۷۲۷۱۹۳
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

علت سفر وزیر خارجه ترکیه به آمریکا

وزیر خارجه ترکیه برای گفتگو با همتای آمریکایی خود در خصوص اختلافات دو کشور در مورد سوریه به واشنگتن سفر کرده است.

خبرگزاری مهر به نقل از حریت نوشت: «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه برای دیدار با همتای آمریکایی خود به واشنگتن سفر کرد. دو طرف قرار است در مورد اختلافات خود در شمال سوریه، حمایت آمریکا از شبه‌نظامیان کـُرد و آن‌چه «طرح منبج» عنوان شده، گفتگو کنند.

هدف از این سفر «پایان دادن به مذاکرات چند ماهه برای دست‌یابی به نقشه راهی‌ است که به توافق مشترک در زمینه منبج در سوریه منتهی شود؛ طرحی که در نهایت به خروج شبه‌نظامیان کـرد از منبج و تا حدودی کاهش تنش‌ها میان دو متحد ناتو، آمریکا و ترکیه، بینجامد».

دیدار میان چاوش‌اوغلو و پمپئو، نخستین دیدار دو وزیر از زمانی‌است که پمپئو از سازمان سیا به وزارت خارجه آمریکا منتقل شده است.

وزیر خارجه ترکیه، روز شنبه گفته بود ایالات متحده «همکاری با یک سازمان تروریستی در سوریه را برتری داده‌است. این یک اشتباه بزرگ بود، و ما تلاش می‌کنیم این وضعیت تغییر کند».

ترکیه، شبه‌نظامیان کـرد در شمال سوریه که از متحدان ائتلاف به رهبری آمریکا در نبردها علیه داعش هستند را شاخه‌ای از حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی قلمداد می‌کند. آمریکا، حزب کارگران کردستان، پ‌ک‌ک، را یک گروه تروریستی می‌داند، اما اتهام های ترکیه علیه یگان‌های مدافع خلق و شاخه سیاسی آن را رد کرده و آن‌ها را تروریستی نمی‌داند.

مایک پمپئو پیشتر ابراز امیدواری کرده بود که دو طرف از هر گونه رویارویی احتمالی دوری خواهند کرد. پمپئو در جریان نشستی در کنگره ایالات متحده تاکید کرده بود یکی از اهداف اصلی از دیدارهای روز دوشنبه موضوعات مربوط به شمال سوریه است.

مولود چاوش‌ اوغلو روز شنبه گفته بود: هیچ‌کس نمی‌خواهد متحدی مانند ترکیه را از دست بدهد و اگر کسی بخواهد چنین کند، به خودش آسیب زده و نه ما. ما گزینه‌ها و جایگزین‌های دیگری نیز داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روسیه جایگزین مناسبی نیست اشتباه میکنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج