۷۲۷۸۳۶
۱۵ نظر
۵۰۰۶
۱۵ نظر
۵۰۰۶
پ

شریعتمداری: اروپا می‌خواهد سر ما کلاه بگذارد!

به گفته حسین شریعتمداری،‌ آمریکا کلاه گشاد برجام را سر ایران گذاشت و حالا اروپا همان کلاه را به دست خودمان داده و می‌گوید خودتان این کلاه را سرتان بگذارید.

خبرگزاری تسنیم: حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به لزوم عدم اعتماد به کشورهای اروپایی که یکی از محورهای اصلی سخنان رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام خمینی (ره) بود، گفت: رفتار اخیر سران کشورهای غربی‌ها نشان داد که ‌آنها اهل دادن تضمین به ایران نیستند.

وی افزود: خانم موگرینی در روزهای اخیر به صراحت اعلام کرد که اروپا هیچ‌گاه به خاطر ایران در مقابل آمریکا نمی‌ایستد. این حرفی است که رهبران فرانسه و آلمان نیز بازگو کرده اند. بنابراین به هیچ عنوان نمی‌توان به کشورهای اروپایی در چارچوب برجام اعتماد کرد.

به گفته شریعتمداری،‌ اینکه آمریکا حاضر شد به آن راحتی از برجام خارج شود به دلیل اطمینانی بود که از کشورهای اروپایی گرفته بود و اروپایی‌ها به آمریکا اطمینان داده‌ بودند که پس از خروج این کشور از برجام،‌ تمامی خواسته‌های آمریکا را به نحوی دیگر از ایران طلب خواهند کرد.

**کشورهای اروپایی، خواسته‌های دولت آمریکا را با ادبیاتی دیگر تکرار می‌کنند

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: دولت جدید آمریکا از ابتدا حرفش این بود که علاوه بر محدودیت‌هایی که در بحث هسته‌ای به واسطه برجام به ایران تحمیل شده، ایران باید مسائل موشکی و منطقه را نیز به برجام اضافه کند که اروپایی‌ها نیز این خواسته را با ادبیات دیگر بازگو می‌کنند. بنابراین دلیلی ندارد که ما هم تحریم‌های ظالمانه را تحمل کنیم و هم فعالیت‌های هسته‌‌ای‌مان را به حالت تعلیق نگه داریم.

وی گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان به صراحت گفتند که این خواب آشفته کشورهای غربی که هم تحریم‌ها باقی بماند و هم فعالیت‌های هسته‌ای ایران تعلیق باشد،‌ تعبیر نمی‌شود یک واقعیت بیرونی دارد و به این معنی است که قرار بر این بود که نتیجه مذاکرات برای ایران به برداشته شدن تحریم‌ها منجر شود و اگر قرار باشد که تحریم‌ها باقی بماند دیگر دلیل ندارد که فعالیت هسته‌ای ما محدود بماند.

شریعتمداری با بیان اینکه ما شاهد این واقعیت هستیم که مذاکرات ایران با کشورهای اروپایی در سال ۸۲ در حال تکرار شدن است، یاد‌آور شد: در آن مذاکرات نیز وقتی اروپایی‌ها اطمینان پیدا کردند که فعالیت هسته‌ای ایران به حالت تعلیق در‌‌آمده، خواسته‌های خود را افزایش دادند و از ایران درخواست کردند که فعالیت‌ هسته‌ای خود را به طور کلی متوقف کند.

** اروپا می‌خواهد کلاه گشاد برجام را با دست خودمان بر سرمان بگذارد

به گفته این کارشناس سیاسی، تنها راه مقابله با اروپایی‌ها ایستادگی در برابر خواسته‌های نامشروع آنهاست. در واقع ما باید تمام تلاش خود را به کار بندیم تا ضربه پیش دستانه‌‌ای به طرف‌های غربی وارد کنیم تا آنها مجبور شوند که از خواسته‌های غیر متعارف خود عقب نشینی کنند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به اظهارات رئیس سازمان انرژی اتمی که از عملیاتی شدن اقدامات لازم برای دستیابی به ۱۹۰ هزار سو خبر داده است، گفت: باید از این سوال را از ایشان پرسید که چرا پس از خروج آمریکا از برجام اقدامی از سوی دولت و سازمان انرژی اتمی صورت نگرفت. مسئولان دستگاه دیپلماسی کشورمان در زمان مذاکرات هسته‌ای می‌گفتند که قطعنامه ۲۲۳۱ تضمین برجام است و با خروج آمریکا از برجام این قطعنامه نقض شده ولی متاسفانه دولت به این نقض عهد آشکار واکنش درخوری نشان نداد.

شریعتمداری تاکید کرد: آمریکا کلاه گشاد برجام را سر ایران گذاشت و حالا اروپا همان کلاه را به دست خودمان داده و می‌گوید خودتان این کلاه را سرتان بگذارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بلی.انرژی خورشیدی از لحاظ فنی و محیط زیست از اتمی بهتره. در ضمن من نمی دونم کل دنیا چرا با ما دشمنه ، یه روز امریکا بعد اروپا ....حتما ما یه مشکلی داریم.

    • محسن محسنی

      به به...
      سلام عزیزم...
      تو کجا بودی تا حالا...

    • بدون نام

      روزنامه کمه اینجا هم چاپ میکنید

    • ای خدا

      باز هم شریعت مدادی شروع کرد ميشه لطفاً ساکت باشید

    • مهدی

      وقتی بانک مرکزی و سیف سر ما کلاه میگذارند از امریکا و اروپا چه توقعی میره ...

    • محمود

      آقای شریعتمداری سابقه نشان ميدهد تحلیلهایت اشتباه است. جنابعالي معتقد بودی که آمریکا از برجام خارج نمی شود. حالا یک نظر دیگر میدهید. راحتمون بزار .

    • بدون نام

      محض رضای خدا این شریعتمداری نمی تواند ساکت بشود و نخود هر آشی نشود

    • بدون نام

      چراهرچه می نویسم راسانسورمی کنی بیشترمواقع تصمیم میگیرم دیگرتوسایت شمانیام

    • بدون نام

      یک پسر بچه 12 ساله می داند که اصل برجام توافقی دو طرفه بین ایران و امریکا بود... چون روابط دیپلماتیک نداشتند... ایران و اروپا این مشکل را نداشتند که بنشینند و با هم گفتگو کنند.... حالا که امریکا با وارد کردن خسارتهای چند میلیارد دلاری به ایران جا خالی کرده چه ضرورتی دارد که این خسارت ادامه دار باشد.

      اروپا بدون اجازه امریکا آب نمی خورد .

    • ثنا

      بنازم اقای شریعتمداری رو. ای کاش تمام ساده لوحان سیاسی و عوام هم میفهمیدند که با سازش در مقابل دشمن زیاده خواه و مکار، ایران به ویرانه ی محل تاخت انان تبدیل خواهد شد.

    • اشکان

      مشکل اینجاست که آقای شریعتمداری اصلا درک درستی از وضعیت معیشت مردم نداره , همین

    • بدون نام

      آقای شریعتمداری مردم از تو و کلاه تو و اظهار نظرهای نسنجیده ی تو بیشتر می ترسند تا از کلاه اروپائیها

    • بدون نام

      آقای شریعتمداری مردم از تو و کلاه تو و اظهار نظرهای نسنجیده ی تو بیشتر می ترسند تا از کلاه اروپائیها

    • بدون نام

      حاج حسین آقا شما که در راس روزنامه کیهان هستید ادم های منصف وقتی روزنامه کیهان را می خوانند احساس می کنند که روزنامه دشمنان کشور را می خوانند مش حسین آقا

    • علی

      سلام، بازم منم همون مزاحم همیشگی،، خدایی دوست عزیز نظر منو چرا سانسور کردی؟ اصلا حرف خاصی توش نبود که...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج