۷۲۷۲۰۸
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

شرایط استخدام در آموزش و پرورش تغییر می‌کند؟

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش گفت: اجرای آیین‌نامه سلامت روانی معلمان، شرایط استخدام در آموزش و پرورش را استاندارد می‌کند.

ایلنا نوشت: رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش گفت: اجرای آیین‌نامه سلامت روانی معلمان، شرایط استخدام در آموزش و پرورش را استاندارد می‌کند.

اسفندیار چهاربند درباره آیین‌نامه سلامت روان معلمان گفت: در حال حاضر تدوین این آیین‌نامه در مراحل مقدماتی است و باید مراحل نهایی، تصویب و ساز و کارهای اجرایی‌ آن طی شود.

او گفت: فعلا می‌توانیم از این آیین‌نامه در مرحله مصاحبه و معاینه ورودی‌ها استفاده کنیم که البته در حال حاضر در حوزه جذب، معاینات به صورت جسمی، روحی و روانی انجام می‌شود، ولی این آیین‌نامه نسخه کامل‌تر و پیشرفته‌تری است که می‌تواند؛ ضمانت‌های لازم برای آمادگی حرفه‌ای افرادی که جذب می شوند را بدهد.

چهاربند در پاسخ به این سوال که در آیین نامه سلامت روانی معلمان، روابط معلم و دانش‌آموز چطور تعریف خواهد شد؟ گفت: در آیین‌نامه اجرایی که الان در مدارس در حال اجرا است؛ روابط بین معلم و دانش آموز، حقوق و تکالیف طرفین به خوبی روشن شده است. تحقق این تکالیف نیازمند شرایط روحی، جسمی و حرفه‌ای لازم است. این آیین نامه کمک می‌کند تا شرایط تحقق آیین نامه اجرایی موجود، تکالیف، حقوق دانش آموز و معلم بیشتر از قبل فراهم شود. همچنین ضمانت‌های لازم را می‌دهد تا حقوق طرفین رعایت شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که با اجرایی شدن این آیین‌نامه آیا شرایط استخدام سخت‌تر می‌شود؟ توضیح داد: سخت‌تر نه، اما استاندارد می‌شود. وقتی ما از استانداردسازی حرف می‌زنیم به این معناست؛ معیارهای لازم برای انجام وظایف حرفه‌ای افراد تضمین شود. هرچه استانداردها کامل‌تر شود تحقق آن تکالیف و وظایف بیشتر عملی خواهد شد و آسیب‌ها کمتر می‌شود.

او در خصوص افرادی که قرار است این آیین نامه را تدوین کنند، گفت: تیم‌هایی متشکل از افراد متخصص در حوزه‌های مختلف این کار را می‌کنند. در واقع کسانی که در حوزه روانشناسی و یادگیری متخصص هستند و از ارتباط با حقوق معلم و تکالیف معلم در قبال دانش‌آموز علم دارند و مسلط هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اموزش

      بله حالا تازه بفکر سلامت روانی معلمها افتادید
      یادتون رفته تا 15 سال پیش معلمها با چوب و شلنگ میفتادند جانه بچهای مردم
      یادتون رفته معلمها اونچه کتک بلد بودند روی دانش اموزهای بدبخت پیاد میکردند الانم کار بجای رسیده که پشت سرم داره به بچهای مردم تجاوز میشه
      بله اینکار رو باید 30 سال پیش انجام میدادید تا الان
      70 درصد مردم امار روانی نباشند اینک معلمهای متجاوز حاصل دست رنج معلمهای دیروزند اون کتک کاریها

    • بدون نام

      مردها را خنثی کنیدیا حداقل به غیر از تابستان بقیه فصول امپول مخصوص بزنیدکه ارام باشند.

    • بدون نام

      متاسفم واسه این مدیران ک تا مشکل پیش نیاد از مغز نداشتشون استفاده نمی کنن

    • سلام

      توروخدا حرف از استخدام آموزش وپرورش نکنید که ی روزی بعضیامون مث گداهای خیابونی میشینیم گوشه کناره ها اینقد تو شکم سوریه ،عراق،فلسطین،یمن،افغانستان ریختید که پاک ملت خودتون روفراموش کردید جوونای خودمون خوباشون که فراری میشن بداشونم که یا معتادن یااگه پولدارن میرن واقعا باید تاسف خورد ....

      پاسخ ها

      • shohrehandy

        حرف دلمو زدی

    • بدون نام

      دوباره اتفاقی افتاد و ملغمه کاری شروع شد.

    • عنقا

      اگر تجاوز نشده بود شمابهانه داشتینبرای معلمان اینا تجمع میکردن شما نیازشان برطرف میکردین حالا استانداردم فهمیدیم که فکرکنم طرف کارش تمام بشه بعدا حق التدریسی دربیاد استخدام بشه متاسفم تکلیف این بندگان خدا چیست سختر نمیشود استاندارد میشود عجب

    • بدون نام

      امام علی فرمایند ..الناس علی دین ملوکهم. والسلام.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج