت : آمریکا و رژیم صهیونیستی برای پیشبرد طرح موسوم به معامله قرن ممکن است محمود عباس را که از پذیرش آن خودداری کرده، از سر راه خود حذف کنند.

خبرگزاری ایرنا: سفیر و نماینده سابق ایران در سازمان همکاری ‌اسلامی گفت : آمریکا و رژیم صهیونیستی برای پیشبرد طرح موسوم به معامله قرن ممکن است محمود عباس را که از پذیرش آن خودداری کرده، از سر راه خود حذف کنند.

راهپیمایی روز قدس امسال در حالی برگزار می شود که علیرغم خواست و اراده آمریکا و رژیم صهیونیستی موضوع فلسطین بار دیگر در کانون توجه افکارعمومی دنیا قرار گرفته است.در جریان انتفاضه بازگشت مردم فلسطین حدود ۱۵۰ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۱۶ هزار نفر زخمی شدند. اقدامات ترامپ در یک سال اخیر هم عامل دیگری بوده است که فلسطین را بار دیگر در کانون توجه افکارعمومی قرار داد. در همین خصوص سید صباح زنگنه تحلیلگر مسائل جهان عرب در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تحلیل شرایط امروز فلسطین و اهمیت روز قدس می گوید : امسال روز قدس در شرایطی برگزار می شود که یک طرف تعدادی از دولت های عربی متاسفانه به مرحله ضعف و تسلیم در برابر آمریکا رسیده اند که برای صهیونیست ها حق حیات می شناسند اما برای مردم فلسطین و قدس شریف هیچ حقی قائل نیستند.

وی افزود : از طرف دیگر مردم مظلوم فلسطین و غزه همچنان در زنده نگه داشتن موضوع قدس و حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین آبا و اجدادی شان محکم تر شده اند و با حضور پرشور خود در مرزهای سرزمین های فلسطین اشغالی این حق را فریاد می زنند.

سفیر و نماینده سابق ایران در سازمان همکاری اسلامی با اشاره به نقش این راهپیمایی ها در زنده نگه داشتن نام فلسطین گفت : طی سال های اخیر آمریکا و اسرائیل تلاش می کردند حق مردم فلسطین در باز گشت به سرزمین خودبه فراموشی سپرده شود. اما حضور و مقاومت مردم در حقیقت تمام این نقشه ها را نقش بر آب کرده است.

صباح زنگنه می افزاید: اغلب کشورهای دنیا غیر از چند کشور عرب که مردم فلسطین را تنها گذاشته اند از حقوق مردم فلسطین دفاع می کنند و شرایط پیش رو ورود به مرحله جدیدی از پیگیری حقوق مردم فلسطین را الزامی می کند.

وی خاطرنشان کرد : حقوقدانان فلسطینی در یک اقدام بی سابقه با طرح دعاوی حقوقی و کیفری علیه سران رژیم صهیونیستی برای نخستین بار جنایت های آنها را به صورت روشن، رسمی و حقوقی در دادگاه های مختلف از جمله در دادگاه کیفری بین المللی مطرح کردند.

نماینده سابق ایران در سازمان همکاری اسلامی ضمن ابراز امیدواری از نتیجه بخش بودن این دعاوی گفت : در صورتی که این شکایت ها به نتیجه برسد، سران رژیم صهیونیستی و مقاماتی که با شلیک گلوله به مردم علیه مردم فلسطین مرتکب جنایت شدند ، در صورت حضور در کشورهای مختلف بازداشت خواهند شد.

صباح زنگنه با اشاره به تلاش های ترامپ و داماد وی - ونه دولت آمریکا- برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اظهار داشت : به نظر می رسد این ها با همراهی عربستان و امارات در حال تهیه طرح و نقشه های جدیدی هستند تا هرگونه موانع اهداف و پیش روی طرح های توسعه طلبانه خود را از میان بر دارند.

تحلیلگر مسائل جهان عرب اضافه کرد: احتمال دارد محمود عباس رئیس دولت خودگردان فلسطین که تاکنون از پذیرش طرح معامله بزرگ قرن خودداری کرده و همچنان از آن امتناع می کند به صورت مسمومیت یا هر روش دیگری ترور شود و به دنبال این هستند از افراد سر سپرده رژیم صهیونیستی را به جای وی بنشانند.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که مانع سیاسی رسمی مخالفت با این طرح ها از درون جامعه فلسطین از طریق ترور و خشونت از بین ببرند و ضروری است مردم فلسطین و سایر کشورهای منطقه نسبت به این تهدید حساسیت نشان دهند و مخالفت های خود را با چنین اقدامی از هم اکنون اعلام کنند.

سفیر سابق ایران در سازمان همکاری اسلامی اضافه کرد: اردن می تواند در این زمینه نقش جدی ایفا کند چرا که اولین کشوری در منطقه که مورد تهدید قرار خواهد گرفت اردن خواهد بود و حاکمیت آن زیر سوال خواهد رفت.
وی درخصوص تاثیر اقدامات اخیر آمریکا و راهپیمایی در دوگانه 'مقاومت - سازش' اظهار داشت : همچنان که تلاش آمریکا و عربستان برای ایجاد نوعی سازش خارج از حقوق فلسطینی ها در اسلو و مادرید شکست خورده است این بار هم شکست خواهد خورد.

صباح زنگنه تصریح کرد: مردم فلسطین همچنان بر استیفای حقوق خود و بازگشت به سرزمین های آبا و اجدادی شان پافشاری می کنند و این اصرار کماکان برقرار است هرکدام از این طرح ها نهایتا با مقاومت و اصرار کردم فلسطین ناکام خواهد شد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه در موضوع فلسطین هم شکافی بین دولتمردان آمریکایی ایجاد شده است، افزود: حتی در افتتاح آنچه به نام سفارت آمریکا در قدس بازگشایی شد، بجز داماد ترامپ و دختر وی هیچ کدام از مقامات دولت رسمی آمریکا حضور نداشتند.

وی یادآور شد : این موضوع در دولت آمریکا به عنوان یک موضوع شخصی تلقی می شود و مورد پذیرش تشکیلات دولتی و مجلس و سایر احزاب آمریکا حتی حزب جمهوری خواه نیست و اقدام ترامپ موجب شکاف بیشتر در آمریکا خواهد شد.

تحلیلگر مسائل جهان عرب تصریح کرد : هر گونه وعده ترامپ درباره فلسطین در عمق تشکیلات دولتی و نظام آمریکا هم مورد پذیرش نیست و در جامعه بین الملل هم مورد قبول قرار نگرفته است.

صباح زنگنه در پایان گفت : آمریکا به عنوان یک دولتی که می توانست بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها میانجی گر باشد از این موقعیت هم خارج شد و فلسطینی ها هم از این به بعد اقدامات دولت آمریکا را هرگز به رسمیت نخواهند شناخت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب به شما چه

    • بدون نام

      جریان کل دنیا در حال تمام شدن به نفع آمریکا و اسرائیل در حال شکل گرفتن میباشد و فلسطین هم به طرف این دو ابر قدرت تمایل دارد ما هنوز داریم نقش کاسه داغ تر از آش را بازی میکنیم گور بابای فلسطین وقتی مردم خودمان دارند از فقر و بیکاری رنج میبرند ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج