جاباما
۷۲۷۹۵۰
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

اصولگرایان در رویای بهارستان و پاستور

باز سودای فتح بهارستان و پاستور را در سر می‌پرورانند و در این میان جامعه روحانیت مبارز برای بازیابی نقش پدری‌ خود چترش را برای اصولگرایان باز کرده است.

خبرآنلاین: باز سودای فتح بهارستان و پاستور را در سر می‌پرورانند و در این میان جامعه روحانیت مبارز برای بازیابی نقش پدری‌ خود چترش را برای اصولگرایان باز کرده است.

روحی تازه به کالبدشان دمیده شده و گویا برای فراموش کردن روزهای تلخ شکست نیاز به یک روزنه امید داشتند و حالا مشکلات دولت بر سر برجام و مسائل اقتصادی کشور حکم همان روزنه را پیدا کرده است. صحبت بر سر اصولگرایان است که چند سالی است کامشان در انتخابات ها تلخ شده و این روزها به هر دری می زنند تا بتوانند ناکامی های قبل را جبران کنند.

وحدتی که میسر نمی شود

هر بار که صدای انتخابات به گوش می رسد عزم جناح راست هم برای وحدت و ائتلاف راسخ تر از همیشه می شود اما این عزم هیچگاه ردای عمل به تن نمی کند و هربار نتیجه نشست ها به جای اینکه به وحدت تبدیل شود به انشقاق ختم می شود. حالا که اصولگرایان دلخوری های امروز مردم را به معنای پیروزی خود تفسیر کرده اند بار دیگر برای رسیدن به وحدت و البته فتح کرسی های مجلس یازدهم خیز برداشته اند. امروز فقط ندای وحدت از درون اردوگاه راست به گوش می رسد. این درحالی است که هنوز صدای تفرقه در این جناح خاموش نشده است.

هرچند جامعه روحانیت مبارز و جبهه مردمی نیروهای انقلاب مهمترین قدم ها را برای اصلاح ساختار برداشته اند اما این موضوع هنوز نتوانسته است احزابی مانند جبهه پایداری یا جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی را همراه کند. حتی حزب موتلفه اسلامی که از احزاب ریشه دار اصولگرایی است هنوز نقدهای جدی به این جریان دارد و تلاش می کند حساب خود را سوا کند.

فراخوان جامعه روحانیت مبارز

در شرایطی که هیچ چتری هنوز نتوانسته است اصولگرایان سایه خود بگیرد جامعه روحانیت مبارز تلاش می کند همچنان بعد از مهدوی کنی نقش پدری خود را حفظ کند و از همین رو هر از چندگاهی فراخوانی از سوی این تشکل برای به وحدت رسیدن اصولگرایان بلند می شود. در این راستاحجت الاسلام احمد سالک نیز به عملکرد دولت و مجلس اشاره می کند و تائید می کند که عملکرد آنها می تواند در انتخابات آینده موثر باشد. او به ایلنا گفته است:شرایط انتخابات برای مجلس و ریاست جمهوری به نوع عملکرد خودشان بستگی دارد.

وی تصریح کرد: مجلس در راستای انجام وظایف و ماموریت‌های قانونی خود، قانون‌گذاری و ارتباطات مردمی وظیفه دارد. با بررسی تعداد سوال‌هایی که از وزرا پرسیده است و به میزان تحقیق و تفحصی که انجام داده است نشان می‌دهد که آیا دستگاه‌های دولتی و اجرایی قانون‌گریزی داشته یا نداشته‌اند باید بررسی کرد که چه تعداد قوانینی که کشور به آن نیاز داشته است در مجلس به تصویب رسیده و در حوزه ارتباط با مردم هم باید دید که در نطق‌ها چقدر به این مهم توجه شده است. این‌ها همگی عملکرد مجلس شورای اسلامی را نشان می‌دهد که در انتخابات بعدی موثر است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: رئیس‌جمهور و دولت هم وظیفه اجرای این قوانین را بر عهده دارند. اعتراضاتی که از سوی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان و اقلیت‌ها و سایر اقشار نسبت به دولت بیان می‌شود، خود یک ارزیابی نسبت به عملکرد دولت است.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در مسیر خود موانعی دارند، خاطرنشان کرد: برخی از این موانع درون تشکیلاتی است به گونه‌ای که نوع تفکرات جریان‌های سیاسی در داخل آن تشکیلات اثر دارد و گاها انتقادات به جریان‌های سیاسی به جای اینکه منطقی باشد و باعث رشد شود به نوعی تخریب‌گری می‌انجامد و فضای مجازی و استفاده از ابزارهای مرتبط با آن به نوعی رویکرد دشمنان است.

سالک اظهار کرد: آن همسویی که در جریان اصولگرایی باید باشد یک معیار است که آیا در عرصه سیاسی کشور حضور فعال دارند یا ندارند و اصول‌گرایان در شرایطی هستند که باید به سمت یک انسجام درون تشکیلاتی پیش بروند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اين رويا نيست اگه به چشم رويا بهش نگاه نميشد الان ايران بعد چهل سال جز كشورهاي جهان اول بود مسوليت يه زحمته بزرگه كه بايد ازش فرار كرد نه اينكه سي سال چسبيد بهش

    • ناشناس آشنا

      مطمئن باشید اصولگرایان کار خود را میکنند

    • بدون نام

      باشه همه تون به همین خیال باشین!!!!!!

    • بدون نام

      بله بازمی خوان بااون بی کفایتیشون کشورصدسال دیگه بندازن عقب چرااینا انقدررودارندسنگ پای قزوین هم بود شرمش می شدواقعأاصولگرهانابودگرهستند همیشه ضعف دارند توسیاست ضعف بزرگی هم دارند چون همیشه دنبال جنگ وبدبختی کشورومردم هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما بی کفایتها که آبادش کردید با دلار ۱۰ هزارتومانی . خجالت بکشید غیر دروغ و بدبختی دولت بی تدبیر و ناامیدتون چی داشت برا ایران ؟
        برجامتون هم که گند زدید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج