جاباما
۷۲۷۲۳۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

آماده‌باش ارتش اسرائیل در سالروز جنگ ۱۹۶۷

بیم صهیونیست‌ها از تشدید اعتراض‌های فلسطینی در آستانه شکست عرب‌ها در جنگ با رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ معروف به «یوم النکسه» ، ارتش این رژیم را به حالت آماده‌باش درآورد.

خبرگزاری فارس: ارتش رژیم صهیونیستی برای مقابله با تظاهرات فلسطینی‌ها در فردا سه‌شنبه برابر با «یوم‌النکسة» (روز شکست) حالت آماده‌باش اعلام کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «فلسطین‌الیوم»، ارتش رژیم صهیونیستی حضور نیروهایش در مرز با نوار غزه و کرانه باختری را تقویت کرده است. قرار است امروز ارتش و پلیس این رژیم جلسه‌ای برای برآوردن وضعیت و سرکوب تظاهرات فلسطینی‌ها برگزار کنند.

کمیته مسئول در برگزاری راهپیمایی‌های بازگشت، ساکنان نوار غزه را به برگزاری تظاهرات گسترده در فردا مانند «یوم‌النکبه» (روز مصیبت) فراخوانده است. در تظاهرات سالروز اشغال فلسطین یا یوم‌النکبه که با انتقال سفارت آمریکا به قدس همراه شد بیش از ۶۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و صدها نفر دیگر زخمی شدند.

یوم النکسه؛ سالروز شکست عرب‌ها در جنگ با رژیم صهیونیستی است؛ جنگ شش روزه ۱۹۶۷ که از ۵ ژوئن تا ۱۰ ژوئن ۱۹۶۷ (۱۳۴۶ ش) میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی مصر، سوریه، اردن و عراق روی داد. این جنگ منجر به کشته شدن ۱۵ تا ۲۵ هزار عرب شد و در نهایت تل‌آویو « قدس، نوار غزه، کرانه باختری رود اردن، بلندی‌های جولان و صحرای سینا» را اشغال کرد.

در تاریخ ۱۱ ژوئن قرارداد آتش‌بسی به پیشنهاد اعراب با رژیم صهیونیستی به امضاء رسید که به این ترتیب با شکست اعراب مساحت سرزمین‌های اشغالی تحت تصرف رژیم صهیونیستی ۳ برابر شد و در حدود یک میلیون عرب که در مناطق اشغال‌شده زندگی می‌کردند به کنترل مستقیم این رژیم درآمدند.

رژیم صهیونیستی بعد از پایان قرارداد آتش‌بس به کسانی که سرزمین‌های اشغالی را ترک و وارد کشورهای همسایه شده بودند اجازه بازگشت نداد و به این ترتیب موجی از آوارگان فلسطینی در کشورهای مصر، سوریه، اردن و لبنان پدید آمد.

از آنجا که هیچ یک از کشورهای میزبان علاقه‌ای به پذیرایی از میهمانان ناخوانده خود نداشتند با تشکیل اردوگاه‌های پناهندگی در بیابانهای خود، زندگی به دور از تمام امکانات اوّلیه را برایشان رقم زدند.

مصر بعد از پیروزی در جنگ اکتبر در برابر رژیم صهیونیستی توافق‌ صلح «کمپ دیوید» را با تل‌آویو امضا کرد و صحرای سینا را باز پس گرفت و تل آویو ملزم به بازگشت به مرزهای ژوئن سال ۱۹۶۷ شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج