۷۲۸۲۷۵
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

پیشنهاد به مسافران شمال برای رهایی از ترافیک

با وجود باز بودن هر پنج محور اصلی شمال-تهران، مسافران شمال تلاش کنند با توزیع مناسب سفر، از ایجاد ترافیک جلوگیری کرده و زمان خود را در ترافیک تلف نکنند، پیشنهاد می‌شود مسافران برای سفر برگشت، امروز یا روز شنبه ۱۹ خرداد را هم انتخاب کنند.

خبرگزاری فارس: هر سال و در روز پایانی تعطیلات‌ کوتاه‌مدت نظیر تعطیلات اخیر، ترافیک جاده‌ها به دلیل کوتاهی زمان سفر و تقاضای بالا افزایش می‌یابد.

حال مسافرانی که شمال کشور را برای سفر انتخاب کرده‌اند با مشکل بزرگ ترافیک‌های سنگین برگشت و اتلاف وقت‌های طولانی در ترافیک مواجه می‌شوند به طوری که مشاهده شده است در برخی شرایط مسافران مسیر ۴ ساعته را به دلیل ترافیک طولانی ۱۸ ‌ساعته طی کرده‌اند.

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که کشور ایران به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی، کشوری چهارفصل و دارای اماکن طبیعی بکر زیاد و نقاط گردشگری بسیار فراوان است که هر ساله امکان پذیرش میلیون‌ها گردشگر را دارند و ایران غیر از شمال نقاط گردشگری دیگری را هم دارد.

با این حال برخی مردم و خصوصاً پایتخت‌نشینان تمایل بیشتری برای سفر به شمال کشور خصوصاً در تعطیلات اینچنینی دارند؛ همین امر موجب بروز ترافیک سنگین در همه محورهای منتهی به شمال می‌شود‌.

شاید یکی از دلایل آنکه پایتخت‌نشینان‌ شمال کشور را برای سفرهای گردشگری کوتاه مدت و در برخی موارد بلندمدت خو‌د انتخاب می‌کنند کوتاهی مسیر تهران تا شمال باشد اما ذکر این نکته ضروری است که همه مردم با همین تفکر به سمت شمال کشور حرکت می‌کنند و در نتیجه در ترافیک‌های سنگین و طولانی‌مدت ساعت‌ها معطل می‌شوند در حالی که اگر به عنوان مثال استان‌‌های غربی، ‌‌شمال غرب و حتی جنوب کشور را برای سفر انتخاب می‌کردند با وجود مسافت طولانی، به دلیل نبود ترافیک، سفر‌‌ی آرامش‌بخش را تجربه می‌کردند.

به هر حال روز آینده آخرین روز از تعطیلات اخیر است و پیش‌بینی می‌شود اغلب مسافران شمال فردا را زمان برگشت سفر خود از شمال به تهران و سایر شهرستان‌ها انتخاب کرده‌اند.

در سفرهای کوتاه‌، ترافیک محور‌‌ها افزایش می‌یابد در واقع حجم تقاضای سفر بسیار رشد می‌کند بنابراین از مسافران‌ درخواست می‌کنیم سفر خود را به درستی توزیع کنند ضمن آنکه مسافران دقت کنند عبور از جاده ‌نیز جزئی از سفر آنها باشد و فقط به رسیدن به مقصد به هر قیمت فکر نکنند تا بتوانند با آرامش و صبر بیشتری سفر کنند.

از سوی دیگر دقت شود مسافران استراحت بین مسیر را مد نظر قرار دهند‌؛ بسیاری از سوانح رانندگی در ۳۰ کیلومتر منتهی به شهرها رخ می‌دهد زیرا راننده در پایان سفر دچار خستگی مفرط شده است و با احتساب آنکه چیزی به پایان سفر‌ نمانده است، تلاش می‌کند با همان حال (نظیر خواب‌آلودگی) به سفر خود تا رسیدن به مقصد ادامه دهد که ممکن است به بروز مشکل و حادثه منجر شود.

پیشنهاد می‌شود در راستای کاهش ترافیک‌های طولانی مدت در مسیر برگشت، مسافران شمال امروز و روز شنبه پیش‌ِرو را نیز برای سفرهای برگشت انتخاب کنند، توزیع مناسب سفر موجب کاهش تراکم خودروها و ممانعت از ایجاد ترافیک می‌شود ضمن آنکه با این انتخاب هوشمندانه، مسافران خود را از سردرگمی‌های ممتد و ازدحام‌های جان‌کاه در ترافیک‌های برگشت، می‌رهانند.

مسافران همچنین می‌توانند جهت دریافت آخرین وضعیت ترافیک جاده‌ها‌ می‌توانند‌‌ برای دریافت اطلاعات تفصیلی راه‌ها به پایگاه اینترنتی ‌www.۱۴۱.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های ۱۴۱ و ۰۲۱۸۸۹۲۶۶۶۷ تماس بگیرند.

مسافران برای دریافت خلاصه آخرین وضعیت راه‌ها، عدد ۱۴۱ را به شماره ۱۰۰۰۱۴۱ پیامک ‌کنند همچنین می‌توانند ‌برای دریافت آخرین اخبار مرکز مدیریت راه های کشور به کانال اطلاع رسانی در پیام رسان سروش sapp.ir/۱۴۱.ir مراجعه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینو هر ننه قمری میدونه!!!!فکر کردم میخوادپیشنهادی بده که تاحالا به ذهن هیچ احدالناسی نرسیده
      مسخره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما تو ترافیکی هنوز اعصابت داغونه

    • 001

      پیشنهاد اینه که دوزهای تعطیل تقسیم بشن همه جای کشور بابا شمالیها رو چل کردید تا ادمو میبینند یاده پول میوفتند ادمو یه تیکه پول میبینن

    • بدون نام

      هنرشون فقط همینه دریغ از به خورده سرمایه گذاری در جاده ها جهت رفاه حال مردم .اونجاهایی هم که پروژه هایی اجرا شده به خاطر منافع ودر آمدی است که برای نهادهای خاص بوجود می آید وگرنه امکانات جاده ای و ساحلی شمال و نظافت و خدمات رسانی در حد صفره اگر یک سوم پولهایی که در کشورهای عراق وسوریه و لبنان خرج میشه اینجا هزینه میشد کم و کسری از اروپا نداشتیم ولی دریغ از تفکر و احترام به مردم ایران .. باید در همه چیز با این همه ثروت خدادادی از دیگر کشوهای حتی همجوار عقب باشیم هر سال تصادف شلوغی ومکافات به خاطر بی مسئولیتی

    • بدون نام

      از تهران تا پل حصارک فقط ۴ ساعت طول می کشه. ۵ ساعت هم از لوشان تا رودبار بقیه مسیر رو هم که خدا می دونه.

    • بدون نام

      مسلمانان در جاده شمال چه می کنند؟

    • ع

      کابر15و2دقیقه چرا میان شمال بخاطر اینکه یا فامیل دارن یاهمین طوری مسافرت میرن من فکر کردم چه پیشنهادی دارن

    • بدون نام

      دلسوزی تون فقط اونجاش که باید بری تو سروش راه رو چک کنی...!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج