۷۲۸۱۶۴
۲۲ نظر
۵۰۰۷
۲۲ نظر
۵۰۰۷
پ

نخست وزیر هلند از کره مریخ آمده است؟!

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: نخست وزیر هلند داشت کارت ورود به محل کار خود را می‌زد که فنجان یا لیوان قهوه از دستش افتاد و بر زمین ریخت. نظافت‌چی T به دست برای تمیز کردن آمد اما جناب نخست وزیر T را از دست خانم نظافت‌چی گرفت و خود مشغول به تمیز کردن زمین شد.

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: نخست وزیر هلند داشت کارت ورود به محل کار خود را می‌زد که فنجان یا لیوان قهوه از دستش افتاد و بر زمین ریخت. نظافت‌چی T به دست برای تمیز کردن آمد اما جناب نخست وزیر T را از دست خانم نظافت‌چی گرفت و خود مشغول به تمیز کردن زمین شد.

آقای نخست وزیر قبل از ریختن قهوه بر روی زمین، با دوچرخه به محل کار آمده بود.

دیدن این صحنه‌ها برای ما عجیب است. خیلی هم عجیب است. یادمان نمی‌آید مسؤولی در ایران چنین رفتاری از خود نشان داده باشد. البته از نسل قبل تر شنیده ایم که اولین استاندار خراسان بعد از انقلاب در بهار ۵۸ با دوچرخه به محل استانداری می رفت ولی درباره دیگران نشنیده ایم. نه تنها مسئولان رده بالای کشور بلکه مدیران مجموعه‌های کوچک نیز تصور می‌کنند بعد از رسیدن به جایگاه مدیریت تنها و تنها باید کارهای مدیریتی انجام دهد و لاغیر.

ما هر وقت مسئولی دیده ایم منتظر بوده یکی از محافظان درهای خودرو را برایش باز کند و تقریبا همه در لباس رسمی دیده می شوند در همه حال. چهره هایی چون حجت الاسلام دعایی مدیر روزنامه اطلاعات را البته با منش مردمی و دور از تشریفات می شناسیم ولی تصویر غالب یا قالب تصویر مدیران ایرانی همیشه به گونه ای بوده که گویا از کره‌ای دیگر آمده اند. اصطلاحا عصا قورت دادگی و لفظ قلم حرف زدن از ویژگی‌های مهم یک مدیر ایرانی تصور شده است.

اصلا تصور نمی کنم یک مدیر ایرانی از ماشین تا دفتر کار قهوه ای بخورد چون قرار است پرستیژ یک مدیر حفظ شود. بسیاری از ما عکس‌های روسای جمهوری دیگر کشورها را در حال ورزش کردن، شنا کردن، تفریح کردن دیده‌ایم. نمونه‌اش پوتین اما تصویرهای این چنینی برای ما غریب است. آخرین آن مربوط به حسن روحانی در حال تماشای جام جهانی بود.

بله، یک مدیر در ایران نباید رفتاری خارج از شان یک مدیر انجام دهد. اصلا مگر می‌شود یک وزیر لباس ورزشی بپوشد و با اعضای فامیل خود فوتبال بازی کند. یا مگر می‌شود مدیری را در شهربازی در حال بازی کردن با بچه‌هایش دید.

مدیر ایرانی باید روی صندلی عقب بنشیند، کت و شلوار تیره بپوشد، انگشتری به دست کند و منتظر بایستد تا کسی در خودرو را برایش باز کند.

بسیاری از مسئولان ما علاقه زیادی هم به داشتن محافظ دارند. گویی بسیاری از آقایان و خانم‌ها از اینکه کسی برای آنها در را باز کند و افرادی پشت سر آنها قدم بزنند لذت می‌برند.

در بسیاری از کشورها مدیران رده بالا در حد وزیر و یا حتی رییس جمهور بدون هیچ محافظی در میان مردم حاضر می‌شوند. حالا چه اشکالی دارد مسئولان ایرانی هم حداقل در هفته یک یا دو روز را در میان مردم باشند با آنها حرف بزنند و گفت‌وگو کنند.

تنها فرق آنها با مردم عادی مسؤولیت آنهاست.

البته حالا که یک سوزن به مسئولان زدیم بهتر است یک جوالدوز هم به خودمان بزنیم. مردم هلند، مالیات می‌دهند. سعی می‌کنند تا آنجا که می‌شود قانون را رعایت کنند. در کار خود کم کاری نکنند و در بسیاری از مواقع دروغ نگویند.

به خدا که نخست وزیر و مردم هلند از کره مریخ نیامده‌اند. ما هم می‌توانیم این سبک زندگی آنها یعنی قانون‌مندی و مسئولیت پذیری را از آنها بیاموزیم و به کار ببریم. به همین سادگی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مش قاسم

      یارب مباد آنکه گدا معتبر شود.
      گر معتبر شود ز خدا بی خبر شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا ..داریم به عینه میبینیم ...درود بر شاعر این شعر

    • بهزاد

      سلام
      بله مردم هلند مالیات میدن ولی میدونن خرج رفاه و آسایش خودشون خواهد شد نه برای ملت دیگه ای
      ملت ایران اینقدر دلشون از دست مسئول ها پر هست ( و مسئولها خودشون اینو خوب میدونن ) که مسئولی جرات تنها بیرون اومدن رو نداره
      ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من نویسنده نظرم
        چرا بقیه حرفهام سانسور شده نمیدونم از چی میترسی برترین ها؟

      • saeed

        متاسفانه بیشتر موقع ها نظرات رو سانسور می کنن تو هلند این کارو نمی کنن اینم از فرهنگ رسانه هاشونه یه سوزن به خودتون بزنیین آقای نگارنده

    • بدون نام

      اگر مدیری جایگاه مدیریت را مخدوش کند کنار گذاشته می شود
      در مملکتی که همه بفکر جیب خود هستند .
      این حرکات بی معنی هست .

      پاسخ ها

      • محمد اختر

        به علت سانسور مطالب خوانندگان برترینها را تحریم کنید

    • بدون نام

      آفرین،بسیار عالی

    • محمد

      بله .کاملا درسته.متاسفانه مسؤولین ما در مجموع خودشان را از جامع دور نگاه میدارن.

    • انسانم آرزوست

      انسانیت بهترین وبالاترین دین است ....الگویی باشه برای کسانیکه خودشون رو به پول وقدرت فروخته اند

    • منوچهر شمسی

      آقای آموزگار نخست وزیر قبل از انقلاب چند روز جزیره خارک بود و با دوچرخه همه جا میرفت و خودش خرید میکرد و توی بازار ساندویچ میخرید .به چشم خودم دیدم ودر آن مدت تقریباً هر روز شاهد ماجرا بودم جهت اطلاع عرض شد

    • بدون نام

      از قانون گفتی موقعی که دولت تو قانون را اجرا نمی کند از مردم چه انتظار از داری گفتی بله درسته حتماً باید دارای داد چون اقتصاد یه کشور با دارای می چرخد و در عوض گرفتن دارای از مردم خدمات هم ارائه می کند مسعولان کشور چه اون رده بالاها وچه رده پایین ها همیشه فکر می کنند چون مسعول هستند به مردم ارجعیت دارند ای کاش ما نفت نداشتیم نفت ما را مفت خور وبی بند بار در اورده مثل یه پسر سرمایه دار سوسل نماینده ما ویا رئیس جمهور بارای مردم می رود مجلس ویا می شود رئیس جمهور نماینده که پایش به مجلس رسید مردم را فراموش می کند ..... پس فرهنگ ایران تا بخواهد فرهنگ هلند را یاد بگیرید راه درازی دارد تشکر

    • بینام

      یه جوری از مردم ومسعولین هلند گفتی که خیال کردم اونا مسلمون هستن !

    • بدون نام

      نخیر چون ایشان مسلمان نیست که دنبال خدم وحشم باشه ،انسان وانسانیت رو میفهمه و خدمتگذار مردم کشورشه نه مثل مقامات و بزرگان کشورمون مرید و نوکر فراوان داشته باشه

    • ا.ک

      مهمترین شاخصه این رویداد اینه که اعتماد و محبوبیت بین مردم و اون نخست وزیر وجود داره. چیزی که در مدیران و مسئولان رده پایین ما هم وجود نداره چه برسه به بالاتریها !

    • بدون نام

      پنجاه سال دیگه هم هلند که هیچ ژاپن هم نمیشیم

    • بدون نام

      احسنت دقیقا یاد مرحوم هاشمی رفسنجانی افتادم
      میگفت دنیای فردا دنیای گفتمان است نه موشک ولی با شصت محافظ میرفت ایران گردی
      البته در ورزش کردن مدیر زیاد داریم مثلا تمام وزرا استخر خصوصی دارن حتی ریاست جمهوری
      یادت نره آقای هاشمی رفسنجانی درحال ورزش کردن در استخر فرح جان داد
      ماشاءالله آقای هاشمی رکورد دار محافظ و ورزش بوده

    • بدون نام

      زندگی رهبر خودمون با ساده ترین امکاناته کاش بقیه مسیولینم یاد بگیرند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا این خبر چه ربطی به او داشت؟

      • دادگر

        چطور رفتی خونشو دیدی بگو ما هم بریم ببینیم

    • بدون نام

      با خوندن این متن یاد شرکتی که در آن مشغول بکار بودم افتادم،یادمه در اتاق مدیریت توالتی ساخته شد که لوازم مورد نیاز داخل توالت حدود ۱۵ میلیون تومان هزینه برداشت،توالت فرنگی خریدن یک میلیون و نهصد هزار تومان،جناب مدیر هم از مدیریت فقط فحش دادن بلد بودند،مثلا خود من بخاطر فحشی که جناب مدیر به پدر فوت شده ی بنده دادند لازم دونستم که استعفا بدم باورتون شاید نشه ولی این اتفاق افتاد

    • بدون نام

      اونا مسلون نیستن ولی مسلمونی میکنن.برعکس ما که به اسم مسلمون هستیم،ولی مسلمونی نمیکنیم.عیبی نداره،عوضش اون دنیا اونا میرن جهنم مامیریم بهشت!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج