۷۲۷۸۱۷
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

تلاش بولتون برای به هم زدن دیدار ترامپ و کیم

منابع مطلع به رسانه‌های آمریکایی گفته‌اند که وزارت خارجه این کشور معتقد است که بولتون برای به هم زدن دیدار ترامپ و کیم تلاش می‌کند.

خبرگزاری فارس: مقام‌های دولت آمریکا روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید را به تلاش برای بر هم زدن مذاکرات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی متهم کردند.

شبکه «سی. ان. ان» به نقل از چند منبع مطلع نوشته است که مقام‌های وزارت خارجه معتقدند که اظهارات بولتون درباره «مدل لیبی» عمدا و با هدف از دور خارج کردن مذاکرات مطرح شده است.

به گفته این منابع، بولتون معتقد است که مذاکرات ترامپ و کیم نمی‌تواند به نتایجی که در راستای منافع آمریکاست منجر شود. او به همین دلیل برای به هم زدن این مذاکرات تلاش می‌کند.

بولتون که سابقه‌ای طولانی در اتخاذ مواضع جنگ‌طلبانه دارد و پیش از حضور در دولت ترامپ به صراحت گفته بود معتقد است گزینه نظامی تنها راه مقابله با پیونگ‌یانگ است، ماه گذشته در حالی که آمریکا و کره شمالی در حال برنامه‌ریزی دیدار سران دو کشور بودند، گفت واشنگتن به دنبال پیاده‌سازی «مدل لیبی» برای کره شمالی است.

لیبی در سال ۲۰۰۳ در واکنش به تهدید و فشار آمریکا، تمام برنامه هسته‌ای خود را متوقف و تجهیزات مربوط به این تأسیسات را از کشور خارج کرد. «معمر قذافی» رئیس وقت لیبی، بعدا از این کار ابراز پشیمانی کرد و آن را یکی از بزرگترین اشتباهاتش خواند. او در سال ۲۰۱۱ در حمله ائتلاف کشورهای غربی سرنگون شد و سپس به قتل رسید.

تشبیه کردن کره شمالی به لیبی، موجب شد تا مقام‌های پیونگ‌یانگ واکنش نشان داده و تأکید کنند که اجازه نخواهند داد به سرنوشتی مشابه قذافی دچار شوند. پیامد این تنش لفظی، دیدار ترامپ و کیم لغو شد، هرچند چند روز بعد با رایزنی طرفین، بار دیگر قرار شد این نشست در موعد قبلی در سنگاپور برگزار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سرباز ۴۰۲سومار

      قیافه اش عین آدم نیست فکر کنم خود شیطان هست ولی در لباس آدمیزاد

    • b

      برام سواله که چرا خوبان در دنیا جایگاهشون پایین تر از چنین حیوون هایی هست که فقط به خون ملت های بیگناه تشنه ان و چرا اسرائیل از بلاهایی آسمانی بی نصیب و کشورهای فقیر گرفتار زلزله و سیل و طوفان و....؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج