جاباما
۷۲۷۷۹۱
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

لو رفتن سوالات آزمون سمپاد تکذیب شد

امسال آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی بایکدیگر ادغام و در روز جمعه ۱۱ خرداد برگزار شد که البته بدون حاشیه هم نبود.

خبرگزاری ایسنا:‌ امسال آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی بایکدیگر ادغام و در روز جمعه ۱۱ خرداد برگزار شد که البته بدون حاشیه هم نبود.

ساعاتی پس از برگزاری آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی، اخبار و تصاویری در برخی کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی مدعی شدند که سوالات آزمون ورودی، شب قبل در اختیار برخی‌ها بوده است.

در کنار این ادعا که نیازمند بررسی بیشتر است، از سوی دیگر برخی دانش آموزان به سختی بیش از حد سوالات آزمون اعتراض داشتند؛ بویژه دانش آموزانی که خود را برای ورود به مدارس نمونه دولتی آماده کرده بودند گلایه می‌کردند که سوالات آزمون مشکلتر از حتی آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان در سال‌های قبل بوده چه برسد به آزمون‌های نمونه دولتی.

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آنچه درباره لو رفتن سوالات آزمون سمپاد مطرح شده صحت ندارد و کذب است، افزود: مسوولیت امنیت امتحانات با مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش است. با این حال فارغ از غوغا در فضای مجازی، تا کنون گزارش موثقی مبنی بر لو رفتن سوالات امتحانی به دست ما نرسیده است و این موضوع صحت ندارد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه با توجه به ادغام دو آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان، سطح سوالات بویژه برای داوطلبان ورود به مدارس نمونه دولتی بسیار بالا بود و اعتراضاتی در پی داشت، گفت: هر ساله روال اینگونه بوده که سطح سوالات مدارس تیزهوشان بالاتر از آزمون مدارس نمونه دولتی باشد.

عمادی ادامه داد: امسال این دو آزمون با یکدیگر ادغام شدند، اما سختی سوالات در حد آزمون تیزهوشان بود. البته بنا بر این است که گروهی از دانش آموزان که بالاترین نمره را کسب می‌کنند وارد مدارس تیزهوشان شوند و معاونت متوسطه نیز از میان رتبه‌های پایینتر بعدی، گزینش و انتخاب خود را برای مدارس نمونه دولتی داشته باشد. بنابرابن جای نگرانی وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      یعنی درسته

    • احمد

      سولات لو نرفت بلکه برخی اموزشگاه با بچه ها ریون تمرین کردند و باعث شد بچه هایی که قبلا با ریون اشنا نبودن علیرغم مستعد بودن نتونن جواب بدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج