جاباما
۷۲۷۵۰۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

وزیر آموزش و پرورش اردن، مامور تشکیل دولت شد

در پی استعفای هانی الملقی، نخست وزیر اردن به دلیل ادامه اعتراضات مردمی در این کشور، پادشاه اردن، وزیر آموزش و پرورش را مامور تشکیل دولت کرد.

خبرگزاری ایسنا: در پی استعفای هانی الملقی، نخست وزیر اردن به دلیل ادامه اعتراضات مردمی در این کشور، پادشاه اردن، وزیر آموزش و پرورش را مامور تشکیل دولت کرد.

عبدالله دوم، پادشاه اردن عمر الرزاز، وزیر آموزش و پرورش در دولت قبلی را مامور تشکیل دولت جدید کرد. این اقدام چند روز پس از ناآرامی‌ها در اردن در اعتراض به قانون جدید بودجه‌ها صورت گرفت.

در همین حال، عبدالله دوم در دیدار خود در کاخ الحسینیه با تعدادی از مدیران رسانه‌های رسمی و سردبیران روزنامه‌های اردنی اعلام کرد: اوضاع منطقه و قطع گاز از سوی مصر و بسته شدن مرزها در مقابل بازارهای اصلی اردن علت نابسامان شدن اوضاع اقتصادی این کشور بوده است.

وی گفت: قطع گاز از سوی مصر بیش از چهار میلیارد دینار برای اردن هزینه به بار آورده است.

عبدالله دوم خاطرنشان کرد: اردن با شرایط اقتصادی و منطقه‌ای پیش بینی نشده‌ای مواجه شده و هیچ طرحی که بتواند به سرعت و به صورت کارآمد با این چالش مواجهه کند، وجود ندارد.

وی گفت: اردن در حال حاضر در مقابل یک دو راهی قرار دارد؛ یا باید از بحران خارج شده و زندگی کریمانه‌ای برای مردم فراهم کرد یا اینکه وارد یک مسیر نامعلوم شویم.

پادشاه اردن افزود: باید اذعان کنیم که کوتاهی از سوی برخی از مسوولان در اتخاذ تصمیمات صورت گرفته است و با این کوتاهی نیز برخورد شد و مسئولان آن برکنار شدند.

پیشتر هانی الملقی در نشست با عبدالله دوم استعفای خود را ارائه داد. خبرگزاری رویترز نیز از منابع نقل کرد که عبدالله دوم الملقی را به قصر خود در الحسینیه فراخواند. منابع پیش بینی کرده بودند که عبدالله دوم از الملقی در راستای آرام کردن اعتراضات نسبت به سیاست‌های اقتصادی خواسته است تا استعفا دهد.

حدود ۴۰ شهر و روستا در اردن طی چند روز گذشته صحنه تظاهرات‌ها و اعتراض‌هایی در مخالفت با قانون مالیات بر درآمد بودند.
از سوی دیگر، مسئولان امنیتی از بازداشت ۶۰ تن در حین اعتراضات به دلیل انجام اقدامات خشونت آمیز خبر دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج