جاباما
۷۲۸۰۲۹
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

چمدان جواهرات؛ هدیه سعودی‌ها به مشاور اوباما

یکی از مشاوران امنیت ملی و سخنرانی نویس اوباما در کتاب خاطرات خود نوشته است: هیات آمریکایی در سفر سال ۲۰۰۹ خود به عربستان چمدان‌های پر از جواهرات هدیه گرفتند.

خبرگزاری ایسنا: یکی از مشاوران امنیت ملی و سخنرانی نویس اوباما در کتاب خاطرات خود نوشته است: هیات آمریکایی در سفر سال ۲۰۰۹ خود به عربستان چمدان‌های پر از جواهرات هدیه گرفتند.

به نوشته روزنامه گاردین، بن رودز، سخنرانی نویس و از معاونان مشاور امنیت ملی باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در کتاب خاطرات خود نوشته است: دولت سعودی به مشاوران کاخ سفید چمدان‌هایی پر از جواهر به ارزش صدها هزار دلار داد.

بن رودز در کتاب خود با عنوان "جهان آنگونه که هست" آورده است: پس از نشستن هواپیما در عربستان در ژوئن ۲۰۰۹ ما را با خودروهای مخصوص زمین‌های گلف به واحدهای مسکونی خاصی در وسط یک بیابان بردند مجتمعی متعلق به پادشاه. زمانی که در واحد خودم را باز کردم یک چمدان بزرگ دیدم که داخلش پر از جواهر بود.

وی می‌نویسد: از آنجا که سخنرانی قاهره را می‌نوشتم ابتدا فکر کردم اینها رشوه‌ است برای انجام یک سخنرانی در جهان اسلام . مصر مقصد بعدی ما بود و قرار بود اوباما در آنجا سخنرانی کند اما بعدا دریافتم که دیگر اعضای هیات نمایندگی آمریکا هدایای مشابهی دریافت کرده‌اند. همه ما چمدان های پر از جواهرات گرفته بودیم. و البته آنها را تحویل دفتر پروتکل دولت که مسئول هدایا است دادیم. شما می‌توانید هدایا را بازخرید کنید اما قیت آنها .... به یاد ندارم دقیقا چقدر بود اما دهها هزار دلار می‌شد فکر نمی‌کنم کسی آنها را نگه داشته باشد.

پیش از این گزارش شده بود که عبدالله، پادشاه فقید عربستان به میشل اوباما، همسر اوباما یک ست الماس به ارزش ۱۳۲ هزار دلار شامل گوشواره، انگشتر، گردنبند و دستبند داده بود. براساس قوانین آمریکا همه این هدایا و دیگر هدایای لوکس داده شده به اوباما و دخترانش به آرشیو ملی آمریکا سپرده شده است.

به گفته منابع دولتی، به رودز یک جفت دستنبد نقره، یک ساعت مردانه، یک خودکار نقره و جواهرات الماس شامل گوشواره، انگشتر، گردنبند به ارزش تقریبی ۵۴۰۵ دلار داده شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج