۷۲۸۰۴۵
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

برکناری وزیر تونس به خاطر واژگونی قایق مهاجران

وزیر کشور تونس در پی حادثه واژگونی قایق مهاجران در آب های تونس که دستکم ۱۲۰ کشته برجای گذاشته است، برکنار شد.

خبرگزاری فارس: به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، «یوسف الشاهد»، نخست وزیر تونس امروز چهارشنبه، وزیر کشور خود را از منصبش برکنار کرد.

نخست وزیری تونس یک پست در صفحه رسمی فیس بوک منتشر کرد که در آن گفته است نخست وزیر تصمیم گرفت تا «لطفی براهم»، وزیر کشور را از پست خود برکنار کند و «غازی الجریبی»، وزیر دادگستری را به عنوان وزیر کشور تعیین کند.

پیش از این تصمیم، الشاهد با «الباجی قاید السبسی»، رئیس جمهور تونس در کاخ قرطاج دیدار کرده و با وی درباره وضعیت کلی کشور، به ویژه امنیت و آخرین تحقیقات در مورد غرق شدن قایق مهاجران غیر قانونی در ساحل جزیره قرقنه، گفت‌وگو کرد.

السبسی نیز با «عبدالکریم الزبیدی»، وزیر دفاع تونس ملاقات کرد و ضمن بررسی وضعیت امنیتی و نظامی در کشور و روند تحقیقات در مورد حادثه قایق، اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با اقدامات غیرقانونی در نزدیکی ساحل تونس و در دریاهای آزاد را خواستار شد.

وزارت کشور تونس صبح امروز چهارشنبه از تصمیم وزارت کشور برای برکناری ۱۰ نفر از مسئولین دستگاه امنیت ملی در استان صفاقس خبر داده بوى که در نتیجه تحقیقات صورت گرفته در حادثه اخیر غرق شدن قایق در سواحل قرقنه مقصر شناخته شدند.

به گزارش فارس، قایق حامل حدود ۱۸۰ مهاجر روز شنبه در نزدیکی سواحل تونس غرق شد که تعداد ۱۱۲ از آنان کشته شده و تعدادی دیگر همچنان ناپدید هستند. گفته شده حدود ۱۰۰ نفر از آنان اهل تونس بوده‌اند.

در سال جاری و پیش از حادثه واژگونی قایق در سواحل تونس، تقریبا ۶۶۰ مهاجر در دریای مدیترانه کشته شده اند. همچنین ۳۲ هزار نفر توانسته‌اند به سلامت خود را به کشورهای اروپایی برسانند.

افراد مهاجر و پناهجوی تونسی و دیگر کشورهای آفریقایی معمولا به صورت غیرقانونی برای ورود به کشورهای اروپایی از دریایی مدیترانه عبور می‌کنند و در بیشتر مواقع نیز دچار سانحه می‌شوند. موج اخراج پناهجویان از ماه سپتامبر سال گذشته از کشورهای اروپایی افزایش یافته‌است.

درماه اکتبر سال گذشته بر اثر برخورد یک قایق حامل مهاجران با یک کشتی جنگی تونس، دست‌کم ۴۴ نفر کشته شدند که نخست‌وزیر تونس از آن به عنوان «فاجعه ملی » یاد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد علی

      واقعا احسنت به احساسش. جای دیگر بود برویش نمیاورد و به میزش میچسبید

    • بدون نام

      نخست وزیر تونس.. تونس با یک فاجعه وزیر را عوض کند ولی مسئول دولت ما با این همه فاجعه (قطار وهواپیماوکشتی وکشته های جاده ایی) نتونس از وزیر توضیح بخواهد تا چه رسد که بخواهد عوضش کند

    • بدون نام

      چه دیوانههایی هستن خوب ایتالیلهم ریس جمهورش ۲۰سال پیش بایداستعفابده چون مهاجرهاتودریامیمیرن مقصراوناهم که غیرقانونی میرن واین توهین به ملت دولت اون کشور

    • مشتی

      در ایران اگر هم چیز منهدم شود نه کسی کنار میرود نه اخراجش میکنند .میگویند این اتفاقات خواست خدا بوده.وزیر راه نمونه بارز چند قطار به هم خوردن چند قطار از ریل خارج شدن چند هواپیما با مسافران منهدم شد بعدش چه اتفاقی افتاد آمد گفت ببخشید.

    • بدون نام

      این هم از ما یاد گرفت وزیر را عزل کند

    • بدون نام

      ایران بود خبر غرق شدن قایق رو تکذیب می کرد و تمام

    • بدون نام

      اینجاهمه‌به هرشرایطی میمیرنندسران ازجاشون توان‌نمی خورنند

    • علی

      وزیر کار ما هم بعد از سانحه سانچی کلی گریه کرد و بعد از گریه دق کرد و مرد خدا بیامرزدش

    • بدون نام

      نهایتا معلوم شد وزیر کشور قصد کودتا داشته و برکنار شده. پس الکی قصه بهم نبافین ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج