۷۲۷۱۶۲
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

ساعت کاری در ژاپن کاهش می‌یابد

ژاپن یکی از طولانی‌ترین ساعت‌های کاری هفتگی در جهان را دارد.

خبرگزاری ایسنا: ژاپن یکی از طولانی‌ترین ساعت‌های کاری هفتگی در جهان را دارد.

طبق آمارهای دولتی سال ۲۰۱۶، حدود یک چهارم شرکت‌های ژاپنی از کارکنان خود می‌خواهند بیش از ۸۰ ساعت در هفته کار کنند و معمولا بابت اضافه‌کاری‌های صورت گرفته نیز وجهی به کارکنان پرداخت نمی‌شود. نکته جالب اینجاست که بسیاری از کارکنان ژاپنی نیز تمایلی به استراحت ندارند و به گفته موسسه "اکسپدیا"، اکثر ژاپنی‌ها از مرخصی ۱۰ روزه با حقوق خود در سال استفاده نمی‌کنند و ۶۳ درصد کارکنان ژاپنی نیز اعلام کرده‌اند خود را برای استفاده از مرخصی با حقوق سرزنش می‌کنند.

ساعت کاری بالا به معنی بهره‌وری بالا نیست؛ طبق شاخص بهره وری گروه ۷، ژاپن کمترین میزان بهره‌وری در بین کشورهای عضو گروه ۷ را دارد. در این کشور اصطلاحی به نام " کاروشی" وجود دارد که به معنای مرگ به دلیل کار بیش از حد است و یکی از دلایل قانونی مرگ در ژاپن شناخته می‌شود. آخرین مورد ثبت شده کاروشی ژاپن در سال ۲۰۱۵ اتفاق افتاد. مرگ این زن باعث فشار افکار عمومی بر مساله ساعت کاری و شرکت " دنتسو"- جایی که آن زن در آن کار می‌کرد، شد- تا جایی که مدیرعامل آن را وادار به استعفا و تغییر قوانین شرکت کرد. اکنون این شرکت برای مجبور کردن کارکنان خود به ترک محیط کار، ساعت ۱۰ شب سیستم روشنایی و برق را قطع می‌کند.

هم دولت و هم شرکت‌های بزرگ ژاپنی اخیرا اعلام کرده‌اند تلاش‌های جدیدی برای کاهش ساعات کاری انجام داده‌اند. دولت ژاپن طرح کاهش ساعات کاری و اجبار به استفاده از حداقل پنج روز مرخصی با حقوق در سال را ابلاغ کرده است. همچنین تعطیلات عمومی سالانه این کشور به ۱۶ روز افزایش یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برق رو قطع میکنن که طرف بیخیال کار بشه!!.....چقدر شبیه مردم ما هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم ما بهترین مردم جهانن اما همیشه سوء مدیریت داشتیم

    • بدون نام

      وقتی خوندم یاد" ماجراهای باور نکردنی" تو برنامه طنز شکر آباد افتادم

    • بدون نام

      بابا اینا دیونه هستن یعنی اینا حتی مفهوم جیم زدن رو هم بلد نیستن، کار کردن بدون جیم اصلا حال نمیده

    • از تبار نادر افشارم

      ای مردم بخدایی علی قسم من یک تولید کننده م و فرد برتر استان سال هشتادو هشت و تا نودو پنج اواسطش پنجاه نیروی فعال کار داشتم نزدیک ده روز توانایی خرید مایحتاج اولیه زندگیم ندارم.یعنی کل نقدینگی من به صد هزار تومان نمیرسد با خانواده سه نفریم .بدبختی من اینکه در اوایل ریاست جناب دکتر روحانی که گفتن هرکس میخواد به دولت کمک کند یارانه نگیرد و من هم قیدشو زدم..
      من برای خودم اصلا ناراحت نیستم چون یک قرص نان و یک تنگ اب میسازم برای جامعه وومملکتی که ده سال شبانه روز ۱۸ ساعت کار کردم و عاقبت چنین شدیم ناراحت از بی کسی و سوء مدیریت..
      سازمان مالیاتی ۱۲۵میلیون تومان مالیات و سازمان صنعنت معدن تجارت بازگانی و غیره ۳۸۰میلیون حقوق دولتی از کارگاهم طلب دارند و هر روز توسط اینها من تحت تحقیبم .هیچوقت حقم نبود ..و هرگز هیچ کمی بمن و امثال م نشد
      و حرامم باد اگر به من بی پارتی و پر تلاش یک میلیون تسهیلات رسیده باشد.یا سوبسیدی دلم خیلی گرفته .آخه برای کشورم همیشه مایه خیر و برکت بودم و هرگز هیچ هزینه ی به جامعه م تحمیل نکردم در صورتی فقط از این سرزمین کارت ملی پایان خدمت و سجیلی دارم و هرگز خدماتی دریافت نکردم
      و اینست عدالت که برای ان خون دادیم و میخواستیم دنیا خوشبخت کنیم. و من به ان ایمان داشتم.

    • بدون نام

      اینادیگه از اونور بوم افتادن٬ حالانه مث ما ایرانیا تنبل ولی اینجور هم که اینا کارمیکنن با ربات فرقی ندارن

    • مهدی

      یاه خداه اینا دیگه کین؟

    • بدون نام

      بندخدافکرمیکنی خرج وبودجه ومنبع ۱۶ملیون افغانی بیگانه روازکجامیاردولت ازجیب ملت یکیش اینه و۱۰ملیون شغل اشغال بیکارکردن

    • بصیر

      ساعات کاری شان در دوایر دولتی 36 ساعت در هفته است. نه 80 ساعت ودوروز در هفته تعطیلات دارند. اما کارمندان ایران 44 ساعت در هفته با بهره وری کم وخسته تر از دیروز. درضمن تعطیلات انها در سال 113 روز است که با احتساب 16روز افزایش تعطیلات129 روز ولی ایران 78 روز در ضمن یمن اخرین کشوری که تعطیلات دو روز ه کارمندان را تصویب کرد پس با این وجود و کمی دقت وتحقیق بیشتر می توان گفت کارمندان ایران نه تنها تنبل نیستند بلکه نیروی زیادشان هدر می رود واین را بدانید بعضی از کشورهای پیشرفته در فکر تصویب سه روز تعطیلی در هفته وکاهش ساعات کار هستند وسریع این کار را انجام می دهند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج