۷۲۷۶۳۲
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

خط خورده‌های لحظه‌ آخری ایران در جام جهانی

حضور در جام‌جهانی برای هر بازیکنی بزرگترین افتخار محسوب می‌شود.در هر دوره بازیکنانی بودند که تا آخرین لحظه در کنار تیم بوده‌اند ولی نتوانستند در لیست نهایی جام‌جهانی قرار بگیرند.

وبسایت نود: حضور در جام‌جهانی برای هر بازیکنی بزرگترین افتخار محسوب می‌شود.در هر دوره بازیکنانی بودند که تا آخرین لحظه در کنار تیم بوده‌اند ولی نتوانستند در لیست نهایی جام‌جهانی قرار بگیرند.

علی قلی‌زاده بازیکن جوان و آینده‌دار تیم ملی آخرین خط خورده ایران در جام جهانی بود. او تنها بازیکن تاریخ ایران در جام جهانی نیست که در روزهای نزدیک به جام جهانی فرصت حضور در این مسابقات را از دست داد و در دوره‌های پیشین نیز این اتفاق افتاده است.

۱۹۷۸- محمد پنجعلی

محمد پنجعلی در جام جهانی ۱۹۷۸ تنها ۲۳ سال سن داشت در آن مقطع در تیم ملی مدافعین باتجربه‌ای نظیر عبداللهی و گازرانی حضور داشتند و به همین خاطر حشمت مهاجرانی ترجیح داد تا از این مدافع جوان چشم‌پوشی کند و فرصت را به باتجربه‌ترها داد.پنجعلی همراه با تیم ملی در آرژانتین حضور داشت ولی دیگر فرصت حضور در جام‌جهانی را پیدا نکرد.

۱۹۹۸-فرهاد مجیدی و فرشاد فلاحت‌زاده

فرهاد مجیدی و فرشاد فلاحت‌زاده نیز آخرین خط‌خورده‌های تیم ملی از جام جهانی ۱۹۹۸ بودند.فرهاد مجیدی در آن مقطع به تازگی در فوتبال ایران چهره شده بود و فرشاد فلاحت‌زاده نیز در سالهای منتهی به جام جهانی در اکثر اردوهای تیم ملی حضور داشت. این دو بازیکن با توجه به نظر کادرفنی وقت ازتیم ملی کنار گذاشته شدند و دیگر فرصت بازی در جام جهانی را پیدا نکردند. مجیدی و فلاحت‌زاده برخلاف سایر جامانده‌‌های دقیقه نودی کنار تیم ملی در جام جهانی نماندند و به ایران بازگشتند.

۲۰۰۶-ستار زارع

ستار زارع مدافع چپ تیم ملی تحت هدایت برانکو بود ولی این بازیکن به فاصله ۴۸ ساعت قبل از شروع مسابقات دچار مصدومیت شد و از تیم ملی کنار رفت و محرم نویدکیا جانشین او شد.

۲۰۱۴ - محمد رضا خانزاده

در جام‌جهانی ۲۰۱۴ باز هم دفاع چپ ایران دچار مصدومیت بد موقع شد.هاشم بیک‌زاده در آستانه جام‌جهانی با مصدومیت جدی مواجه شد و محمدرضا خانزاده فرصت حضور در اردوی تیم ملی را پیدا کرد تا در صورت آماده نشدن بیک‌زاده جانشین او شود.بیک‌زاده به هر صورت به جام جهانی رسید هرچند که فرصت بازی پیدا نکرد و محمدرضا خانزاده که همراه تیم در برزیل حضور داشت از جمع ملی‌پوشان کنار گذاشته شد.

با حضور خانزاده در فهرست ۲۳ نفره در جام‌جهانی ۲۰۱۸ از جمع خط خورده‌های دقیقه نودی تنها بازیکنی است که فرصت حضور در ادوار بعدی جام‌جهانی را پیدا کرده است.

۲۰۱۸-علی قلی زاده

داستان قلی زاده تقریبا مشابه خانزاده در دوره قبلی جام جهانی است. اشکان دژاگه به دلیل آسیب‌دیدگی حضورش در جام جهانی در هاله‌ای از ابهام بود. به همین خاطر تیم ملی با یک بازیکن بیشتر به اردو رفت. با توجه به رفع مصدومیت دژاگه باید یک بازیکن از فهرست تیم ملی خط می‌خورد که این بار نوبت علی قلی‌زاده بود تا خط‌‌خورده دقیقه نودی تیم ملی باشد.

علی قلی‌زاده به همراه تیم ملی در روسیه حاضر خواهد بود و در صورت مصدومیت یکی از بازیکنان تا قبل از آغاز بازیها جانشین وی خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجید

      حق خانزاده نبود بره جام جهانی

    • علی

      آخرین بازیکن خط خورده تیم ملی جام ۹۸ عبدالله ویسی بود که پای پلکان هواپیما خط خورد، و کلی هم مقابل دوربین خبرنگاران گریه کرد و گفت چون شهرستانی و بی کس بود در آخرین لحظه خط خورده.... هی روزگار!!
      یاد جام جهانی ۹۸ بخیر.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج